it (amsterdam)

Het forum van It in Amsterdam
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

niemand meer info over de it
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 okt 2005, 12:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door damon »

Als Amsterdammer moet ik toch maar even een update geven over de stand van zaken bij de IT. Na de dood van de eigenaar is het kot in verval geraakt en kwam er bijna niemand meer. Het heeft een tijdje leeggestaan en daarna weer geopend waarbij een streng deurbeleid werd gevoerd met het doel de exclusiviteit van de begindagen terug te krijgen. Mislukt, want er kwam een razzia waar (u raad het al) grote hoeveelheden snoepgoed werd gevonden. En het kot ging weer dicht... Het laatste nieuws is dat een stel krakers de boel hebben gekraakt en er nu wonen.
Niet rapper dan 120 bpm, manneke!
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

damon schreef:Als Amsterdammer moet ik toch maar even een update geven over de stand van zaken bij de IT. Na de dood van de eigenaar is het kot in verval geraakt en kwam er bijna niemand meer. Het heeft een tijdje leeggestaan en daarna weer geopend waarbij een streng deurbeleid werd gevoerd met het doel de exclusiviteit van de begindagen terug te krijgen. Mislukt, want er kwam een razzia waar (u raad het al) grote hoeveelheden snoepgoed werd gevonden. En het kot ging weer dicht... Het laatste nieuws is dat een stel krakers de boel hebben gekraakt en er nu wonen.
hey damon, hoe komt het dat je als amsterdammer zoveel in de belgische clubs rondhing? :wink:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 okt 2005, 12:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door damon »

poehaaaaa schreef:
damon schreef:Als Amsterdammer moet ik toch maar even een update geven over de stand van zaken bij de IT. Na de dood van de eigenaar is het kot in verval geraakt en kwam er bijna niemand meer. Het heeft een tijdje leeggestaan en daarna weer geopend waarbij een streng deurbeleid werd gevoerd met het doel de exclusiviteit van de begindagen terug te krijgen. Mislukt, want er kwam een razzia waar (u raad het al) grote hoeveelheden snoepgoed werd gevonden. En het kot ging weer dicht... Het laatste nieuws is dat een stel krakers de boel hebben gekraakt en er nu wonen.
hey damon, hoe komt het dat je als amsterdammer zoveel in de belgische clubs rondhing? :wink:
Da's simpel! Omdat we in Holland geen clubs van hetzelde kaliber hadden. En heel belangrijk, de meeste tenten hier moesten om 5 uur sluiten, wat ik persoonlijk niet zo'n goed plan vond. Maar zo nu en dan was ik wel te vinden in de Goldfinger en Parkzicht. En de Barocci is en blijft natuurlijk een hollandse tent :wink: Ik mag dan wel een kaaskop zijn, maar voel me meer belg...of zeg ik nou iets héél raars?!
Niet rapper dan 120 bpm, manneke!
keskondisco

Bericht door keskondisco »

damon schreef:Ik mag dan wel een kaaskop zijn, maar voel me meer belg...of zeg ik nou iets héél raars?!
Na zo een relaas en voorliefde over Belgische clubs mag jij dat zeker maat :wink:
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 okt 2005, 12:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door damon »

keskondisco schreef:
damon schreef:Ik mag dan wel een kaaskop zijn, maar voel me meer belg...of zeg ik nou iets héél raars?!
Na zo een relaas en voorliefde over Belgische clubs mag jij dat zeker maat :wink:
Dankuwel keskondisco, ik beschouw dit als een zeer groot compliment :P Als het aan mij ligt zetten we ALLE hollandse DJ's op non-actief en veranderen we iedere club hier in een rasechte begische tempel met alle toeters en bellen eraan!
Niet rapper dan 120 bpm, manneke!
keskondisco

Bericht door keskondisco »

damon schreef:Als het aan mij ligt zetten we ALLE hollandse DJ's op non-actief en veranderen we iedere club hier in een rasechte begische tempel met alle toeters en bellen eraan!
Go damon, go damon, go damon... :!: :wink:

P.S. : Kan je aub eerst met den Tiest beginnen :?: :twisted:
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 okt 2005, 12:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door damon »

Daar dacht ik zelf ook aan :wink: Vroeger, hééél vroeger, toen ik nog in Nighttown in Rotterdam draaide en Thijs nog een volslagen onbekende DJ van de Graanschuur in Breda was en werkte in Basic Beat in Rotterdam, kwam hij een keer de hele avond aan m'n kop zeuren of hij alsjeblieft een keer in Nighttown mocht draaien. Ik heb hem toen verteld dat hij eerst maar eens moest leren draaien en zijn platenkeuze moest verbeteren. Hij draaide destijds notabene slappe club!

Jaren later kwam ik hem tegen op een bevrijdingsfestival in Vlissingen waar we beiden moesten draaien en ondertussen was hij wereldberoemd geworden. Ikzelf was op dat moment volledig op m'n retour als DJ...helaas... Het was een openlucht feest, voor een man of 5000 denk ik en we stonden midden op een plein in een gigantisch hoge toren. Van tevoren had ik een stuk of 2 flessen wijn achterover geslagen en een paar :) naar binnen gewerkt. Gigantisch van m'n pad, u begrijpt het al... Natuurlijk was al het volk gekomen om hem te horen (of eerder te zien, want iedereen stond een beetje naar boven te kijken) en na zijn set mocht ik het van hem overnemen. Hoera!!! Na m'n eerste plaat (een snoeiharde Red Planet) was het publiek al gedecimeerd tot een stuk of 2000 (het was duidelijk dat het een Trance publiek was, en geen Techno) en na de 3de plaat heb ik het moeten opgeven omdat ik met m'n vage kop de arm van de 1200 kad gebroken. De organisator was furieus en ik begreep maar niet waar hij het over had omdat ik niet eens in de gaten had wat ik precies had gedaan. Wat een afgang en wat moet die Thijs hebben gelachen :wink:
Niet rapper dan 120 bpm, manneke!
keskondisco

Bericht door keskondisco »

:shock: Wow, je bent nog dj geweest?!
Das dan nog een extra meerwaarde aan LC, jij hebt verhalen van beide zijden + info behind the scenes...COOL :!:
Als je nog tapes liggen hebt van uw kunnen mag je die altijd komen posten op het livesets deel van LC eh :wink:

Hier heb je alvast de link...
http://members.lycos.nl/retroactive

Er staat trouwens hééél wat retro gepost dus enjoy zou ik zo zeggen :D
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 okt 2005, 12:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door damon »

Da's goed. Ik zal eens kijken wat ik nog heb liggen aan materiaal en hoe ik het van cassete moet digitaliseren...en dan nog op de site zetten. Ik heb in ieder geval nog een EBM/New Beat mix uit '89 en een Nighttown mix (met enkel Jeff Mills plaatjes) uit '96 op CD staan en die kan ik wel even plaatsen als ik heb uitgevogeld hoe ik dat moet doen...ben namelijk niet zo'n computer wizzard :oops:

Ik weet niet of ik een Topic over Nighttown kan / mag openen (waarschijnlijk niet zo legendarisch in Belgie). Ik weet anders nog wel goede verhalen over dat kot. In de periode 91-96 was dat toch wel een van de vooraanstaande housetenten waar van alles gebeurde wat het daglicht niet kon verdragen 8)
Niet rapper dan 120 bpm, manneke!
keskondisco

Bericht door keskondisco »

damon schreef:Da's goed. Ik zal eens kijken wat ik nog heb liggen aan materiaal en hoe ik het van cassete moet digitaliseren...en dan nog op de site zetten. Ik heb in ieder geval nog een EBM/New Beat mix uit '89 en een Nighttown mix (met enkel Jeff Mills plaatjes) uit '96 op CD staan en die kan ik wel even plaatsen als ik heb uitgevogeld hoe ik dat moet doen...ben namelijk niet zo'n computer wizzard :oops:)


Dat is geen enkel probleem damon, ik heb daar een topic gestart waarin alles uitgelegd word.
Onder bullshit area; Van tape naar webspace :wink:
damon schreef:Ik weet niet of ik een Topic over Nighttown kan / mag openen (waarschijnlijk niet zo legendarisch in Belgie). Ik weet anders nog wel goede verhalen over dat kot. In de periode 91-96 was dat toch wel een van de vooraanstaande housetenten waar van alles gebeurde wat het daglicht niet kon verdragen 8)
Ze hebben hier op LC een international clubs deel waar je bij other clubs héél vast uw relaas over die Nighttown mag doen eh...hoe meer verhalen, hoe liever we het hebben (mss met wat foto's erbij!). :wink:
Josjie

Bericht door Josjie »

van mij mag er één geopend worden over nighttown,
we zijn hier om bij te leren niet waar...

op de plaats waar keskon het uitlegde
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 okt 2005, 12:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door damon »

Ok, ik zal binnenkort even een verhaaltje schrijven over de gouden dagen van deze keet. Even tijd vinden want ik zit tot over m'n oren in het werk :twisted:
Niet rapper dan 120 bpm, manneke!
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

poehaaaaa schreef:
damon schreef:Als Amsterdammer moet ik toch maar even een update geven over de stand van zaken bij de IT. Na de dood van de eigenaar is het kot in verval geraakt en kwam er bijna niemand meer. Het heeft een tijdje leeggestaan en daarna weer geopend waarbij een streng deurbeleid werd gevoerd met het doel de exclusiviteit van de begindagen terug te krijgen. Mislukt, want er kwam een razzia waar (u raad het al) grote hoeveelheden snoepgoed werd gevonden. En het kot ging weer dicht... Het laatste nieuws is dat een stel krakers de boel hebben gekraakt en er nu wonen.
hey damon, hoe komt het dat je als amsterdammer zoveel in de belgische clubs rondhing? :wink:
Kben in de kings in aalst ook al is een amsterdammer tegengekomen die iedere maand honderden kilometers reed voor eens een zondagje in de "de taverne" te kunnen doorbrengen. Die gast was er dan nog helemaal op zijnen alleen :lol:
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 okt 2005, 12:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door damon »

Begin jaren 90 kwam ik de helft van het volk dat op donderdag in Luxor in Arnhem zat, op zaterdag in de Barocci tegen en een gedeelte daarvan op de zondag / maandag in de Globe. Ik weet niet hoe het nu zit, maar vroeger waren er behoorlijk veel hollanders die elk weekeinde naar het zuiden afzakten omdat ze de muziek en de lelijke dancings in Holland beu waren. En het is natuurlijk mooi meegenomen als een tent iets later sluit dan 5 uur :wink: Ik vond het alleen minder dat ik een keer m'n kleine buurmeisje om 9 uur 's ochtends tegen het lijf liep op de trap voor de discobar in de Barocci terwijl ik zo scheef als een ei was...het arme kind wist niet wat ze zag 8)
Niet rapper dan 120 bpm, manneke!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast