Tip voor internet explorer 8 gebruikers

Vragen, klachten en suggesties over het forum
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Tip voor internet explorer 8 gebruikers

Bericht door Lestat »

't Verbaast me een beetje dat er hier nog niemand niks over gemeld heeft maar just in case : gebruik je internet explorer 8 en stel je vast dat je tekstvak rare dingen begint te doen eens je meer tekst ingeeft dan zichtbaar is (een stevig op en neer beukende schuifbalk en je ingegeven tekst die meer niet dan wel zichtbaar is) : dit wordt veroorzaakt door een update van javascript in internet explorer 8 en de koppigheid van de phpbb ontwikkelaars om hun code aan te passen. Er is echter wel een oplossing voor : microsoft heeft in internet explorer 8 de compatibiliteitsweergave toegevoegd (menu, extra, compatibiliteitsweergave) waardoor de browser zelf op zoek gaat naar de meest compatibele weergave en het op en neer springende schuifbalkprobleem meteen is opgelost.
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Tip voor internet explorer 8 gebruikers

Bericht door ThaMan »

nogmaals en ik blijf het zeggen... IE Sucks ! FF is stukken sneller en gebruiksvriendelijker.
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Tip voor internet explorer 8 gebruikers

Bericht door Dr. Poppers »

Lestat schreef:'t Verbaast me een beetje dat er hier nog niemand niks over gemeld heeft maar just in case : gebruik je internet explorer 8 en stel je vast dat je tekstvak rare dingen begint te doen eens je meer tekst ingeeft dan zichtbaar is (een stevig op en neer beukende schuifbalk en je ingegeven tekst die meer niet dan wel zichtbaar is) : dit wordt veroorzaakt door een update van javascript in internet explorer 8 en de koppigheid van de phpbb ontwikkelaars om hun code aan te passen. Er is echter wel een oplossing voor : microsoft heeft in internet explorer 8 de compatibiliteitsweergave toegevoegd (menu, extra, compatibiliteitsweergave) waardoor de browser zelf op zoek gaat naar de meest compatibele weergave en het op en neer springende schuifbalkprobleem meteen is opgelost.
Doorgaans gebruik 'k IE niet, maar 'k had die IE8 gedownload en er een tijdje mee zitten proberen en toen had ik inderdaad dit probleempje. 'k Dacht eerst dat 't aan het forum lag. Of dat de mods dit zo bij mij persoonlijk hadden ingesteld zodat ik geen lange zeurmails meer zou schrijven. :albino:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Moderator
Berichten: 494
Lid geworden op: 24 jul 2006, 22:13
Locatie: Hasselt

Re: Tip voor internet explorer 8 gebruikers

Bericht door De Mot »

ThaMan schreef:nogmaals en ik blijf het zeggen... IE Sucks ! FF is stukken sneller en gebruiksvriendelijker.
Idem...
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Tip voor internet explorer 8 gebruikers

Bericht door tomaz »

IE8 heeft hier welgeteld 1 dag (vierkant) gedraaid. Ik gebruik Safari.
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Tip voor internet explorer 8 gebruikers

Bericht door pascal78 »

ff al the way
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Tip voor internet explorer 8 gebruikers

Bericht door lemant »

ff ... niemand ervaring met Chrome hier?
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Tip voor internet explorer 8 gebruikers

Bericht door Dr. Poppers »

lemant schreef:ff ... niemand ervaring met Chrome hier?
Vond ik zelf eerlijk gezegd ook serieuze brol. Geen idee of ze er inmiddels (een half jaartje later) al wat aan gesleuteld hebben, maar hier heb 'k het er meteen afgeflikkerd...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Tip voor internet explorer 8 gebruikers

Bericht door ThaMan »

Idem als Poppers...
Safari is een goeie web browser gebasseerd op de oude netscape technologie, op de mac loopt ie als een trein idd.
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Tip voor internet explorer 8 gebruikers

Bericht door pascal78 »

geprobeerd, slecht bevonden en terug ge gedeinstalled
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Tip voor internet explorer 8 gebruikers

Bericht door Lestat »

Ik snap eigenlijk de heisa rond ie8 niet - de bug in phpbb is in feite geen ie8 bug, het is een out-of-date javascript dat problemen veroorzaakt. Microsoft is zelfs zo goed geweest die compatibiliteitsmodus te bedenken om luie programmeurs hun werk te doen.

Enneuh ... ik werk al jaren met ie, ben ook developer, en ie is t enige wat betrouwbaar is. Werkt er iets niet naar wens, is er een oplossing voorhanden, want meestal is t een misconfiguratie of een parameter die niet correct staat. Persoonlijk vind ik firefox een ramp, want daar zitten ook een paar gekende bugs in die je als developer verplicht bent via kunstmatige ingrepen te omzeilen, en daar wordt gewoon door de ontwikkelaars niks aan gedaan.
ie is mss wat moeilijker te parametriseren dan bv een firefox, maar als je t correct doet, is ie veel betrouwbaarder en stabieler dan gelijk welke browser. Ik heb nooit crashes, blue screens, onverklaarbare fenomenen enz (dit laatste wsl omdat ik zoek tot ik een verklaring heb gevonden :lol:)
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Tip voor internet explorer 8 gebruikers

Bericht door djginod »

Komt er toevallig vandaag deze waarschuwing voorbij :P

Firefox updates verhelpen erstige beveiligingslekken
Datum: 2009-09-10
Programma: Firefox
Versie: lager dan 3.0.14, lager dan 3.5.3
Besturingssysteem: Linux, Mac OS X, Alle Windows versies

Korte omschrijving
Mozilla heeft nieuwe versies van de Firefox webbrowser beschikbaar gemaakt.

Waarschuwingsdienst.nl adviseert u om deze updates te downloaden en te installeren. Meer informatie vindt u onder de vraag "Hoe verhelp ik de kwetsbaarheid?".

Wat kan er gebeuren?
Installeert u deze update niet, dan kan een aanvaller controle krijgen over uw computer. Dit kan tot gevolg hebben dat:

* (persoonlijke) gegevens, zoals wachtwoorden of creditcardgegevens, in handen van kwaadwillenden komen.
* essentiële computerbestanden worden verwijderd, waardoor de computer niet meer werkt.
* bestanden worden herschreven waardoor deze niet meer bruikbaar zijn.
* uw computer wordt ingezet bij aanvallen gericht op andere computers op het internet zonder dat u dit merkt (zie botnetfilm van Waarschuwingsdienst.nl).
* uw computer wordt gebruikt voor het versturen van spam zonder dat u dit merkt.
* uw webcam zonder dat u het merkt van buitenaf wordt aangezet en bediend. U, uw huisgenoten en uw eigendommen kunnen zo ongemerkt bekeken worden door iemand van buiten.
* de geluidsopnamemogelijkheden van uw computer van buitenaf worden aangezet en bediend. U en uw huisgenoten kunnen zo ongemerkt afgeluisterd worden door iemand van buiten.
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Tip voor internet explorer 8 gebruikers

Bericht door Lestat »

djginod schreef: * de geluidsopnamemogelijkheden van uw computer van buitenaf worden aangezet en bediend. U en uw huisgenoten kunnen zo ongemerkt afgeluisterd worden door iemand van buiten.
toch ne fijne die dat dat kan geregeld krijgen zenne :cheers: enige mogelijkheid die ik zie, is via spyware dll's (maar een goede antivirus houdt die normaal ook wel tegen).
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:20
Locatie: Limburg

Re: Tip voor internet explorer 8 gebruikers

Bericht door Wanni »

Van wanneer is Legendary Clubs naar .com gegaan ? :D

Ik wou gisteren een bezoekje brengen en ik geraakte ineens niet meer op het forum , ik dacht het forum ligt miss even plat.
Vandaag weer hetzelfde , ik denk ga is effe googlen.....en toen kwam ik er wel op :D
Ik had dus nog de .be link in mijn favorieten staan. :)
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Tip voor internet explorer 8 gebruikers

Bericht door Lestat »

Wanni schreef:Van wanneer is Legendary Clubs naar .com gegaan ? :D

Ik wou gisteren een bezoekje brengen en ik geraakte ineens niet meer op het forum , ik dacht het forum ligt miss even plat.
Vandaag weer hetzelfde , ik denk ga is effe googlen.....en toen kwam ik er wel op :D
Ik had dus nog de .be link in mijn favorieten staan. :)
Das al een half jaar ofzo :lol:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten