Circo Loco aan Donkmeer gesloten na inval

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Elite Club Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 feb 2009, 20:45

Circo Loco aan Donkmeer gesloten na inval

Bericht door KingsBoy »

ma 06/07/2009 - 08:41
In Berlare hebben de politie en het gemeentebestuur de afterpartyclub Circo Loco aan het Donkmeer gesloten na een inval. Zaterdag vielen zowat 50 mensen binnen in de club, onder meer politieagenten met drugshonden.
De club is nog maar een half jaar open en is in maart ook al eens gesloten geweest. Vooral 's morgens vroeg komen er veel jongeren. De voorbije weken steeg het aantal klachten over vandalisme en toevallige voorbijgangers werden lastiggevallen.

"Er werden talrijke overtredingen vastgesteld", zegt waarnemend burgemeester Katja Gabriëls (Open VLD) over de redenen waarom Circo Loco werd gesloten.

"De sociale inspectie en financiën hebben vaststellingen gedaan en telkens bleken er heel wat onregelmatigheden te zijn. Een burgemeester kan sluiten in het kader van de openbare orde, maar da's altijd voor een beperkte termijn. We bekijken met onze raadgevers hoelang dat nog kan duren. Zo'n club hoort niet thuis in een toeristisch centrum, zoals bij ons aan het Donkmeer", luidt het nog.

Straks komen alle betrokken diensten samen om te beslissen of de Circo Loco dicht blijft.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Circo Loco aan Donkmeer gesloten na inval

Bericht door quincy »

Dat was natuurlijk te verwachten...
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: Circo Loco aan Donkmeer gesloten na inval

Bericht door DCD »

theeft zelfs nog redelijk lang geduurd vind ek
eerlijk gezegd zou ik daar zelf geen afterclub willen uitbaten, ge weet dat afterclubs met een vergrootglas worden bekeken en op zo'n locatie kunt ge met 100% zekerheid zeggen dat daar miserie van komt
wel jammer voor alle betrokken personen natuurlijk, hopelijk voor hen komt alles in orde
Club Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:20
Locatie: Limburg

Re: Circo Loco aan Donkmeer gesloten na inval

Bericht door Wanni »

Burgemeester sluit dancing Circo Loco
Inval door politie onthult brandonveiligheid en druggebruik in afterparty-club




OVERMERE - De afterparty-club Circo Loco aan het Donkmeer in Overmere is door burgemeester Katja Gabriëls voor drie maanden gesloten, op basis van de drugswet en de miserabele brandveiligheid binnen het gebouw.

Voor de bewoners van het Donkmeer in Overmere was de dancing al langer een doorn in het oog. Pas om 6uur 's ochtends ging het café als een zogenaamde 'afterparty-club' open. Dancingbezoekers zakten daardoor in de vroege ochtend, als alle andere dancings in de omgeving al waren gesloten, massaal af naar Overmere-donk. 'Met alle gevolgen van dien, zoals overlast voor de bewoners', zegt de Berlaarse burgemeester Katja Gabriëls (Open VLD).

De buurtbewoners kloegen niet enkel over geluidsoverlast en verkeershinder, maar ook over heel wat vandalisme dat gepleegd werd door de bezoekers van Circo Loco. Ook voorbijgangers werden door de dronken feestvierders op straat lastig gevallen. Het is dan ook vanzelfsprekend dat heel wat omwonenden tevreden zijn met de sluiting.

'Eindelijk is ingegrepen door de overheid, het was geen minuut te vroeg', antwoorden bewoners die uit angst voor represailles anoniem willen blijven. 'Drie maanden sluiting is een begin, al hopen wij dat deze zaal voor altijd gesloten wordt. In een toeristisch centrum als het Donkmeer hoort zo'n club immers niet thuis.'

De politie viel de club binnen samen met de sociale inspectie en inspecteurs van de overheidsdienst Financiën. 'De actie was al een tijdje goed voorbereid. De politie zette daarbij zo'n vijftig manschappen in. Die stelden heel wat inbreuken vast, wat ons voldoende redenen gaf om de dancing nu te sluiten', zegt burgemeester Gabriëls.

Over de details van de overtredingen en de hoeveelheid verdovende middelen die er werden aangetroffen, wil de politie van de zone Zele-Berlare verder niets kwijt. 'De vaststellingen van de politie rond druggebruik en het dealen van drugs vormden al voldoende reden om over te gaan tot een sluiting. Er werden echter ook heel wat inbreuken vastgesteld rond de brandveiligheid. Dat is meteen de tweede reden waarom werd besloten Circo Loco te sluiten.'

Deze maatregel van de Berlaarse burgemeester houdt ook in dat er nu een hoorzitting volgt met de eigenaar-uitbater van de afterparty-club. 'De opgelegde sluiting geldt voor drie maanden. Na de eigenaar te hebben gehoord, zullen we verder beslissen wat er moet gebeuren. Voorlopig kan dat niet, omdat de man op dit ogenblik in het buitenland verblijft', benadrukt burgemeester Gabriëls.

Ondertussen durven omwonenden met enige terughoudendheid praten over wat er de voorbije maanden aan het Donkmeer gebeurde. 'De bezoekers van de afterparty-club voelden zich blijkbaar de baas over de omgeving en deden hun zin', zegt een buurvrouw. 'Ik heb eens na één dag twee zakken blikjes, flesjes en andere rotzooi opgeruimd die de bezoekers hadden achtergelaten. Ook een jonge fietser die wat ruimte op het fietspad vroeg, werd hardhandig aangepakt met werkonbekwaamheid als gevolg.'

Ook de bootjesverhuurders hadden last van de bezoekers van de club. 'Dat ze van op de steiger op het Donkmeer stonden te plassen nog terzijde gelaten', zegt één van hen. 'Maar één van mijn boten is spoorloos verdwenen, waarschijnlijk op de bodem van het meer. Het heeft ertoe geleid dat ik veiligheidsmaatregelen heb genomen voor ruim 3.000euro om erger onheil te voorkomen. Voor mij is de sluiting een goede zaak en ik hoop dat de overheid inziet dat dergelijke clubs niet thuishoren aan het Donkmeer.'
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Circo Loco aan Donkmeer gesloten na inval

Bericht door emotionslover »

kon zo nie verder en dit is dan het gevolg!!!! snap soms nie waarom al die show buiten zo nodig is! ik vind persoonlijk respect voor de buren en omgeving nie meer dan normaal!!!!
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Circo Loco aan Donkmeer gesloten na inval

Bericht door Lestat »

emotionslover schreef:kon zo nie verder en dit is dan het gevolg!!!! snap soms nie waarom al die show buiten zo nodig is! ik vind persoonlijk respect voor de buren en omgeving nie meer dan normaal!!!!
Helemaal mee eens, heb respect voor de omwonenden en doe binnen uw ding, buiten heb je niks verloren, tenzij je auto als je terug naar huis vertrekt.

Ik vraag me wel af : kon dit niet vermeden worden ? Als ze echt buiten in de buurt van de club rondhangen en amok maken, zou ik er als uitbater enkele portiers op zetten, gewoon omdat je als uitbater moet weten dat zoiets altijd terug op je dak gaat komen.
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Circo Loco aan Donkmeer gesloten na inval

Bericht door lemant »

Alleen al omwille van het vern**ken van die naam mag zoiets imho gesloten worden ... soit, ze zijn er op deze manier toch in geslaagd om 1 gelijkenis te maken met het originele concept :s

Kwam daar eigenlijk veel volk?
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: Circo Loco aan Donkmeer gesloten na inval

Bericht door DCD »

da was wel nog redelijk populair ja...
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: Circo Loco aan Donkmeer gesloten na inval

Bericht door rizzo> »

Overmere-Donk? Was dat dan op de plaats waar Kabarka vroeger was (= hardcore toestanden)
Club Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 dec 2006, 20:59
Locatie: deerlijk

Re: Circo Loco aan Donkmeer gesloten na inval

Bericht door enfant terrible »

rizzo> schreef:Overmere-Donk? Was dat dan op de plaats waar Kabarka vroeger was (= hardcore toestanden)

Jaat jaat, twas er juist naast.
Paar keer geweest.
En is idd wel flashen als ge buitenkomt, 10m verder een terras vol bomma's die een pannenkoek zitten te eten, gezinnen aant wandelen met hun kids en dan zo'n kot. Leg't maar uit aan uw kleine koter wat da is :D
En was daar gelijk ook een markt en kermis just naast :cyclopsani:
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: Circo Loco aan Donkmeer gesloten na inval

Bericht door varth »

de locatie lijkt me idd ook wel wat bizar. Maar het is de zoveelste keer dat het wangedrag van bezoekers het einde van een club betekent, triestig
Elite Club Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 feb 2009, 20:45

Re: Circo Loco aan Donkmeer gesloten na inval

Bericht door KingsBoy »

Lestat schreef:Ik vraag me wel af : kon dit niet vermeden worden ? Als ze echt buiten in de buurt van de club rondhangen en amok maken, zou ik er als uitbater enkele portiers op zetten, gewoon omdat je als uitbater moet weten dat zoiets altijd terug op je dak gaat komen.
portiers hebben meestal maar 1 doel, en dat is waken over wat binnen gebeurt in de club
wat er buiten gebeurt, trekken de meesten (of zelfs allemaal) zich niets van aan hoor :D
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Re: Circo Loco aan Donkmeer gesloten na inval

Bericht door Dj Sven Larsson »

Het was gewoon wachten tot ze er gingen binnenvallen en de keet sluiten. Afterclubs in Belgie zullen amper kunnen overleven. Het heeft een veel te kwalijke reputatie.
En zoals hier al is aangehaald, ben niet rouwig dat dit gesloten wordt aangezien ik niet akkoord ben met de naam van de club. En dan te bedenken dat ze eerst het logo met de clown ook gebruikte voor hun club. Originaliteit is soms ver te zoeken.

Over die portiers buiten : geen slecht idee maar het moet wettelijk blijven. Weet niet of een portier op straat zomaar overlast mag aanpakken. Bij Fuse daarentegen zijn er in de buurt heel veel parkeerwachters op verschillende parkings in de buurt van de club wat het toch allemaal ietske veiliger doet ogen. Samenwerken met de politie? Afterclubs en politie is gewoon iets dat ge niet kunt rijmen met elkaar.
Niet simpel voor de clubeigenaar denk ik : Ik denk ,met mijn ervaringen die ik van vroeger heb, dat een 70 tot 90% van de afterclub bezoeker onder invloed is van drugs of drank. Je kunt probeer drugs buiten te houden of het overlast aanpakken die die gasten veroorzaken maar dan loop je het risico dat die clubs gewoon leeg zijn. Anderzijds loop je als baas het risico dat ze vroeg of laat wel eens binnenvallen en de club sluiten. Afters in Belgie zijn nu eenmaal een makkelijk doelwit en bij de minste anval weten ze dat ze genoeg gaan vinden om ze te kunnen sluiten.
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Circo Loco aan Donkmeer gesloten na inval

Bericht door Lestat »

Ik denk dat drank veel meer voor overlast zorgt dan drugs, personen onder invloed van drugs vind je vooral op de dansvloer, en die denken aan weinig anders dan feesten ... beste voorbeeld, ik heb nooit iemand in de weiden langs carat weten rondzwerven, al wie naar carat ging, zat binnen.

Dat de keet gesloten is, ligt louter aan het wangedrag van het volk dat er komt. Bewijs van deze stelling wordt geleverd door Kabarka, dat daar al een eeuwigheid ligt, waar elke bezoeker stijf staat van de pillen, maar waar de eigenaar nooit last heeft gehad van de buurtbewoners, simpelweg omdat er geen noemenswaardige overlast werd veroorzaakt door kabarkagangers. Dat de eigenaar van kabarka tevens de eigenaar is van dat bommapannenkoekenhuisje waarvan hierboven sprake is, heeft er wsl ook wel ergens iets mee te maken, maar een gouden regel is toch : mensen gaan pas klagen als er daadwerkelijk overlast is.

Over dat inzetten van portiers : ik bedoelde niet dat de portiers rond de dancing moeten gaan rondzwerven, maar 2 parkeerwachters inzetten creëert al een heel andere sfeer. Vroeger in Carat moest je echt niet op de parking gaan rondhangen (toch niet in de periode na de drugsinvallen), de parkeerwachter zorgde ervoor dat er een wakend oog was, en de portier binnen (john beton) zorgde er wel voor dat je t niet zou wagen om te gaan uittesten hoever je kon gaan. En dit alles werkte ...
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: Circo Loco aan Donkmeer gesloten na inval

Bericht door cherryman »

Le Dimanche [Bobby's Club] ligt nu toch ook wel in een wijk en daar is nu toch al jaren weinig negatieve media-aandacht rond geweest. Dus Afters in België draaien zeker wel nog (al is het nu wel al een paar maanden dat ik er geraakt ben, maar ik zie er meestal toch veel auto's staan dus ja...
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast