Discotheek Outline in Diest staat te koop

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Club Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:58

Discotheek Outline in Diest staat te koop

Bericht door Psqad »

do 18/03/2010 - 06:55 In Diest staat de beruchte discotheek Outline te koop. De Outline was jarenlang een begrip in de streek. De afterclub in de Diestse binnenstad kwam regelmatig negatief in het nieuws. Enkele jaren geleden liet het stadsbestuur de club verzegelen, nadat vier klanten met een overdosis naar het ziekenhuis waren gebracht. De club ging later opnieuw open onder een andere naam, maar is nu dus toch definitief gesloten.
bron: http://www.deredactie.be/permalink/1.739232" onclick="window.open(this.href);return false;
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Discotheek Outline in Diest staat te koop

Bericht door Lestat »

outline was idd om op zijn minst te zeggen berucht, ik kwam er nochtans graag, ik had en als ik er aan terugdenk heb nog steeds een niet uit te leggen irreëel gevoel bij de club, alles wat daar gebeurde leek zo onwezenlijk ... Ik zat er elke zondag van s morgens tot een uur of 5 als t dicht ging, en de beelden die je dan om sluitingsuur te zien kreeg, van ontzettend begaaide mensen die voor t eerst van de dag t zonlicht zagen, t leek soms echt wel een of andere bizarre film waar je in rond liep.
Maar los van de drugstoestanden waar de keet echt berucht voor was, heb ik toch ook enorm veel mooie herinneringen van de sfeer die er hing, de dj's die er anno 1998-2000 draaiden, speelden echt trance waar je haren recht omhoog van kwamen, zweverige muziek en een geweldig gevoel voor t opbouwen van climaxen - als ik me ni vergis was DE man daar toen Jimmy Goldschmitz, als die gast aan de tafels stond, was de sfeer en de muziek er om van te snoepen. Zweefmuziek, langzaam opbouwend tot aan de climax, ne goeie acapella er tussen, en dan was t echt wachten tot de muziek weer losbarstte, en t volk werd dan altijd zot, er waren er die ritmitsch met lege plateau's tegen de steunpilaren begonnen kloppen, er was NIEMAND die niet aan t juichen was, er waren er die floten, echt kippevel momenten ... en zo zal ik me da klein clubke toch altijd blijven herinneren, t is een groot stuk van mijn jeugd ;)
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Discotheek Outline in Diest staat te koop

Bericht door emotionslover »

Lestat mss potentiële koper :mrgreen: :mrgreen: :?:
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Discotheek Outline in Diest staat te koop

Bericht door Lestat »

emotionslover schreef:Lestat mss potentiële koper :mrgreen: :mrgreen: :?:
ik zag mezelf meer als 'dealer' :mrgreen:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Discotheek Outline in Diest staat te koop

Bericht door ThaMan »

:D
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: Discotheek Outline in Diest staat te koop

Bericht door varth »

paar keer geweest een jaar of 5 geleden denk ik toen Zolex en Zzino er draaiden. Telkens maar een man of 30-40, maar nog wel ok voor een zondagmorgen
Elite Club Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 feb 2009, 20:45

Re: Discotheek Outline in Diest staat te koop

Bericht door KingsBoy »

Lestat jongen, uw pro-drugs posts beginnen serieus op mijn zenuwen te werken :oops:
eens 5j zot doen, tot daar toe, maar nadien mag men van mij part wel een beetje veranderen hoor :roll:

we weten allemaal dat JIJ het er na al die jaren nog goed hebt vanaf gebracht, maar wat is er van de merendeel geworden? ik denk dat we dat allemaal wel weten hé? het is en blijft ook nog altijd een publiek forum, vergeet dat niet
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Discotheek Outline in Diest staat te koop

Bericht door Lestat »

KingsBoy schreef:Lestat jongen, uw pro-drugs posts beginnen serieus op mijn zenuwen te werken :oops:
eens 5j zot doen, tot daar toe, maar nadien mag men van mij part wel een beetje veranderen hoor :roll:

we weten allemaal dat JIJ het er na al die jaren nog goed hebt vanaf gebracht, maar wat is er van de merendeel geworden? ik denk dat we dat allemaal wel weten hé? het is en blijft ook nog altijd een publiek forum, vergeet dat niet
Als t je niet aanstaat, lees je mijn reacties gewoon niet he slimme - zoals je zei, t is publiek forum (wat impliceert dat ieders mening mag gepost worden, ook de pro-drugs mening :mrgreen: )
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Discotheek Outline in Diest staat te koop

Bericht door emotionslover »

amen!!!!
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Club Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 28 jul 2007, 17:03
Locatie: Sint-truiden

Re: Discotheek Outline in Diest staat te koop

Bericht door dewitte »

Lestat schreef:Als t je niet aanstaat, lees je mijn reacties gewoon niet he slimme - zoals je zei, t is publiek forum (wat impliceert dat ieders mening mag gepost worden, ook de pro-drugs mening :mrgreen: )
Da vind ik nu ook wél :D
Montini '
Elite Club Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 feb 2009, 20:45

Re: Discotheek Outline in Diest staat te koop

Bericht door KingsBoy »

volgens mij ben je al 32 of zo, maar je komt wel over als iemand van 23
dat is dan ook gewoon een mening van mij, die ik mag zeggen op dit publiek forum,
zoals jij mag verder doen met yeah drugs zijn cool, drugs rules, scheef zijn is de max, blablabla
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Discotheek Outline in Diest staat te koop

Bericht door Lestat »

KingsBoy schreef:volgens mij ben je al 32 of zo, maar je komt wel over als iemand van 23
dat is dan ook gewoon een mening van mij, die ik mag zeggen op dit publiek forum,
zoals jij mag verder doen met yeah drugs zijn cool, drugs rules, scheef zijn is de max, blablabla
ik ben 38 :mrgreen: maar ik zie er wel veel jonger uit :cheers: en dat heeft gewoon te maken met je geest ... heeft trouwens ook niks te maken met drugs, het is gewoon een gevoel, een open mind en een always-feel-good-houding - sommige mensen hebben dat nu eenmaal, en ik ben er 1 van ;) Geen idee of t erfelijk is, ik denk eerder dat t te maken heeft met omgeving en opvoeding, maar mijn vader is ook zo, die schatten ze ook altijd 10 jaar jonger dan dat hij is, en mijn grootvader had dat ook ...
Waarom ik pro-drugs ben heeft alles te maken met de manier waarop ik tegen t leven aankijk - met open geest, en vooral zonder vooroordelen - en ik denk dat dat net jou probleem is, je denkt te bekrompen en te ik-gericht ...
open your mind, and see the child you are :cheers: je leven zal veel leuker zijn ;)
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Club Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 feb 2009, 20:45

Re: Discotheek Outline in Diest staat te koop

Bericht door KingsBoy »

jaja, het is al goed, stap eens een instelling binnen en kom dan eens terug met je pro drugs argumenten
case closed man ;) no hard feelings ;)
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Discotheek Outline in Diest staat te koop

Bericht door pascal78 »

idd kingsboy

as ge er niet tegenkunt blijf eraf (meestal wordt dit de "hard way" geleerd)..
heb zelf in mijne jonge tijd ook ni naast gepakt..

en dan een beke nen degou van gekregen (alé vooral van het dag-nadien-syndroom)
en ook omdat paar vrienden van mij volledig fout zijn gegaan (instellingen en erger en zo)

maar als lestat zijn mening laat horen (al dan niet fout) laat hem dan

tis idd een forum voor iedereen, en op een forum komde uitgesproken meningen tegen, en ge kunt ook over zijn posts lezen

as ge beginne met dinges te verbieden.. censuur is voor niks goe

of zoals Voltaire zei: "Uw mening vervult mij met walging, maar ik zal alles doen wat in mijn macht ligt opdat u deze zoudt kunnen verkondigen." (maar dan int frans)

ik verdedig lestat hier ni, en ook ni het gebruik van drug..

ik val u ook ni aan

tis gewoon mijn mening
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Re: Discotheek Outline in Diest staat te koop

Bericht door Gio »

Pfff, ik zou zeggen: Live and let live...

't is niet aan u om te zeggen of men al dan niet mag "genieten" van de geneugten des levens, om zo maar uit te drukken :) Als Lestat nu eenmaal plezier had aan dat snoepgoed tijdens 't uitgaan, dan hoop ik dat hij er van genoten heeft. Ging hij slecht, dan hoop ik dat hij er lessen uit getrokken heeft.

Maar de moraalridder of de wereldverbeteraar uithangen in 'n uitgaanscircuit waardat geestverruimende middelen achter elke kruk, pilaar of dj-booth te verkrijgen zijn, dat is 'n onbegonnen zaak...

Ik begrijp u zeker Kingsboy, inzake mensen die slechte ervaringen hebben gehad en zo meer, en dat Lestat dan 'ns vrolijk komt vertellen hoe goed hij 't wel niet vond. Maar als men van zichzelf niet vindt of gaat beseffen dat men al dan niet goed bezig is, zal 't spelleke toch voort blijven duren.

Hier bij ons was 't juist van 'tzelfde. Ik heb al m'n maten één voor één zien toehappen naarmate we meer en meer op stap gingen. En dat terwijl we allemaal hadden gezworen dat we nooit aan de drugs zouden gaan, "want wij hadden dat niet nodig om ons te amuseren". En voor mij was op 't einde verdomd moeilijk om als enige overgebleven nuchtere niet mee op die kar te springen. Want ge rolt er zo mee in, zonder dat ge 't beseft.

En ik heb ook 2 maten slecht zien gaan, en daal... En zelfs tot overnachtens toe in 't ziekenhuis... En na zo'n ervaringen moogt ge zeggen tegen die mannen wat ge wilt, hetgeen wat in hun kopke rondspookt, dat zal gebeuren. Dat is nu zo'n 10 jaar geleden denk ik en de situatie is nu als volgt; één heeft gekozen voor 't gezinsleven, en de andere gaat wekelijks nog uit, heel 't weekend, en niet op Spa Reine, als ge begrijpt wat ik bedoel :)

My 2 cents :P
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast