Al Die Remakes (Mixes) ???

Het algemene forum van Legendary Clubs
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Al Die Remakes (Mixes) ???

Bericht door ThaMan »

Damn WTF is goin on in de muziek wereld zeg, hebben ze dan NIKS inspiratie meer tegenwoordig door alle classics gewoon weg compleet OP TE FUCKEN ! Damn ik kan mij hier dus enorm druk over maken.. wat ik vandaag alleen al hoorde:

De La Soul - The Magic Number (denk ik)
Deee Lite - Groove Is In The Heart (Dave Lambert... klakkeloos)
Paul Simon - You Can Call Me Al (met nen tribal beat onder)
Faithless - Insomnia (met zo ne vozen beat onder alla "Infinity 2009")
Nomad - Devotion (Erg, maar dan ook zeeeeeeer erg)
Hatrixx - Pressure (die viel al bij al nog mee)
Kojak - Lucky Star ..... etc... etc....

Dan is er nog die Deeppack & Suckin Coone die heel het Bonzai repertoire naar de kloten aan het helpen zijn beginnende met "Mayday Dream"... Slaagt gewoon nergens op !
Ik zeg BOYCOTTEN die hap... :pale:
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Al Die Remakes (Mixes) ???

Bericht door lemant »

Ik vind dat ook dikke kak, maar ik stoor me er niet aan, het is gewoon een teken des tijds:

Het "originele" nummer van De La Soul is ook opgebouwd met samples van Johnny Cash, The Jackson 5 en nog een paar.
Groove is in the heart: Herbie Hancock http://www.youtube.com/watch?v=nH_imnEGvMM" onclick="window.open(this.href);return false;
enz...

Je kan erover discussiëren of men vroeger creatiever was met andermans werk of niet ... maar het lijkt me makkelijker om uwe radio gewoon op een andere post te zetten :mrgreen: .
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Al Die Remakes (Mixes) ???

Bericht door ThaMan »

Ja let op, er komen ook leuke dingen voorbij waarvan ik anders geen weet heb....
Zoals die "Keisha - Tik Tok" en "Andrea Pacci - Kiss Me"... kwestie van op de hoogte te blijven, stond serieus achter imho...
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Al Die Remakes (Mixes) ???

Bericht door Sunreezer »

En nu heeft Dizzy Rascal nog een remake van Dirty Cash ook.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Al Die Remakes (Mixes) ???

Bericht door ThaMan »

Don't like remakes...
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Al Die Remakes (Mixes) ???

Bericht door lemant »

Sunreezer schreef:En nu heeft Dizzy Rascal nog een remake van Dirty Cash ook.

Slechte remake/edit/cover of wat ze het ook willen noemen.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Re: Al Die Remakes (Mixes) ???

Bericht door Matthias »

Volledig akkoord Thaman!!!
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Al Die Remakes (Mixes) ???

Bericht door quincy »

Ik heb mij de laatste 2 jaar al serieus moeten ergeren aan wat er tegenwoordig allemaal gereleased wordt ... 2 maand geleden het gewoon opgegeven met nog naar nieuwe dingen te zoeken, ipv daarvan spendeer ik mijn tijd met het uitbreiden van mijn retro collectie op discogs, veel leuker en er is vroeger genoeg gemaakt geweest om elke week wel 10 nieuwe platen te ontdekken :)
Rig
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2006, 20:09

Re: Al Die Remakes (Mixes) ???

Bericht door Rig »

Het ergste vind ik nog dat de meeste remakes zonder respect voor het origineel gemaakt worden.

Wat wil je ook: tegenwoordig kent enkel een aantal freaks de originelen nog.
Check onderstaande vid op +/- 28min voor een leuke anekdote over Strings of Life.

http://www.redbullmusicacademy.com/vide ... at_it_isnt

Het hele interview is trouwens de moeite waarde imho.
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Re: Al Die Remakes (Mixes) ???

Bericht door djaxxie »

Ja en Sylver met music was my first love enzo lol. Al moeten we wel toegeven dat de housescene er vroeger ook ni vies van was e.
Afbeelding
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Al Die Remakes (Mixes) ???

Bericht door lemant »

djaxxie schreef:Ja en Sylver met music was my first love enzo lol. Al moeten we wel toegeven dat de housescene er vroeger ook ni vies van was e.
tisda ... ik zie deze discussie dan ook eerder in een daglicht van "we worden oud"
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Re: Al Die Remakes (Mixes) ???

Bericht door Matthias »

lemant schreef:
djaxxie schreef:Ja en Sylver met music was my first love enzo lol. Al moeten we wel toegeven dat de housescene er vroeger ook ni vies van was e.
tisda ... ik zie deze discussie dan ook eerder in een daglicht van "we worden oud"
... of we dachten tenminste na over muziek... 8)
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Al Die Remakes (Mixes) ???

Bericht door ThaMan »

Damn die "Sylver" tune met "Music"... ik ga dat niet onder stoelen of banken steken, maar dat is het slechtste wat ik dit jaar al gehoord heb, laat zelfs staan door de jaren heen. Als ze die track dan toch mogen remixen, dan had er veeeeel meer mee gekund dan wat ze er nu in 10min mee hebben uitgestoken.
Anyway John Miles is damn laag gevallen, tzal voor zijn zooneke geweest zijn zeker...
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: Al Die Remakes (Mixes) ???

Bericht door StevenR_73 »

kheb er wel een goede gehoord, als die in deze categorie thuishoot:

atfc - i called you (heated conversation) op defected

het origineel is en blijft een legendarische plaat, maar deze komt wel heel dicht in de buurt


murk - reach for me (paul woolford remix)

hier blijf ik bij het origineel, alhoewel hij niet al teveel verandert, maar wat is het nut dan van een remake? ben ik nog niet goed uit, bij deze release.


man with the red face remix van mark knight & funkagenda vind ik niet zo geslaagd
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 sep 2007, 16:40

Re: Al Die Remakes (Mixes) ???

Bericht door fomas »

lemant schreef:
djaxxie schreef:Ja en Sylver met music was my first love enzo lol. Al moeten we wel toegeven dat de housescene er vroeger ook ni vies van was e.
tisda ... ik zie deze discussie dan ook eerder in een daglicht van "we worden oud"
Ik merk toch een stijlbreuk op in de muziekrecyclage. In de jaren '90 ging het meer over het gebruik van samples waar dan iets gans nieuws rond werd gemaakt. Vooral hardcore was hier zeer bedreven in. Het duurde dan ook vaak verschillende maanden of jaren bij sommige platen voordat je wist dat het ergens anders op gebaseerd was (van vele platen weet ik het nog altijd niet).

Nu gaat het eerder over opgewarmde kost waarbij zonder enige gêne een complete melodie, inclusief lyrics, worden overgenomen. Nog geen 10 jaar geleden noemden ze dat een remix, nu is dat een originele plaat. Er wordt in de titel/uitvoerder dan ook vaak enkel met een knipoog naar het echte origineel verwezen.

Op zich kan ik ook best wel een remix smaken (vaak zijn ze zelfs beter dan het origineel), maar het gebrek aan creativiteit is toch schrijnend. De enige vereiste is dat je een beproefde plaat neemt en ze met enkele computereffectjes aanpast aan de huidige smaak. Doe daar dan nog een megavetcoole mash-up bovenop en je hebt een wereldhit.
It's a beautiful day, it's raining and it's cold
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast