Paul Van Dyk

Het forum van legendarische buitenlandse DJ's
keskondisco

Paul Van Dyk

Bericht door keskondisco »

Met z'n verkiezing als numero uno in de DJ MAG vond ik dat we over deze persoon ook wel eens een topic mochten openen.
Het verstoten van den T die al ettelijke jaren op 1 vertoefde vind ik deze vermelding alleen al waard!

Als producer/remixer vind ik em nog het sterkst vanal!

Wie kent bvb. niet Visions of Shiva waar ie aan meewerkte of for an angel??
Remixen van o.a. Love stimulation of Binary Finary :!:
Te veel om op te noemen in feite...
Als dj soms gecontesteerd maar iedere dj heeft wel z'n voor en tegen standers en z'n mindere draaimomenten.

Heeft in z'n beginperiode nog verschillende gigs gedaan in België ook en dan denk ik bvb. aan de Cirao in Waregem...
ads
Elite Club Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 23 feb 2005, 23:01
Locatie: Lalaland

Bericht door ads »

is inderdaad zeker een dj die het vermelde waard is. Draait ook al lang mee, en ik kan zijn stijl zeker waarderen, zoniet zelfs serieus smaken. Heeft trouwens een goeie cd alsk mij niet vergis, VDT (Vorsprung Dyk Techniek, of zoiets), nen zwarte 3-dubbele cd.
Afbeelding
in the beginning there was Jack.....
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

Ik vind emergency zijn allerbeste, gevolgd door words... Forbidden fruit en for an angel zijn beste commercieel. :wink:
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Sirocco

Bericht door Sirocco »

No 1... :lol:

Wat zijn die uitverkiezingen toch onrealistisch.

Paul van dijk was echt goed (13 jaar geleden...).
Al zijn producties van de eerste helft van jaren 90 waren super.
Visions of shiva (1993), Humate rmx (1993), 45 rpm dubbel album (in 1994 (met emergency/for angel en al die rmxes... inspiral carpets :shock: ). Zijn daarop volgende album was al minder. Maar daarna is het toch serieus bergafwaarts gegaan met de man. Hij is echt blijven hangen in kleutertoontjes en cheesy breaks. Een al commercie als je het mij vraagt, maar daar draait natuurlijk zo'n uitverkiezing ook om :roll:
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Hij is echt blijven hangen in kleutertoontjes en cheesy breaks. Een al commercie als je het mij vraagt, maar daar draait natuurlijk zo'n uitverkiezing ook om Rolling Eyes
Ik vond zijn hitje 'we are alive' wel lekker. Ok, serieus commercieel maar ik kreeg er toen wel kiekvel van. Of was dat van iets anders :lol:
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

pvd

Bericht door ProgressNation »

Ik vind het Out There And Back album best wel goed, en op Politics Of Dancing staan er ook wel paar goeie platen op. Ok, is niet meer zo vernieuwend als de tranceplaten van 10-15 jaar geleden maar mag er wel zijn. Ik vind het best wel positief dat hij trancemuziek is trouw gebleven, velen volgen blindelings de hypes van het moment zoals minimal maar hij is blijven geloven in zijn favoriete genre. Ook al is het momenteel "in" om anti-trance te zijn wat ik ronduit hypocriet vind ... Als morgen Sven Vath of DJ Hell zeggen dat ze trance hip vinden springen ze allemaal weer op de kar. En wie de zaken wat opvolgt, weet dat mensen zoals een Hell & Vath na de minimal en electrorevival graag een trance en rave-revival op poten zouden willen zetten. Terug naar de echte pure trance zonder goedkope gimmicks of nietsbeduidende vocals. Ze willen de clubbers opnieuw laten kennis maken met echte trance en niet wat de media van trance gemaakt heeft ...
varth

Re: pvd

Bericht door varth »

ProgressNation schreef: En wie de zaken wat opvolgt, weet dat mensen zoals een Hell & Vath na de minimal en electrorevival graag een trance en rave-revival op poten zouden willen zetten. Terug naar de echte pure trance zonder goedkope gimmicks of nietsbeduidende vocals. Ze willen de clubbers opnieuw laten kennis maken met echte trance en niet wat de media van trance gemaakt heeft ...
wel, ik hoop eigenlijk van niet, want ik ben dat gerecycleer van electro, acid, disco, whatever gewoon kotsbeu. Ik hou het dan liever bij de classics zelf ivp alles weer in een nieuw jasje te steken zoals die elektroclash hype van een paar jaar geleden. Het wordt tijd dat de muzikanten eens terug vooruit gaan denken, en iets nieuw proberen te creëren. Natuurlijk zijn daar invloeden uit het verleden voor nodig, maar gemakshalve recycleren... :? :?
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Al die die-hard techno en minimal dj's van tegenwoordig hebben ALLEMAAL een trance verleden, ik vraag me af waarom ze daar zijn van afgeweken :?
Sirocco

Re: pvd

Bericht door Sirocco »

ProgressNation schreef:Ok, is niet meer zo vernieuwend als de tranceplaten van 10-15 jaar geleden maar mag er wel zijn. Ik vind het best wel positief dat hij trancemuziek is trouw gebleven, velen volgen blindelings de hypes van het moment zoals minimal maar hij is blijven geloven in zijn favoriete genre. Ook al is het momenteel "in" om anti-trance te zijn wat ik ronduit hypocriet vind ...

Je zou het ook kunnen omdraaien en kunnen zeggen dat het een tekortkoming van PvD is om niet met zijn tijd mee te gaan. Kwestie van perspectief...

Ik ben zeker niet anti-trance, laat ik zeggen het raakt me niet meer (een enkele goede plaat daarbuiten gelaten). Sinds pakweg 97-98 zijn de cliche's eerder regel dan uitzondering. Tis gewoonweg niet vernieuwend genoeg en dat is de reden dat de trance liefhebbers van het eerste uur "anti-trance" zijn geworden.

Laten we in godsnaam hopen dat ze de classics met rust laten. Kijk wat er met age of love is gebeurt....
keskondisco

Bericht door keskondisco »

trab schreef:
Hij is echt blijven hangen in kleutertoontjes en cheesy breaks. Een al commercie als je het mij vraagt, maar daar draait natuurlijk zo'n uitverkiezing ook om Rolling Eyes
Ik vond zijn hitje 'we are alive' wel lekker. Ok, serieus commercieel maar ik kreeg er toen wel kiekvel van. Of was dat van iets anders :lol:
Amaai awel Trab...we zitten op dezelfde golflengte :wink:
Diene break in één van de versies da madam " WE ARE ALIVEEEEEE A AAA AAA" zingt vind ik ook wel beestig :P
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:23
Locatie: betekom

Re: pvd

Bericht door Dj Death »

varth schreef:
ProgressNation schreef: En wie de zaken wat opvolgt, weet dat mensen zoals een Hell & Vath na de minimal en electrorevival graag een trance en rave-revival op poten zouden willen zetten. Terug naar de echte pure trance zonder goedkope gimmicks of nietsbeduidende vocals. Ze willen de clubbers opnieuw laten kennis maken met echte trance en niet wat de media van trance gemaakt heeft ...
wel, ik hoop eigenlijk van niet, want ik ben dat gerecycleer van electro, acid, disco, whatever gewoon kotsbeu. Ik hou het dan liever bij de classics zelf ivp alles weer in een nieuw jasje te steken zoals die elektroclash hype van een paar jaar geleden. Het wordt tijd dat de muzikanten eens terug vooruit gaan denken, en iets nieuw proberen te creëren. Natuurlijk zijn daar invloeden uit het verleden voor nodig, maar gemakshalve recycleren... :? :?
Er komt tegenwoordig (eigenlijk enkele jaren al) serieus goeie shit uit de minimal trance of neo trance-beweging, het is niet zomaar ouwe klassiekers herkauwen en er een gimmick van maken.
Luister maar naar dingen als Kaito, Paul Kalkbrenner, James Holden of Markus Guentner.... da is ongelooflijk knappe muziek, voor mij eigenlijk dé toekomst van dansmuziek. Voor zoiets als trance-clash ofzo gaat ge nog nie direct moeten vrezen :)
you know, ... stuff
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

keskondisco schreef:
trab schreef:
Hij is echt blijven hangen in kleutertoontjes en cheesy breaks. Een al commercie als je het mij vraagt, maar daar draait natuurlijk zo'n uitverkiezing ook om Rolling Eyes
Ik vond zijn hitje 'we are alive' wel lekker. Ok, serieus commercieel maar ik kreeg er toen wel kiekvel van. Of was dat van iets anders :lol:
Amaai awel Trab...we zitten op dezelfde golflengte :wink:
Diene break in één van de versies da madam " WE ARE ALIVEEEEEE A AAA AAA" zingt vind ik ook wel beestig :P
ha, ik dacht al dat ik alleen was :D Spijtig wel da ge da plaatje bijna nergens meer hoort hé
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 sep 2006, 13:18
Locatie: Middelkerke

Bericht door Pienlover »

Begon in 1994 met zijn green valley theme. Zijn gekendheid kreeg een grote boost toen Pete Tong hem liet overvliegen de UK voor de essential mix (BBC Radio 1) Met bommen zoals for an angel, nothing but you and forbidden fruit werd ie wereldbekend.

Check ook een zijn show op Radio Fritz : Fritz Soundgarden
Een totaal andere invulling dan laats ons zeggen ASOT of TATW.
Air and Lynn for life
varth

Bericht door varth »

wat de vergelijking tussen de trancy minimal muziek en de trance van nu betreft... leg iets van holden naast iets van armin van buuren bv en je merkt het verschil toch meteen. Totaal andere muziek. Ik zeg het nog eens, datgene wat men nu trance noemt is dat voor mij totaal niet. Bovendien denk ik dat veel mensen uit het technomilieu goede trancy dingen zeker kunnen appreciëren. Uiteindelijk is het toch maar een term om een stroming een naam te geven. Maar als ik moet kiezen, honderd keer liever holden dan pvd
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

varth schreef:Bovendien denk ik dat veel mensen uit het technomilieu goede trancy dingen zeker kunnen appreciëren.
Zijt maar zeker! Jeff mills speelde vroeger wel eens trance in zijn sets en geen kat dat daar door had. Klonk gewoon fantastisch bij de rest ;-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten