Nieuw hier? Stel uzelf voor...

Het algemene forum van Legendary Clubs
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Re: Nieuw hier? Stel uzelf voor...

Bericht door jim-bar »

veel sfeer in de muziek
dat is idd een goei punt !

er wordt veel kouwe kak gespeeld tegenwoordig

Shameboy en Justice toestanden bedoel ik dan
da's meer iets voor festivals, voor zatte mafketels
Ik noem het Humo-house - die zijn ook nog niet langer dan 10 jaar open minded ten opzichte van/bezig met electronsiche muziek (buiten The Orb, Leftfield of Underworld na dan misschien) en die hebben geen scholing gehad.

Maar ja, als je eind jaren 80, begin 90 nog niet mocht uitgaan dan kom je dus nu pas met het wereldje in aanraking hé. En dan heb je geluk dat er zoiets als LC.com bestaat :)
Kan je beter vergelijken !

Ik vermoed dat er tegenwoordig ook te veel coke wordt gebruikt (door zowel DJs, producers als de 'party' people) en daar worden mensen kil van uiteindelijk - ik merk da vaak als ik uitga. Mensen willen zich graag laten zien maar anderzijds zijn ze best wel asociaal in de omgang. da was vroeger niet echt zo. Als mensen extravagant gekleed waren, waren ze ook effectief 'open' (of je da nu wou of niet :D ) - en de rest wou gewoon feesten, heel de nacht lang. En je had clubs waar 1 of mss 2 DJs de hele nacht hadden om een gevarieerde set te draaien.

Ik vind house/techno sowieso meer voor clubs en als ge dan toch doping wilt gebruiken, propere XTC en niet te veel alcohol erbij.
... this is Elmer Davis again ...
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Nieuw hier? Stel uzelf voor...

Bericht door lemant »

jim-bar schreef: er wordt veel kouwe kak gespeeld tegenwoordig

Shameboy en Justice toestanden bedoel ik dan

die 2 zijn imho niet te vergelijken

belediging voor Justice :)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Re: Nieuw hier? Stel uzelf voor...

Bericht door jim-bar »

ok, maar ge weet wa'k bedoel hé?
... this is Elmer Davis again ...
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Nieuw hier? Stel uzelf voor...

Bericht door lemant »

jim-bar schreef:ok, maar ge weet wa'k bedoel hé?
ja, maar met "sfeer" bedoel jij waarschijnlijk gevoel en emotie

ik hou wel van die kouwe kak (als het maar geen Shameboy is :p), misschien ben ik wel een zatte mafketel :bounce:
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2007, 00:39

Re: Nieuw hier? Stel uzelf voor...

Bericht door William123 »

lemant schreef:belediging voor Justice :)
haha damn right, geef mij maar een vuile Ed Banger ipv Shameboy met z'n makkelijke climaxen, allebei heel plat maar Justice heeft toch een hoger 'ghetto' gehalte
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2008, 13:31

Re: Nieuw hier? Stel uzelf voor...

Bericht door Famous »

Hello people,

Ik ben Francis, 27 jaar ('81). Geboren in Gent, getogen in Destelbergen, wonende in Lochristi.

Al een tijdje volg ik de wilde, zotte en geschifte verhalen van jullie allemaal hier op het forum. Het geeft mij een beetje de indruk weer wat het vroeger allemaal was. Een echt plezier om door dit forum te scrollen.

Zelf ben ik een fervente uitgaander en zet graag een stapje in de wereld. Verschillende clubs zijn sinds de jaren 97 tot nu de revue gepasseerd. Heb fantastische tijden meegemaakt, waarvan de meeste (raar om zeggen misschien) zich af speelden in de autoritten van de ene naar de andere club. Altijd enorm veel leute gehad.

De kriebels voor de "legendary clubs" is bij mij gegroeid vanaf kind in feite.
Toen ik in de zomer in Destelbergen op sportkamp ging (was toen een jaar of 8) passeerde ik met mijn fietske de maandagmorgen langs de boccacio om zo naar het Kristalbad (sportzaal) te gaan. Man man, mijn ogen gingen nog verder open dan dat volk dat op het dak van hun wagen op de parking hun roes lag uit te slapen. Crimineel om al da volk daar te zien. Ik wist totaal niet wat daar gaande was.
Een helf uur later kwamen er toen een aantal combi's het voetbalveld opgereden om verloren gelopen partyfolks uit de grachten te halen.

De zondagavonden was het telkens file op de R4 ter hoogte van de afrit Destelbergen. De feest-nacht was weer begonnen.
Al die losstaande herinneringen staan in mijn geheugen gegrift. Het mystieke en mysterieuze wat er daar toen allemaal heeft afgespeeld heeft mij steeds geboeid.

Nu anno 2008 ben ik een persoonlijke vriend van Dirk De Maesschalck en zijn broer Danny. Vele verhalen zijn mij verteld. Maar de hele scene blijft me boeien.

Ik hoop dan ook nog veel plezier te beleven aan jullie fantastische verhalen, posts en pictures.

Tot...

grz
Francis
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Nieuw hier? Stel uzelf voor...

Bericht door pascal78 »

wees welgekomen zouk zo zeggen :)
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Nieuw hier? Stel uzelf voor...

Bericht door Dr. Poppers »

Toch al leuke, beeldende verhaaltjes om te beginnen, hihi!
Cheers! :cheers:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2008, 13:31

Re: Nieuw hier? Stel uzelf voor...

Bericht door Famous »

Thx for the "welcome".

Nog een verhaaltje uit de oude doos :)
In 1992, kruispunt damvalleistraat-dendermodsesteenweg, 7u in de morgen. File om de maandag naar school te rijden...overal blauwe lichten op het kruispunt. Een zwaar verkeersongeval met dodelijke afloop.
Oorzaak: een feestganger had met zijn makkers gewed in de bocca om een fles champagne dat hij het kruispunt ging trotseren zonder te remmen...

Hij was blijkbaar niet de eerste die dit gedaan heeft.

Nu zal dat wel wat moeilijker gaan met dat rond punt :)

grz
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Re: Nieuw hier? Stel uzelf voor...

Bericht door back to the 90's »

welcome to the club famous ;)
Nothing is what is seems to be
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Nieuw hier? Stel uzelf voor...

Bericht door emotionslover »

hello,

ben 29 jaar! wonende te Gent!

mijn eerste ervaring met de "dancing" was reeds heel vroeg, kan er niet 100 % leeftijd meer opkleven maar denk zo 12 à 13 jaar! mijn neef heeft nog in catacombes gewerkt en mocht eens een uurtje mee, als klein manneke. Mijn ogen wisten niet waar kijken :cyclopsani: :cyclopsani: , twee mannen die stonden te vrijen, travesties,... man man, da was nogal wa en ons ma: ge gaat nie meer mee é, goe gehoord?????!!!!!!!
dan is het een viertal jaar stil geweest!


en dan is het plezier begonnen paar keer carat en extreme (jammergenoeg fini) maar god thanks quincy, een volgend feestje kom ik zeker af!!!!!! :sunny:

We gingen altijd met een man of vier vijf op stap! Hebben zo overal in België wat uitgeweest.

Ook de catacombes waren terug van de partij maar hetgeen ik gezien had een paar jaar terug was wel serieus verminderd!! Het publiek was bezig met een volledige ommezwaai!!!!! De laatste jaren waren er nog de feestjes van Emotions die ik de moeite vond, maar jammergenoeg is de catacombes nu gekocht door de veevoerders denk ik en die zal er waarschijnlijk geen donker kot :mrgreen: meer van maken!

de meeste tijd heb ik doorgebracht in La Bush! maar na het vertrek van George's vond ik persoonlijk dat het beste eraf was en het is al een hele tijd geleden dat ik daar nog ben geweest! (ben niet zo'n JUMP fan hehe :scratch: ) De stoten die daar gebeurd zijn!!! Die komen (mss soms beter) niet meer terug hé!!!!

Voilà, dit was de korte schets!

greets

Emotionslover :cyclopsani:
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Nieuw hier? Stel uzelf voor...

Bericht door quincy »

pascal78 schreef:
Boycot schreef:Hallo iedereen!

Ik heb er niks van deze periode meegemaakt maar vind de muziek fantastisch!
is dit dan het bewijs dat oude muziek toch beter is, en dat het dus niets te maken heeft met nostalgie van ons, vermits boycot er zelf niet bij was??


grtz
wat mij betreft: JA

muziek van toen (voor mij is dat 96/2001) had gewoon veel meer emotie en dat vind ik in geen enkele plaat die de laatste 2/3 jaar gemaakt geweest is terug. de huidige producties klinken allemaal véél te clean en te perfect, idem voor wat de manier van draaien betreft (laptop/ableton), de ziel van het dj-en is op die manier aan het verloren gaan en de huidig evolutie lijkt wel de evolutie van de ondergang te zijn ( om het eens vanuit een donkere bril te bekijken :P )
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 aug 2008, 13:38

Re: Nieuw hier? Stel uzelf voor...

Bericht door moonscaper »

I Agree. Vooral diene minimal zever van tegenwoordig, daar zit nu eens niks in, rakketakketak :roll:
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2007, 00:39

Re: Nieuw hier? Stel uzelf voor...

Bericht door William123 »

eerste keer na 5 stoten klaarkomen was voor de meesten waarschijnlijk ook legendarisch, achteraf gezien was 't vroeger ni veel beter als nu

er is minder tijd om des te meer muziekgeschiedenis te verwerken om nog maar te zwijgen van contemporaire muziek dus kan je iemand van 16 moeilijk verwijten fouten te maken bij productie/dj'en

reden te meer voor de anciens hier om zoveel mogelijk sets en podcasts op een deftige manier aan 't jong volk aan te bieden
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Nieuw hier? Stel uzelf voor...

Bericht door Sunreezer »

Ik heb al filmpjes gezien waarop ik een menigte uit de bol zag gaan op enkel een kick en een hi hat.

Toen dacht ik ook even van: "ahja"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast