Phi-Phi!

Het forum van legendarische buitenlandse DJ's
Richman

Phi-Phi!

Bericht door Richman »

Die moet ik bij other dj's zetten want hij is een Fransman maar 1 van de pioniers van de Belgische "House" scene. draait nog altijd ondanks 40 jaar, is best gekend voor zijn retrosets! Maar het was hij die de progressive van Engeland naar hier bracht en dit in de Extreme! Waar heeft hij niet gedraaid in Belgie, Bocca, Cirao, Extreme, noem maar op hij was er overal bij.

:D
Freakske

Bericht door Freakske »

Heb Phi Phi alleen nog maar bezig gehoord 2 jaar geleden op Cherry Moon retro beach en toen was hij idd BOM!!
Zijn glorieperiode in Extreme heb ik jammer genoeg niet meegemaakt omda ik toen nog ietske te jong was maar kheb er wel veel setjes van beluisterd & die zijn ook stuk voor stuk AF!!

Greetz :wink:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Kben was ook iets te jong om hem in zijn glorieperiode mee te maken :(
En idd zijn retro sets zijn naar schijnt te goed :shock:
elkewelke

Bericht door elkewelke »

PHI PHI heb ik in Extreme leren kennen rond '97, ik was direct verkocht
die maandagen :shock: ...........meegemaakt tot de allerlaatste in 2001 :cry:

nadien nog eventjes in de Pulp....en dan opnieuw op maandag: Rebuilding in The Temple, inmiddels ook legendary history :cry:

phiphi altijd wa een raar persoon geweest.......ik heb hem zelden zien lachen :wink: behalve ooit eens op rebuilding dat was funny zicht
en dan ook zijne "aanhang" ik heb dat infeite bij genen enkele andere dj meegemaakt....dat ze volop zijne naam scanderen op het einde van zijn set :shock: als ik eraan denk krijg ik nog kippevel

omdat hij de laatste tijd nog weinig te horen valt (laatste keer was bij mij 3juli 2004 in mackenzie) kan ik vertellen dat hij op mijn party komt draaien zaterdag 13 november (SPAM :P ) "ergens" in aalst :P
samen met nog een aantal prog. dj's. quincy :wink:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

13 november? juist de dag dat ik naar I Love Techno ga :cry:
kan hem dus niet horen voor de ene keer dat hij in aalst is :cry:
Neon

Bericht door Neon »

De man die zelden lacht


indd, goeie dj al vindt is zijn huidige muziek iets te speciaal...
Richman

Bericht door Richman »

Ik kom veel in contact met zijn beste vriend, die komt veel naar de H2O en die heeft me een recente cd beloofd, zelf heb ik hem al een tijdje niet meer horen draaien vanaf dat ik die cd krijg zal ik hem posten!

8)
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Phi Phi heeft ook nog geproduced e, ik denk maar aan zijn bangelijke Jesus Trip 8)
Richman

Bericht door Richman »

Ja maar dat is niet origineel van hem!!! Dat is van Master's Techno!!!
Josjie

Bericht door Josjie »

Elkewelke niet vergeten dat em op 3 juli ook gelachen heeft in mackenzie club toenda'k em liet poseren voor de foto :) enige keer da'k hem zien lachen heb...

Zijn producewerk: de zaligste plaat van hem vind ik: Honey C. - Stop the Disease.

Kleine discografie uit een intervieuw met phi-phi daterend van Outsoon 29 (mei 1995):

Als producer bracht ik mijn eerste plaat ("Mammy") uit in 1987. Er gingen ruim 150.000 exemplaren van over de toonbank. Later volgden "Melodies Of Passion" in '89, Una "Emotion" in '91, Honey C "Stop The Disease" en de tweede Una "Can You Hear Me" in '93. Tenslotte waren er de tweede Honey C "Desire" en een dubbele maxi "Innertales". Binnenkort staat er een nieuw project op het programma, Quadran, en twee releases, "Free" en "Eternaly". Al die nummers ontstonden in samenwerking met Philippe Van Mullen. Ik werkte ook samen met Greg Dewindt voor het project Opium in '94. Die samenwerking krijgt binnenkort een vervolg, "Jesus Trip". Er staan ook twee compilaties op stapel : "DJ Connection", geproduceerd door Frank De Wulf en de "Extreme"-compilatie (dubbele compilatie, Phi-Phi en The Fly).
Gast

Bericht door Gast »

Josjie schreef:Elkewelke niet vergeten dat em op 3 juli ook gelachen heeft in mackenzie club toenda'k em liet poseren voor de foto :) enige keer da'k hem zien lachen heb....

Amai juist !!! was ik totaal vergeten , hehe
Club 11 Aka CluBBie

Bericht door Club 11 Aka CluBBie »

ja is een speciale man , maar zijn setjes waren ozo super in den Extreme, jesus wat mis ik da kot toch :(
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Kvind zijn setjes tegenwoordig iets te slaapverwekkend :(
Richman

Bericht door Richman »

Ja want heb hier een setje van hem gekregen van de zondagavond ergens in juli in La Bush en is dik in orde hoor, prog-trancy-stijl.
Club Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:20

Bericht door elkewelke »

Richman schreef:Ja want heb hier een setje van hem gekregen van de zondagavond ergens in juli in La Bush en is dik in orde hoor, prog-trancy-stijl.

posten ;)

binnekort post in zijn recente set van sept 2004 op stu bru !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten