World party!

Het forum van andere evenementen
Richman

World party!

Bericht door Richman »

Ja jongens dit komt van ver terug hoor groots opgezette party georganiseerd door Olivier Pieters vraag me niet meer wanneer 1993, 1994 help! Weet niet meer wie er kwam draaien, Sven?

Maar wat ik wel nog weet: gigantische flop hoor!
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

bwaaa, gigantische flop... 4000 man. Alleen, in zo'n floralienpaleis zie je dat niet lopen natuurlijk (floralien is de grote hal waar je vroeger binnenkwam op KozzMozz, of waar de 'duikboot' van panamarenko stond in het SMAK). 't Was 1991 trouwens, Richman :) En Frank De Wulf en Olivier Pieters organiseerden het, en verloren zo'n 5.5 miljoen belgische frank die avond :?

Ik vond het een van de beste feesten aller tijden, met Sven Vath (eerste keer in belgie), PCP live (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) en Frank De Wulf en ik dacht ook Carl Cox.

Wat ik me nog heel levendig herinner is de magistrale lasershow en vooral de zilveren luchtballon, die radiogestuurd door de zaal vloog. Een zelden geëvenaarde party volgens mij.
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Richman

Bericht door Richman »

Juist bates maar die zaal oogde zo leeg!
varth

Bericht door varth »

PCP live... dat had ik wel eens willen meemaken. Toen maakte dat collectief nog vette tracks. PCP is geschiedenis en als je hoort wat acardipane nu uitbrengt, platter dan plat is nog niet plat genoeg.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Was er ook geen World Party II ? met The Insider etc.. kzan er ook weer zwaar naast zitten hoor.

Anyway PCP aka Marc Acardipane aka
8 A.M., A Lighter Shade, Ace The Space, Alien Christ, Cyborg Unknown, Delirium Posse, FBI, Marc-E-Bwoy, Mescalinum United, Mover, The, Nasty Django, Pilldriver, Possessed, The, Program 1, Trip Commando, Whalekommittee, White Breaks
Dogge Team, Frankfurt Terror Corp., Freebase Factory, Killerloops, Leathernecks, M.F.P.A., Marc Acardipane & DJ Rob feat. MC Joe, Marc Acardipane feat. Dick Rules, Marc Acardipane Feat. The Horrorist, Masters Of Rave, Pandemonium, PCP, Scooter Vs. Marc Acardipane & Dick Rules, Stalker, T-Bone Castro, Tony G , Turbulence

Kerel heeft toch wel een serieus stukske geschiedenis gemaakt zene.
Josjie

Bericht door Josjie »

PCP is da nu niet de resident van the temple?
Dien da die plaat van Tealife uitgebracht heeft of aant uitbrengen is?
varth

Bericht door varth »

Josjie schreef:PCP is da nu niet de resident van the temple?
Dien da die plaat van Tealife uitgebracht heeft of aant uitbrengen is?
Sorry josjie, maar nu zit ge er fameus naast :) .

PCP was in de eerste plaats een label dat door Thorsten Lambart en Marc Acardipane werd opgericht en waar zware Duitse techno/hardcore op uitkwam. Voor meer info zie http://www.discogs.com/label/Planet+Core+Productions

PCP heeft voor de hardcore baanbrekend werk geleverd en was lange tijd dé referentie voor andere artiesten in het genre. Er zijn veel vette releases op het label en de sublabels uitgekomen, maar ook heel veel brol. Miro heeft daar ook tal van releases onder evenveel aliases uitgebracht.
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

indeed :)
Die party waar ik het over had was trouwens World Party II. Was een soort Boccaccio On tour feestje. Maakte deel uit van een speciaal technoweekend (met rave-o-lution) maar beide feesten waren niet bepaald succes: world party II haalde 4000 man ipv de verwachte 10000, en Rave-o-lution moest doorgaan op het vliegveld van kweeniemeerwaar en de burgemeester besloot de week ervoor de toestemming in te trekken en toen hebben ze een bootfeestje gegeven waar ik compleet niks meer van herinner behalve da'k ben aangekomen en da'k er ne maat ben tegengekomen die me naar huis heeft gebracht en ik dan drie dagen later m'n auto ben gaan ophalen :lol: :lol: :lol: Ah, the days :p
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

heeft dit iets te maken met World II Party en pilleke pilleke pilleke hey? :D
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

hahaha, dacht het niet hoor... want World Party II waren hollanders en was gewoon hun 2de EP. namelijk "Forget It"

Ik denk dat ik btw die flyer nog heb van die World Party II... zal wel es opzoeken.
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

World Party II was Olivier Pieters, Frank De Wulf en Stefaan vandenberghe (aka T-Quest) ... en dat was idd den "anthem" voor da feest. Alleen waren ^Pieters en z'n kompaan in dien tijd zo druk bezig met feesten dat de plaat pas na de party klaar was :lol: :lol: :lol: :lol:

Ge moet mij nie geloven hoor, check discogs ;)

World Party II - Forget-It!
Label: HPF Records
Catalog#: HPF 915
Format: 12"
Country: Belgium
Released: 1992
Genre: Electronic
Style: Hardcore
Notes: Produced by Cas Stewart, Olivier Pieters, Frank de Wulf & Stefaan Vandenberghe. Contains the old school classic 'Forget-It!'.
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Richman

Bericht door Richman »

Sterk hoor Bates ik denk dat we van u nog veel zullen leren.

Bijzonder interessant...
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

Norman Bates aka Psytox schreef:'t Was 1991 trouwens, Richman :)
het was 28/6/1992
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

Norman Bates aka Psytox schreef:indeed :)was trouwens World Party II. Was een soort Boccaccio On tour feestje. Maakte deel uit van een speciaal technoweekend (met rave-o-lution)
Het was het Serious Beats weekend
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

poehaaa heeft gegoogled ;) Dus toch 1992 blijkbaar. Ik moet m'n geheugen beginnen labellen met van die datumstickerkes :p

Die 1991 was de eerste world party idd. Efkes verwarring
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 2 gasten