thunderdome

Het forum van andere evenementen
varth

thunderdome

Bericht door varth »

Ik weet het, geen spek voor de meesten hun bek hier. Maar het event bestaat al wel twaalf jaar (in 2000 geen editie dacht ik) en het heeft toch zijn eigen plaats in de geschiedenis van raves en grote feesten imo. Staat meestal voor de commerciële (voor mij crappy) hardcore met die typische Nederlandse sound. Op de website www.thunderdome.com kan je allerlei (promo)filmpjes bekijken van het eerste event in 92 tot het event in 99 voor de break. Wel eens leuk om te zien
Richman

Bericht door Richman »

Alles naar de klote................ :lol:
Josjie

Bericht door Josjie »

keb heel recent Dreamteam - Live @ Thunderdome 1 - Thialf Heerenveen (03-10-1992).mp3 dit setje gedownd maar kweet niemeer vanwaar...
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Tsja is ID&T he.....
zeer veel bewondering voor deze mensen die het toch maar van NIKS uit de grond hebben gestampt en die nu toch wel 90% van de markt in Nederland beschikken.

Er komt btw ook een ID&T radio in België, wat el positief nieuws is, want de party reports die ze uitzenden zijn wel heerlijk.
varth

Bericht door varth »

quote="ThaMan"]Tsja is ID&T he.....
zeer veel bewondering voor deze mensen die het toch maar van NIKS uit de grond hebben gestampt en die nu toch wel 90% van de markt in Nederland beschikken.

Er komt btw ook een ID&T radio in België, wat el positief nieuws is, want de party reports die ze uitzenden zijn wel heerlijk.[/quote]

Tja, maar ze melken alles zo verschrikkelijk hard uit en lijken mij vaak zo ongeloofwaardig dat ze bij mij op niet veel respect moet rekenen (puur op muzikaal vlak dan). Neem de nu de gabber. Eerst halen ze er massa's poen uit door de muziek zelf zo infantiel en plat te maken als maar kan zijn. Ze persen er echt alles uit. Eind jaren 90 laten ze het genre dat compleet vallen omdat het commercieel gezien niet aantrekkelijk meer is. Gabber is dood, leve de platte trance. Daarna werd hardstyle de trend, dus namen ze die ook maar mee. Tot in 2001 en later de hardcore weer begon aan te trekken, en hups ineens was het alsof ze het genre altijd blijven ondersteunen zijn, alsof ze al 10 jaar lang de enige echte vertegenwoordiger zijn. Thunderdome begon terug met parties, terug cd's ect. Kwalitatief lijkt het allemaal beter dan 10 jaar geleden, maar toch... Nu brengen nog altijd doorslag retro compilaties uit waar voor de honderdste keer dezelfde tracks opstaan. Ze draaien gewoon mee met de commerciële wind. Hetzelfde geldt voor hun dj's. Hardcore was "dood" en van die zeikers zoals darkraver, dana, gizmo gingen dan maar ff trance of hardstyle draaien. Het genre is weer "in", en hub ze switchen weer. Nee, die organisatie geniet bij mij 0% geloofwaardigheid op muzikaal vlak

Hun feesten zijn qua showgehalte en organisatie blijkbaar altijd wel 100% in orde. Die sensation parties bv zien er telkens weer indrukwekkend uit. Daar kunnen wij hier een fameus puntje aan zuigen. Nu ja het zal die commerciële aanpak wel zijn die ervoor zorgt dat ze al meer dan 10 jaar zo'n succes hebben. Ze bieden een totaalpakket aan van goede organisatie, goede show en muziek die bij een groot publiek scoort.

Ik zeg het, een feest waar de omkadering door de hollanders wordt gedaan en de line up die meer aan het (toch iets meer) kritische Belgische publiek besteed is. Maar hier in België zullen ze hun hollandse lijn wel doortrekken denk ik
Mroizo

Yuw

Bericht door Mroizo »

dat was dus heel mene slag tussen 1991 - 1996 ,ik ben heel fel voor hardcore geweest,ik heb hier trouwens ook nog veel merchandise ligge van id&t zenne ... :D greetz 8)
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

Thunderdome heeft bij een plaatsje in mijn hart. Ik spreek dan over de jaren '92-'97. Toen stelde ik me nog geen vragen over het feit of ze het wel of niet voor het geld deden. Er kwamen gewoon goeie nummers uit (imho, les gouts et les couleurs....) en het was allemaal leuk.

Ik heb enkele Thunderdome parties beleefd in het Sportpaleis en die waren echt TOP.

Ik kan wel beamen dat ID&T overal opvliegt waar geld te rapen is. Maar ID&T is klein begonnen en langzaam is het uitgegroeid tot een echte firma. Het opzet is langzamerhand veranderd en investeerders willen geld dat rendeert.
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Mroizo

Yuw

Bericht door Mroizo »

thunderdome zal ik ook nooit vergeten ze,ik wou niks anders horen dan die muziek,ik ben ook een tijdje voor terror geweest ma vond t toch iets of wat te hard,en t is ook ni makkelijk om er op te dansen :lol: greetz 8)
Newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 feb 2005, 18:13
Locatie: Essen

Bericht door gotti1975 »

Ik snap ook niet echt waarom juist ID&T zo groot zijn geworden met Thunderdome, er waren in die tijd genoeg organisaties die goede feesten hielden zoals, Hellraiser, Nightmare, Rave the city enz.
De Thunderdome feesten hadden bij mij ook geen speciaal plekje, vond het in de Energiehal toch wat echter aan toe gaan.
En inderdaad hebben ze de hardcore zelf mee naar de klote geholpen, zodra duidelijk werd dat hardcore weer populair word springen ze er weer in (mensen komen er toch achter dat altijd maar die trance-shit je ook niet echt vrolijk van word, en die echte hardcore van begin jaren '90 toch best heftig was op z'n tijd)

Aan de andere kant, als ID&T ergens geld in ziet weten ze het toch ook echt groot te maken, neem nou die Thijs Verwest (Tiesto) tot 10 jaar geleden een onbekende nul, draaide in de Spock in Breda, en hij maakte de grootste bagger hardcore nummers voor dj Yves, en wou in die tijd alsmaar in Club X draaien. Toen trance eind jaren '90 als maar populairder werd en ID&T daar gelijk in vloog en er een nieuw gezicht aan wou koppelen werd dat Tiesto.
En nu zeggen ze dat het de beste dj ter wereld zou zijn ??!!
Ze maken er een grote hype van, en kloppen er vervolgens veel geld uit!
Toch goed zaken doen, da moet ik ze meegeven!!
Alleen is het een kwestie van tijd, totdat trance volledig dood is, en Tiesto bij het grofvuil gezet kan worden, en ze weer op een andere muzieksoort inhaken, alleen zo kan zo'n organisatie overleven.
Niet erg geloofwaardig nee, maar niet meer dan zakelijk.
HARDCORE WILL NEVER DIE!!
keskondisco

Bericht door keskondisco »

Tsja Gotti1975...

Trance bij 't grof huis vuil zetten...???
Ik dacht dat dat al enkele jaren zo was met de komst van o.a. Electro.
Die Electro heeft zijn piek nu toch ook wel bereikt en ik heb zelfs al gelezen dat de echte Trance nu wel es aan een revival toe is...
To be continued (als ik vind waar ik dat gelezen heb!)...
Club Owner
Berichten: 781
Lid geworden op: 15 sep 2004, 11:18
Locatie: Beyond The Edge!

Bericht door MIE!! »

keskondisco schreef:Tsja Gotti1975...

Trance bij 't grof huis vuil zetten...???
Ik dacht dat dat al enkele jaren zo was met de komst van o.a. Electro.
Die Electro heeft zijn piek nu toch ook wel bereikt en ik heb zelfs al gelezen dat de echte Trance nu wel es aan een revival toe is...
To be continued (als ik vind waar ik dat gelezen heb!)...
zonder zeveren ik heb da ook gelezen, THE SEARCH GOES ON...
een raceke Keskon?? Want gij zit overal waar kik zit?! Is't weer vanda ja....telepaté of hoe zegde het ook al weer? hihi :D
ik gon ook ne keer zoeken waar dat staat sé, volgens mij was het hier op't forum zelfs, zoeke zoeke zoek,hihi :D
Ibiza Fuckin' Island!
keskondisco

Bericht door keskondisco »

This forum and its members are freaking me out :!: :lol:
Newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 feb 2005, 18:13
Locatie: Essen

Bericht door gotti1975 »

Die Electro heeft zijn piek nu toch ook wel bereikt en ik heb zelfs al gelezen dat de echte Trance nu wel es aan een revival toe is...
Volgens mij kan iets maar een keer echt succesvol zijn, da's als het volledig nieuw is!
Van gabber of trance is al het nieuwe al af.
Bovendien word op ee4n doorsnee dance-radio station nog maar zat trance muziek gedraaid, dus ik zie het niet echt op 'n revival aankomen, mss is dat in Belgie allemaal wat meer afgezwakt, da weet ik niet?!
Persoonlijk vind ik wel dat er goede trance muziek maar ook club, hardcore enz gemaakt is, alleen de meeste feesten of clubs spitsen zich toe op maar 1 muzieksoort!! Da vind ik jammer!
B.t.w. wat bedoel je in vredesnaam met elektro"? Ben eerlijk gezegd niet zo bekend met dat fenomeen
HARDCORE WILL NEVER DIE!!
keskondisco

Bericht door keskondisco »

Lees dit es i.v.m. Electro...
------------------------------------------------------------------------------------

Electro

Electro is the stream from which hip-hop and techno flowed. These beats continue to serve as a foundation, kept vital by acts like Detroit's Aux 88. Afrika Bambaata's "Planet Rock" set the stage in 1982. It uses the 4/4 beat, trivial in dance, with synthesized bleeps and peeps and was entirely inspired from Kraftwerk beats. The additonal drum patterns are off beat. Break Dance and Electric Boogie were dance styles from this period; Arthur Baker one of the main producers. Juan Atkins' Model 500 built his Detroit Techno on Electro.

In 1998, a revival of Electro started in The Hague with a.o. I-F. Listen to Space Invaders Are Smoking Grass. A variant of Electro is called Funky Electro, because the emphasis on the snare drum at 2 and 4 creates a funky touch. The revival Electro is called Nu Electro as well.
------------------------------------------------------------------------------------

Dus zoals je kan lezen is het allemaal begonnen met Electro en heeft die richting z'n revival al gekend met volgens vele internationale dj's nu het hoogtepunt.
Ik ben nog volop bezig met zoeken waar ik gelezen heb dat Trance nu wel es aan een revival toe kan zijn :arrow: To be continued :wink:
Newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 feb 2005, 18:13
Locatie: Essen

Bericht door gotti1975 »

Woww, wat 'n info :shock:

Ik heb overigens weinig meegekregen van die revival, trouwens, ik ben nog niet overtuigt dat een muziekstroming na jaren afwezigheid weer dezelfde populariteit kan aannemen als voorheen.
Over trance gesproken, als evenementen als Sensation een hele Amsterdamse Arena vol kunnen krijgen, je nog steeds te maken hebt met een zeer succesvolle muzieksoort


Hmmmmm, heeft trouwens weinig meer weg van een Thunderdome topic :roll: :roll: :roll:
HARDCORE WILL NEVER DIE!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten