Tomaz

Het forum van legendarische Belgische DJ's
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Tomaz

Bericht door StevenR_73 »

allé, kzal men nek eens uitsteken, hopelijk wordt hij er niet afgekapt :) maar deze naam stond nog niet in het lijstje.

: Bio ::


The musical roots of Tomaz sprung from his father's collection (ranging from classical over country to French chanson and pop music) to the new wave and rock scene of the 70's and 80's. This was his sole inspiration for his early Dj days. It wasnt long before he started to introduce the first house and techno tunes to those wave/rock parties and the Belgian airwaves on local radio stations.

His obsession for music drove him towards a job at the BCM (now Enterprise) record store, where he still works today guiding music-crazed lovers through the musical jungle.

In the late nineties Tomaz took it to a new level when he gave a first shot at production with Kobbe. That was the birth of several 12"es on labels like Re-Load and Future Frontier. Next in the line of production were the successful collaborations with the Filterheadz ("More House", the latin techno hit "Los Hijos del Sol" and the major worldwide clubhit "Sunshine" on Carl Cox' Intec label). "Sunshine" is one of the best selling singles on Intec and is still being re-pressed today, 4 years post-release.

This was the moment when Tomaz moved from the local radio stations to the Belgian national radio Studio Brussel where he became the techno programmer for the weekly show Switch. The show has just started its sixth season and continues to bring the best electronic music to an international audience. Alongside techno, Tomaz also programmes future hits and best classics on the same radio show.

2005 saw the release of the follow up single to "Sunshine". The Saturn Moons EP once again proved the musical diversity of Tomaz. After the latin flavoured releases, "Titan" is a dreamy, string-fuelled anthem, that like it's predecessor, is played by all the big names, whether they are techno, house or trance dj's. The future will bring more collaboration with the likes of Stanny Franssen, Sam Ostyn, Redhead, to name a few.


met dank aan : http://www.myspace.com/djtomaz


persoonlijke noot, i'll keep it short;

goede dj met goeie smaak voor muziek = fiest!
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

die staat hier meer dan terecht tussen. Ik apprecieer de man hoe langer hoe meer. Niet alleen voor de muziek die hij draait, maar ook voor hoe hij tegen muziek aankijkt en de kennis die hij erover heeft
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

En ook nog ns deelt met iedereen. Bijzonder sympathiek!
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Tomaz

Bericht door Dr. Poppers »

StevenR_73 schreef: and the Belgian airwaves on local radio stations.
In den beginne samen met een andere grote... Haacht represent! En nu lopen ze mekaar wekelijks terug tegen het lijf op een ietwat groter radiostation in het weekend! ;)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Werd tijd.
In april verschillende malen van kortbij te bekijken in zalen in uw buurt :mrgreen:
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Jep, die techno-cd van Food Main Course bijvoorbeeld durf ik nog wel eens opzetten 8) . En tegenwoordig ook wel eens wat uit zijne mixfolder...
En voor mensen die ZONDER ZEVER aan HUNNE weg timmeren heb ik veel respect!
(Alsook natuurlijk voor rouches :twisted: !)
Toch zit ik soms met de vraag: deejays met zo'n kwaliteiten die daarbij heel veelzijdig kunnen gaan binnen hun ding, en dan nog eens wat degelijke producties uit hebben, kiezen die ervoor om hun ambitie toch in te dijken tot België en net daarbuiten, of dromen die toch ook voor serieus internationaler te gaan?
Ja Tomaz, het is eigenlijk wel een vraagje aan jou. Ik ken heel wat jonge Duitsers die constant in ver het buitenland spelen en bejubeld worden maar lang niet aan jouw knieën komen; is dat dan een bewuste keuze van je, een zeker gebrek aan ambitie of gewoon de kans niet geboden krijgen?
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Da's niet van niet willen. Laat ons zeggen dat ik niet de ideale vertegenwoordiging had zeker?
Als ik zie waar Filterheadz allemaal gestaan hebben en waar ik gestaan heb (dan spreken we over bookings die rechtstreeks voortvloeiden uit het succes van Latin Loopworks en Sunshine).
Ik heb enkele keren de balkan aangedaan, een keer of twee Duitsland en enkele keren NL en FR. That's it.
Filterheadz hebben zuid amerika, azie, de states en heel europa al gedaan.
Ik had wel heel veel bookings hier natuurlijk, maar wat meer internationale tripkes had ik zeker niet afgeslagen.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Tomaz

Bericht door tomaz »

Dr. Poppers schreef:In den beginne samen met een andere grote... Haacht represent! En nu lopen ze mekaar wekelijks terug tegen het lijf op een ietwat groter radiostation in het weekend! ;)
:D inderdaad, de cirkel is rond...
Bij Radio Haacht waren het mijn eerste radio stapjes. Nadien toen het al Scoplia heette een wekelijkse mix beginnen maken voor 't programma van Raoul en de Wim (casa musica). Dan allemaal samen naar Sinjaal in Leuven voor Il Silencio. En na zoveel jaren zitten we weer samen in Switch.
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

das idd een "negatief" punt, een Rouches fan :twisted: ;)



ik deel de meningen van Sirocco & varth.... plus T is bereikbaar voor stomme en leuke vragen, zonder dat je een hap of een snap krijgt :)
Club Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 06 jun 2006, 01:17
Locatie: Betekom

Bericht door Menaz »

't is ne echte connaisseur, down to earth én fantastische dj! :P

ik dacht trouwens dat het een bewuste keuze was om geen buitenlandse optredens te doen, jammer wel nu dat niet zo blijkt te zijn.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Het loopt niet altijd zoals je wil hé ;-)

Pas op, aanvragen zijn er ooit genoeg geweest, maar dikwijls waren ze ofwel te laat met hun aanvraag omdat ik hier al bookings had (en hier mensen laten vallen om naar 't buiteland te gaan wou ik absoluut niet doen) ofwel sprongen de onderhandelingen af omdat het te duur was qua vliegtuigtickets. Of wel was ik zo dom om in Belgrado te staan zonder reispas waardoor ik door de lokale führer direct terug op 't vliegtuig gezet werd. Mijn kortste buitenlands verblijf ooit :lol:

Bof, you win some, you lose some.
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

als ik dan toch iets positiefs moet zeggen: :mrgreen:

de mens is nog lekker oldskool divers. Welke stijl hij ook speelt, het is altijd en overal in orde. Zijn smaak van techno ligt mij nie echt, mor kwaliteit is't zeker en vast. En in veel andere stijlen (acid!) moet ik in hem vaak mijn meerdere erkennen, dus een gezonde portie respect is zeker van toepassing.

Over de jaren zijn we elkaar heel veel keren tegengekomen, en soms botst da, soms klikt da, maar Tomaz mag voor mij zeker en vast in de galerij van de groten staan voor wat België betreft. Behalve dat ie een super sexy beest is , is't ook altijd handig dat hij zoveel info in z'n koppie had zitten, of op z'n minst u kan vertellen waar te zoeken.

Is't zo goed, Tomaz? :P
Laatst gewijzigd door Psytox op 09 apr 2008, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Maak er "super sexy beest" van en dan ben ik akkoord :clown:
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

done :afro:
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Bericht door back to the 90's »

gisteren nog eens bezig gehoord,lang geleden da ik nog ne set gehoord had met gewoon techno.
hij is toch goed zenne,amai.
heeft gisteren trouwens de zaal plat gespeeld.
merci vo die privé set hé tomaz :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten