Senaat keurt rookverbod in horeca vanaf 2012 goed

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Elite Club Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 feb 2009, 20:45

Re: Senaat keurt rookverbod in horeca vanaf 2012 goed

Bericht door KingsBoy »

Nostalgie heeft gelijk hoor. Mensen die alle dagen in Brussel werken zullen er erger aan toe zijn dan diegene die 2 maal per maand doorzakken of café. En er mag al niet gerookt worden op restaurant en werk, en rokers klagen niet, maar blijkbaar zijn de niet-rokers NOOIT content. Wat is de volgende stap? Verbod op roken in het openbaar?

VS toestanden noem ik dat! In de VS is roken al een zonde, een taboe! Een roker is daar een loser! En welk land is er nu het meest fcked up? Idd ja, de VS.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Senaat keurt rookverbod in horeca vanaf 2012 goed

Bericht door Nostalgie90 »

©®TM schreef:
Nostalgie90 schreef:In dit land worden alle belangrijke dingen op de baan geschoven voor symbooldossiers
leven van enkele duizenden mensen zou ik nt echt symbooldossier noemen. Je mag altijd vb geven v belangrijkere dingen die op de (lange) baan worden geschoven daardoor.
akkoord, maar dan is het beter dat ze sigaretten verbieden ipv er nog dik accijns op te verdienen

als ze de overheid niets mogen kosten dan mogen ze van mij een wegentaks invoeren op doorvoerverkeer vanuit het buitenland, of roetfilters verplichten bij nieuwe wagens, de verzekering - taks - schouwing aan elkaar koppelen dmv een duidelijk herkenbaar vignet, pedofielen chemisch castreren etc..... de lijst is eindeloos
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Senaat keurt rookverbod in horeca vanaf 2012 goed

Bericht door Sunreezer »

Gisteren op de radio gehoord dat men accijnzen zou willen heffen op zoete frisdrankjes omdat deze ongezond zijn.

Mss kan men de lijst dan doortrekken naar repen chocolade, snoep, een pak friet, pizza?
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Senaat keurt rookverbod in horeca vanaf 2012 goed

Bericht door Nostalgie90 »

Deze regering heeft geld nodig voor Sinterklaas te kunnen spelen.
Prik is er altijd al geweest, als het ongezond is dat ze het dan verbieden.
Je zal maar tekort aan suiker hebben :?
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Re: Senaat keurt rookverbod in horeca vanaf 2012 goed

Bericht door back to the 90's »

Nostalgie90 schreef:Deze regering heeft geld nodig voor Sinterklaas te kunnen spelen.
Da kunne ze goed,in de week ni gehoord hoeveel geld ze in marokko gaan steken? :roll:
Nothing is what is seems to be
Elite Club Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 feb 2009, 20:45

Re: Senaat keurt rookverbod in horeca vanaf 2012 goed

Bericht door KingsBoy »

Sigaretten gaan idd misschien nog illegaal worden..
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: Senaat keurt rookverbod in horeca vanaf 2012 goed

Bericht door varth »

iedereen zit altijd te zagen en te klagen dat de regering geld moet hebben enz. Al eens gedacht wat de gevolgen van bv roken aan de overheid en de maatschappij kost? Als iemand longkanker krijgt na x aantal jaar een pakje per dag gepaft te hebben, dan is het wel de maatschappij die voor de kosten opdraait. Met drankmisbruik of drugs is het net hetzelfde natuurlijk. Toch logisch dat de overheid munt slaat uit de handel die de problemen veroorzaakt. Het is idd ook hypocriet, maar tegelijk ook noodzakelijk.

Rokers houden zich zo krampachtig vast aan hun recht om hun sigaret te roken, dat moet overal kunnen. Wel dan heeft elke niet-roker ook het recht op een rookvrije omgeving. Roken is ook schadelijk voor de gezondheid van de passieve meerokers. En ja fijn stof door het autorijden en andere vormen van het uitstoten van uitlaatgassen zijn dat ook. En ook hier probeert men daar maatregelen tegen te nemen zodat dit afneemt en de kwalijke gevolgen voor de mensen afnemen.

Ik snap niet dat je zo asociaal kan zijn dat je tegen iets bent wat de gezondheid van iedereen ten goede komt. Men probeert altijd de niet-rokers in een slecht daglicht te stellen als personen die niets van een ander kunnen verdragen. Zever. Niets is zo egoïstisch als je eigen verslaving (roken, drank, drugs,...) boven het welzijn van uzelf en anderen te laten primeren met het excuus van "ik wil kunnen doen en laten wat ik wil". Persoonlijk vind ik roken een nog ergere verslaving dan drank of drugs. Als dronkaard of junk weet je dat je een probleem hebt. De meeste rokers hebben zelfs dat besef niet. Van mij moeten ze het niet verbieden, maar de houding van rokers mag toch ook wat veranderen vind ik
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Senaat keurt rookverbod in horeca vanaf 2012 goed

Bericht door Nostalgie90 »

Tsjah als je sigaretten als groter gevaar stelt dan drank of drugs ... mij lijkt het toch een groot verschil. Ik vraag toch ook niet om de smog van iemand die per se met een vuile diesel rijd?
Men focust op sigaretten voor kanker, maar wat met straling van GSM en andere netwerken?
Voedingsadditieven, luchtvervuiling, etc...

Ik heb grootouders gehad die tot hun laatste snik geroot hebben, en aan een andere oorzaak zijn gestorven. De mens rookt al eeuwen, net zoals verbruik van alcohol.
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 dec 2008, 00:03

Re: Senaat keurt rookverbod in horeca vanaf 2012 goed

Bericht door ©®TM »

Afbeelding
Elite Club Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 feb 2009, 20:45

Re: Senaat keurt rookverbod in horeca vanaf 2012 goed

Bericht door KingsBoy »

men kan het misschien een beetje vergelijken met techno... vroeger was dit altijd stevige muziek, en daar is men ook overgestapt naar minimal techno... daardoor hebben ze zeker veel volk verloren, maar er zijn er misschien ook genoeg nieuwe fans bijgekomen?

ps: iedere zaak zal volgens mij toch moeten overleven door tijdens de week harder te werken, door bijvoorbeeld pannekoeken en koffie te maken voor dat 'nieuwe' volk... die oude meters en peters hun zakken dus leegmaken :twisted: en ja, zo zal de horeca idd stijgen

een zaterdagavond zal denk ik wel minder lang duren, aangezien het volk 'deftiger' zal zijn en vroeger naar huis zal gaan, ik heb zo een beeld van de laatste klanten die aan de toog hangen met pint en sigaret :D let wel: ik spreek hier over café's

er zijn 10.000'en café's in BE, over die paar dancings spreek ik mij niet uit :roll:
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Senaat keurt rookverbod in horeca vanaf 2012 goed

Bericht door lemant »

KingsBoy schreef:men kan het misschien een beetje vergelijken met techno... vroeger was dit altijd stevige muziek, en daar is men ook overgestapt naar minimal techno... daardoor hebben ze zeker veel volk verloren, maar er zijn er misschien ook genoeg nieuwe fans bijgekomen?
Beetje een rare vergelijking hé ... ik denk dat minimal ruimte heeft gekregen om te groeien omdat de harde sound net teveel volk had weggejaagd. En met hard bedoel ik dan vooral de saaie "loopy" stuff .
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 feb 2009, 20:45

Re: Senaat keurt rookverbod in horeca vanaf 2012 goed

Bericht door KingsBoy »

varth schreef:Persoonlijk vind ik roken een nog ergere verslaving dan drank of drugs.
Ik zou toch een beetje op je woorden letten hoor, want dit is misschien het domste en het ergste dat ik hier gelezen heb, de maatschappij zal er dus volgens jou op vooruitgaan als we drank en drugs toelaten en sigaretten gaan verbieden? Want sigaretten zijn erger dan drank en drugs?

:D :D




Laat mij raden, jij bent een niet-roker right?
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Senaat keurt rookverbod in horeca vanaf 2012 goed

Bericht door ThaMan »

Ik heb btw ook gerookt en nu al jaren gestopt, en ik moet eerlijk bekennen dat ik me nu stukken beter voel dan vroeger. Maar dat zal iedereen wel weten zeker.
En waarom begin je te roken, omdat het stoer was... je hoorde erbij dan, maar toen ging dat nog aan 87bfr voor een pakje marlboro. Kheb geen flauw idee van wat ze nu kosten, maar ik zie de mensen die roken ze toch niet meer weg geven zoals vroeger het geval was.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Senaat keurt rookverbod in horeca vanaf 2012 goed

Bericht door lemant »

ThaMan schreef:Kheb geen flauw idee van wat ze nu kosten, maar ik zie de mensen die roken ze toch niet meer weg geven zoals vroeger het geval was.
Mensen die er komen afschooien bestaan echter nog steeds :mrgreen:
(ja, ook bij niet-rokers doen ze weleens een poging)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Senaat keurt rookverbod in horeca vanaf 2012 goed

Bericht door Lestat »

lemant schreef:
ThaMan schreef:Kheb geen flauw idee van wat ze nu kosten, maar ik zie de mensen die roken ze toch niet meer weg geven zoals vroeger het geval was.
Mensen die er komen afschooien bestaan echter nog steeds :mrgreen:
(ja, ook bij niet-rokers doen ze weleens een poging)
raar maar waar, er heeft mij nog nooit iemand om een sigaret gevraagd, en nochtans, elke keer als ik mijn kop in een discotheek laat zien, duurt t geen half uur of er hangt er ene aan mijn mouw met de vraag : hebde geen bolle baa joeng ? :mrgreen:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast