Wat bleef je bij van 2008? (eindejaarslijstjes!)

Het algemene forum van Legendary Clubs
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Wat bleef je bij van 2008? (eindejaarslijstjes!)

Bericht door Dr. Poppers »

Jaaah, conformisten als we zijn hier op 't forum dienen we toch ook een topicje te reserveren voor....

EINDEJAARSLIJSTJES!

Zonder voorafgaande regeltjes of zo, gewoon wat je - vooral op muzikaal vlak - is bijgebleven van 2008....

Bij deze 't mijne:

1. Straf debuutalbum: Stefan Goldmann – ‘The Transitory State/ Voices Of The Dead’ (Macro).
2. Indrukwekkende compilatie: Carl Craig – ‘Sessions’ (K7!).
3. Ongelooflijke langspeler: Ellen Allien - ‘Sool’ (Bpitch Control).
4. Volledig kapotgedraaide 12inch: Laurent Garnier – ‘Back To My Roots EP’ (Innervisions).
5. Vers talent: Tom Dazing.
6. Explosieve deejayset: Kenny Larkin @ Made To Play, Panorama Bar Berlijn, 09.02.08 ('Sunshine People' en 't babbeltje met Magda aan de toog heeft 't hem gedaan!).
7. Zeer intens feestje: Montini Closing Reunion, Montini St.-Truiden, 25.10.08.
8. Versleten gespeelde mixtape: Jimmy Van M @ La Rocca Lier, 29.06.08.
9. Gelukkige verjaardagen: M_nus Records (10), Aroma Records (10), La Rocca Lier (20), Sub Club Glasgow (20) en Dr. Poppers (8).
10. Opmerkelijke trend/ gebeurtenis: Deep house renaissance! Dr Jones's rebirth! Standard champion!

Hors catégorie: Dismember @ K17, 02.03 en Slayer @ Columbiahalle, 19.11.

Dat 2009 maar eens beter doet!
Laatst gewijzigd door Dr. Poppers op 22 dec 2008, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Wat bleef je bij van 2008? (eindejaarslijstjes!)

Bericht door ThaMan »

Qua muziek vond ik Deadmau weer lekker chillen....
Maar eigenlijk kan het me allemaal geen kloten schelen omdat er maar 1 ding zal bijblijven van heel 2008 en dat is de ziekte van mijn vader, waar we toch alle dagen recht en onrechtstreeks mee bezig zijn.
Voor de rest is dat niets om jullie druk over te maken hoor ;)
Club Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 aug 2006, 00:01
Locatie: Lier

Re: Wat bleef je bij van 2008? (eindejaarslijstjes!)

Bericht door jasper »

wa mij het meest zal bijblijven voor dit jaar is op de eerste plaats de stopzetting van Out Soon waardak toch de laatste 8 jaar van men leven het meest van men tijd heb ingestoken… en daarna dan de oprichting van NightCode magazine samen met men ex-Out Soon collega :P

qua feesjes:
- Sascha Funke + Ellen Allien + Tobi Neumann op 1 januari om 11u 's morgens in de Weekend club
- Green Velvet + JRD in café capital ergens in mei
- The Greatest Switch party in capital in oktober met Steve Cop + Tomaz
- Carl Craig goes house/techno/disco/funk/soul ook in capital, paar weken geleden op zondagavond
- Âme ergens begin oktober op zondagavond in alweer… jawel, capital
- Daniele Baldelli op cosmic disco in c a p i t a l
- Nyckelpiga met Ben Klock en Peter Van Hoesen in Brussels Congres station paar weken geleden
- Pan Pot + Anja Schneider + het laatste uur van John Digweed op de Ten Days Off
- en men eigen openluchtfeesje ergens aan een brug naast een kanaal deze zomer

qua live-optredens:
- Portishead in Vorst Nationaal!
- Stereo MCs + Tricky op Pukkelpop

gekke gebeurtenis van't jaar:
Kevin Saunderson die in men living onze 303 en 909 signeert :afro:

ontdekking van het jaar qua releases waren de tracks van Sven Weisemann en Oracy op Mojuba… man man wat een sound!

twas een plezant jaar :cheers:
Laatst gewijzigd door jasper op 22 dec 2008, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Wat bleef je bij van 2008? (eindejaarslijstjes!)

Bericht door Dr. Poppers »

jasper schreef:wa mij het meest zal bijblijven voor dit jaar is op de eerste plaats de stopzetting van Out Soon waardak toch de laatste 8 jaar van men leven het meest van men tijd heb ingestoken… en daarna dan de oprichting van NightCode magazine samen met men ex-Out Soon collega :P

qua feesjes:
- Sascha Funke + Ellen Allien + Tobi Neumann op 1 januari om 11u 's morgens in de Weekend club
- Green Velvet + JRD in café capital ergens in mei
- The Greatest Switch party in capital in oktober met Steve Cop + Tomaz
- Carl Craig goes house/techno/disco/funk/soul ook in capital, paar weken geleden op zondagavond
- Âme ergens begin oktober op zondagavond in alweer… jawel, capital
- Nyckelpiga met Ben Klock en Peter Van Hoesen in Brussels Congres station paar weken geleden
- Pan Pot + Anja Schneider + het laatste uur van John Digweed op de Ten Days Off
- en men eigen openluchtfeesje ergens aan een brug naast een kanaal deze zomer

qua live-optredens:
- Portishead in Vorst Nationaal!
- Stereo MCs + Tricky op Pukkelpop

gekke gebeurtenis van't jaar:
Kevin Saunderson die in men living onze 303 en 909 signeert :afro:

ontdekking van het jaar qua releases waren de tracks van Sven Weisemann en Oracy op Mojuba… man man wat een sound!

twas een plezant jaar :cheers:
Voorwaar een eerbiedwaardig lijstje!
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 aug 2006, 00:01
Locatie: Lier

Re: Wat bleef je bij van 2008? (eindejaarslijstjes!)

Bericht door jasper »

thanx ;) ben de dj set van Daniele Baldelli in capital ook nog vergeten :clown:
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: Wat bleef je bij van 2008? (eindejaarslijstjes!)

Bericht door StevenR_73 »

kzou de kevin gegijzeld hebben :pig: mooi lijstje van j!

hel het jaar met men kop in de retro gestoken, dus kzou ni weten wat er hot or not was :clown:
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Wat bleef je bij van 2008? (eindejaarslijstjes!)

Bericht door quincy »

PARTY'S:

> Extreme party op maandag 29 september in Kings club
> Opening Cherry Moon op 16 februari
> Move in Charlatan met de live van Aril Brikha


SETS:

> Paolo Mojo in Cherry Moon (beste wat ik in jaren gehoord heb)
> Laatste uur John Digweed op 10 days Off
> Jimmy van M in La Rocca
> Pole Folder in La Rocca en Pulse Factory
> Alexander Maier in Wax club


GEBEURTENISSEN:

> mijn eerste razzia
> outsoon / nightcode
> come back van Franky Jones
> ondergang van vinyl (winkels, verdelers)
Club Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 aug 2006, 21:07
Locatie: Overijse

Re: Wat bleef je bij van 2008? (eindejaarslijstjes!)

Bericht door Flasheur »

leukste party:
Nature One in zijn geheel
Karotte at silo
de legendary clubs party
de forbidden fruits met hun bijhorende afters
tomorrowland

Beste sets:
don santos zijn setje tijdens de namiddag op de beligum village, nature one
Loco Dice at tomorrowland
Wighnomy brothers at tomorrowland
nen onbekende die tijdens de campingsparty ivan nature one in een klein tentje stond en der zeker heel de kompakt backcatalogus heeft doorgejaagd

een beste plaat kank er ni echt uithalen, heb dees jaar meer vinyl gekocht dan de 2 jaren dervoor, dus voor mij zijn er dees jaar echt te veel goei schefkes uitgekome. 1 die me dan toch te binnen schiet, is ray okpara-this for deep, van zijn fumnaya ep
* raise your hands in the spirit of house music *
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Wat bleef je bij van 2008? (eindejaarslijstjes!)

Bericht door djginod »

LC Party
10 jaar Mixfreaks Party
Essence (Jaarbeurs Utrecht) met vette set van Dubfire
Classics party in La Rocca (toch weer een leuke nacht)
Armin Only
Mysteryland (genoten van Classics area, Dr Lectroluv EN Mr Cajmere Green Velvet !)

Releases van :

Deadmau5 (die bass !!!!)
Olivier "Kolombo" Gregoire (veeeeel vette releases ook !)
Cirez D (jaaa, is ook Eric Prydz)
Tocadisco met Morumbu
Glenn Morrison met No Sudden Moves
Mark Knight, Adam K & Soha met From The Speaker
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Wat bleef je bij van 2008? (eindejaarslijstjes!)

Bericht door quincy »

Zeker en vast, Eric Prydz aka Cirez D aka Pryda blijft echt vette producties maken. Eigenlijk één van de weinige producers die mij nog kan bekoren, keer op keer.

Anders producers die mij zijn bijgebleven in 2008: Jerome Sydenham, Layo & Bushwacka, Kevin Yost, Alexander Maier, Mos en Patrice Baumel.
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Wat bleef je bij van 2008? (eindejaarslijstjes!)

Bericht door Dr. Poppers »

quincy schreef:Zeker en vast, Eric Prydz aka Cirez D aka Pryda blijft echt vette producties maken. Eigenlijk één van de weinige producers die mij nog kan bekoren, keer op keer.
Jep, van superondergronds klinkend tot lekker commercieel en alles daartussen, en steeds topproducties. Faut le faire.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Wat bleef je bij van 2008? (eindejaarslijstjes!)

Bericht door ThaMan »

Eric Prydz blijft leuke dingen maken, zonde dat em zijn mosterd altijd haalt bij iemand anders.
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Wat bleef je bij van 2008? (eindejaarslijstjes!)

Bericht door Lestat »

Da moet nog gebeuren :mrgreen:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Wat bleef je bij van 2008? (eindejaarslijstjes!)

Bericht door lemant »

Qua parties vond ik de vetste Rave Our Souls met Altern8 in de MOD.
Verder was Capital voor mij de ontdekking van het jaar ... de dj-set van Baldelli, Subscape-feestjes en de Switch-night blijven me zeker bij.
Een beetje vergelijkbaar naar line-ups en capaciteit is de Gentse Make-Up club (hoewel die vorig seizoen toch breder programmeerde): de Beatbox-avonden (Crookers o.a.) en de meer disco-gerichte feesten vond ik super ... ook hier opnieuw Danielle Baldelli!

10daysOff was niet echt memorabel dit jaar, hoewel het avondje met Robert(je) Hood er wel uitsprong. Dour-festival was OK.
Verder zeker het vermelden waard: het avondje Bocca in Destelbergen en Laurent Garnier in Silo vorig weekend.
Wie trouwens zegt dat er geen feesten meer zijn zoals vroeger moet in 2009 zijn oogkleppen eens afdoen en iets nieuws proberen, imho is er nog steeds keuze te over om je elk weekend te pletter te amuseren.

Waar ik wel weinig vooruitgang zie in het organisatie-leven is de vernieuwing naar licht/geluid/projecties ... hier in België moeten we het toch meestal nog hebben van leuk volk en goeie muziek (een paar uitzonderingen niet te na gesproken).
Ivm dat "leuk volk" toch ook ff vermelden dat ik de indruk heb dat het internet een steeds grotere invloed heeft op het echte sociale leven . Facebook, Partyguide, LC, Allnighters ... 't is nog steeds leuker om die mensen ook eens in het echt te ontmoeten. Opvallend veel nieuwe "partyfriends" :) leren kennen dit jaar.

Qua muziek het ik genoten van de producties van Sebastien Tellier en de Midnight Juggernauts (hoewel dat een 2007-release is). Echt veel full-albums heb ik niet beluisterd, misschien is dat een trend die zich verderzet? Meer single-releases en minder albums?
De fidgetsound met rave-elementen van Hostage viel me dit jaar op ... maar ik besef maar al te goed dat dit geluid zo snel wordt gecopieerd dat ik het binnen de kortste keren ook weer beu zal zijn (net als het slepende geluid in Proxy's Raven).
2008 was ook het jaar van Aeroplane (Eskimo records blijft garant staan voor kwaliteit en de aandacht die ze in het buitenland krijgen is meer dan terecht) en Hercules and Love affair.

'k Denk niet dat 2008 een slecht jaar was qua releases, nooit heb ik moeten denken wat zou ik nu eens beluisteren. De instroom is meer dan groot genoeg.

Enkele losse tracks die me de laatste maanden opvielen:
Vampire Weekend: the Kids don't stand a chance (Chromeo rmx)
Wiley ft Hot Chip: step by step
The hours: see the light (Calvin Harris rmx)

Een nummer eruit pikken waar men binnen 20 jaar 2008 zal mee associëren: (like it or not) MGMT's Electric Feel.

Sites/blogs:

Noblesse obligé: Google en Youtube zijn niet weg te denken en brengen me elke dag naar een nieuwe uithoek van het internet.
Verder heb ik me geamuseerd met www.hipsterrunoff.com , www.hypem.com , www.woostercollective.com ...

LC is dit jaar gegroeid denk ik, ook hier voor een stuk dankzij google.
PG is gekrompen (1 van de weinige voordelen daarvan is dat je in een kleine community elkaar makkelijker kent).
Facebook is geëxplodeerd, soms met grappige gevolgen genre: 50-jarige collega kondigt aan dat ze nu ook member is, u vanavond een friendship-request gaat sturen, ... en herhaalt nog eens duidelijk haar naam en familienaam, zonder te vergeten vermelden dat ze er op de foto anders uitziet dan op het werk (en vraagt er meteen bij of je ook "ja" gaat klikken :))


Geniet allemaal van de kerst, oudejaar en 2009.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Re: Wat bleef je bij van 2008? (eindejaarslijstjes!)

Bericht door After »

het legendaryclubs feesje in the kings vond ik, denk ik, het beste van 2008 8)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast