it (amsterdam)

Het forum van It in Amsterdam
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

Trab schreef:
varth schreef:Wel die stijl van uitgaan heeft me nu eens nooit aangesproken. Dat extravagante gedoe, de blote tieten, de gay toestanden en de bijhorende "groovy" tunes... enfin Studio 54 in de jaren 90 om het samen te vatten. Nu klink ik misschien als een conservatieve lul, maar het was/is mijn ding niet. Ik heb het gevoel dat zo'n keten eerder bekend waren om de taferelen die je er kon tegenkomen. Nee, geef mij dan maar bv Fuse die zijn imago dankt aan de muzikale programmatie en indrukwekkende lijst aan toppers die er al geweest zijn. Tresor is nog zo'n voorbeeld, of bv nu de Fabric in Londen.
Die stijl van uitgaan... Extravagante toestanden sluiten kwaliteit uit ofzo? Je doet net alsof er in de housescene geen toppers bestonden! Nee, die bestaan volgens jou alleen in het technowereldje zeker?
Jongens toch, gaan we weer dingen lezen die er niet staan. Nee dat bedoel ik eigenlijk helemaal niet, en ik heb ook niet gezegd dat extravaganza niet samengaat met kwaliteitsmuziek. Integendeel, ze zullen daar geen commerciële rommel gedraaid hebben. En oh ja, er lopen klasbakken van house dj's genoeg rond.

Ik geef de voorkeur aan het meer donkere, hardere karakter van techno ja. Mocht ik kiezen, dan zou ik liever een avond in The Shelter of The Music Institute in Detroit meegemaakt hebben, dan een avond in the Paradise Garage. De rauwe chicago (acid) house uit de jaren 80 en begin jaren 90 kan ik nog wel smaken, maar ik prefereer nu eenmaal de stijl van Underground Resistance, Jeff Mills, Robert Hood, Derrick May, Carl Craig, Hawtin, ect uit Detroit en Europese technonamen als Speedy J, The advent, James Ruskin, Surgeon ect. Dat is nu eenmaal muziek die in clubs als Fuse, Tresor enz groot geworden is. Keten waar alleen de muziek de reden is/was om naartoe te gaan, niks meer niks minder. Een donkere Tresor room die sporadisch wordt verlicht door een paar spots en strobo's met rauwe techno, spreekt me veel meer aan dan de toestanden die ik op de filmpjes zie. Het is gewoon een totaal andere manier van clubben, en de ene is niet beter dan de andere. La Rocca en toch ook Café D'Anvers zijn jarenlang trendsetters geweest, maar ik voelde me nooit tot een bezoekje ervan aangetrokken. Ik heb dat "exclusieve" kantje aan clubs altijd iets belachelijks gevonden.
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

ongeveer dezelfde mening als hierboven; enkel gingen men vrienden vroeger uit naar La Rocca, dus ikke mee, tot ik het beu was en ben dan op tocht door clubland gegaan....maar vond dat wel speciaal int begin, die Studio 54 toestanden om het zo te noemen.

daarna had ik het toch ook voor de rauwe sounds, simpele kledij en geen hautain gedoe ni meer.
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Niet of het een of ander, maar heb je al eens een tape gehoord van Marcello begin jaren 90 in de It? Daar werd toch behoorlijk wat detroit, carl Craig en consorten gedraaid.
De It is vooral bekend geworden door Jan met de pet met zijn clubby trance sound, maar Marcello is imho toch van een ander kaliber.
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

Sirocco schreef:Niet of het een of ander, maar heb je al eens een tape gehoord van Marcello begin jaren 90 in de It? Daar werd toch behoorlijk wat detroit, carl Craig en consorten gedraaid.
De It is vooral bekend geworden door Jan met de pet met zijn clubby trance sound, maar Marcello is imho toch van een ander kaliber.
Marcello was/is idd een klasbak. Maar hij draaide die muziek daar niet alijd, maar enkel op een bepaalde avond in de week. Ik heb hier een set van een Teknoville editie in de CM waar hij in een interview dit zegt. En je zegt zelf dat de It bekend is geworden door de clubby trance sound, dus...
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

varth schreef: En je zegt zelf dat de It bekend is geworden door de clubby trance sound, dus...
It was al vrij bekend nog voor dj Jean er hitjes begon te scoren hoor ...
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Bericht door Dj Devyd »

is Isis er ook geen resident (geweest)? :oops:
Afbeelding
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

lemant schreef:
varth schreef: En je zegt zelf dat de It bekend is geworden door de clubby trance sound, dus...
It was al vrij bekend nog voor dj Jean er hitjes begon te scoren hoor ...
Dat is ook wel juist. Maar je hebt bekend zijn en bekend zijn. Soit, de club is hier terecht vermeld en heeft zeker zijn rol gespeeld in de Nederlandse scene. Maar het is mijn ding niet
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

iemand ooit de reportage gezien van de It-trein richting Amsterdam? dat was een trein omgebouwd met discobar en al :P
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

StevenR_73 schreef:iemand ooit de reportage gezien van de It-trein richting Amsterdam? dat was een trein omgebouwd met discobar en al :P
ja met een 5frankstuk op de naald opdat ze niet zou skippen
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

It was al vrij bekend nog voor dj Jean er hitjes begon te scoren hoor ...[/quote]

Zeker weten. Voor mij was de It voorbij toen Manfred (een van de 2 eigenaren) overleed in 94. Daarna kwam Jean pas, en gingen veel vaste klanten Marcello achterna naar de chemistry.
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

de eerste cd van de iT is trouwens een uniek stukje

ik heb nog een artikel uit een weekblad liggen dat ging over de iT trein, maffe toestanden :D
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: it (amsterdam)

Bericht door poehaaaaa »

UNDERGROUND WILL SURVIVE
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: it (amsterdam)

Bericht door poehaaaaa »

UNDERGROUND WILL SURVIVE
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: it (amsterdam)

Bericht door poehaaaaa »

en hier is hij dan...de legendarische iT Express!!!!

kijk vooral even naar 4:15, haha :pig:

UNDERGROUND WILL SURVIVE
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: it (amsterdam)

Bericht door poehaaaaa »

UNDERGROUND WILL SURVIVE
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast