Gezocht : DJ uit het Antwerpse - Patapoef Leopoldsburg

Het forum van legendarische Belgische DJ's
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2005, 20:44

Gezocht : DJ uit het Antwerpse - Patapoef Leopoldsburg

Bericht door GUYKE007 »

Hallo,

Ik zoek een Dj uit het Antwerpse die in het begin van de jaren 90 in danscafe Patapoef te Leopoldsburg heeft gedraaid.
De muziekkeuze was de goeie dansbare house/dance van eind jaren 80 - begin jaren 90...
Wie weet over welke DJ ik het heb ?

Mvg,
Guy
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

:shock: danscafe patapoef???
:o ik sta versteld van zo'n naam :lol:
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2005, 20:44

Bericht door GUYKE007 »

Hallo,
Het kan goed zijn dat je versteld staat van zo'n naam maar misschien toch wel een beetje extra uitleg.
Zoals je wellicht (of niet) weet is Leopoldburg een gemeente waar iedere milicien ooit wel eens verbleven heeft tijdens zijn legerdienst.
Voor een gemeente met +- 13000 inwoners had Leopoldsburg in de jaren 80 een heel groot aantal cafés en discotheken en dit in alle genres. Er waren de pure "disco" discotheken maar er waren ook al een aantal alternatieve discotheken/cafés die je nu onder de noemer danscafés kan omschrijven. Met alternatieve muziek bedoel ik de punk new wave ska en tijdens het einde van de jaren 80 de new beat, house etc... Kortweg electronische muziek waar nu de stikker house/techno/electro wordt opgeplakt. 1 van die danscafés was de Patapoef. Het was het begin van de grote discotheken die op dit forum wel eens terugkomen en in die tijd was het de gewoonte dat je eerst in het lokale café samenkwam waarna men rond een uur of 1 vertrok naar de "grote discotheken". Als ik nu aan die tijd terugdenk waren er heel wat kameraden die vanuit de Patapoef vertrokken naar Boccacio, Globe, Barroci, La Rocca, Reflex CLub, Jerry's in Bekkevoort (wie kent dat nog ???) en later Extreme - Carat enz...

Vandaar mijn vraag ...

De Antwerpse DJ draaide een plaat "MUSICA" waarin regelmatig het woord MUSICA geschreeuwd werd. Ik ben op zoek naar dit nummer...

Vandaar mijn vraag ::: Wie kent de betrokken DJ of het nummer ...
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

muziek

Bericht door ProgressNation »

La Musika Tremenda van Ramirez is zeker te voor de hand liggend :?: :lol:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Musica del futuro ?
Alain

Bericht door Alain »

Ik heb daar nog gedraait maar toen was 't al van naam veranderd in "Millenium"
De track die je zoekt doet wel een belletje rinkelen, was een beetje Bonzai-stijl , niet ?
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2005, 20:44

Bericht door GUYKE007 »

Als je met bonzai stijl bedoelt - redelijk snel (> 135 bpm) dan is het dat zeker niet. Trouwens, als ik me niet vergis zijn de logo's op de maxi singles van bonzai vrij herkenbaar.
De plaat die ik zoek heb ik door geen enkele andere DJ ooit weten draaien.
Voor alle duidelijkheid, ik denk dat het in de periode 89-90-91 moet geweest zijn...
Alain

Bericht door Alain »

GUYKE007 schreef:Als je met bonzai stijl bedoelt - redelijk snel (> 135 bpm) dan is het dat zeker niet. Trouwens, als ik me niet vergis zijn de logo's op de maxi singles van bonzai vrij herkenbaar.
De plaat die ik zoek heb ik door geen enkele andere DJ ooit weten draaien.
Voor alle duidelijkheid, ik denk dat het in de periode 89-90-91 moet geweest zijn...
Ik bedoelde niet "van Bonzai" , maar in de stijl van Bonzai ... maar dat is 't dus niet , was 't met de (mannelijke) vocals :"La musica la musica la musica salsa" ?
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2005, 20:44

Bericht door GUYKE007 »

nee, dat is het niet
er werd in geschreeuwd MU - SI - CAAAA enzo goed als ik het me nog herinner was het vrij bombastisch...
Newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:33
Locatie: BXL

Bericht door Projekt »

Club Owner
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 dec 2005, 11:57
Locatie: N 50

Bericht door BOUNCER »

Welkom kerel

Ik stel wel voor om deze te moven...
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Musicaaaa... Neuroticaa..... ?
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2005, 20:44

Bericht door GUYKE007 »

http://www.discogs.com/release/128857

Deze is het dus niet...

Misschien één of andere bootleg remix maar het is absoluut gene trance

Als ik me niet vergis is de plaat ook iets ouder dan van 92...
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2008, 20:49

Re: Gezocht : DJ uit het Antwerpse - Patapoef Leopoldsburg

Bericht door rafke duc »

Hela,
Van de plaat zelf weet ik niet veel af, maar van de patapoef wel. Ben nl van't Kamp.
Ik denk dat er rond die tijd verschillende DJ's hebben gedraaid. Ook de uitbater zelf "Frank". Ik weet dat er ene was die nogal "hard" kon spelen. Dacht dat z'n naam patrick was, maar ben niet zeker. Hij is daarna in Lommel "the screen" gaan openen.
Misschien daar meer succes.

GRtz,

RafKe
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Gezocht : DJ uit het Antwerpse - Patapoef Leopoldsburg

Bericht door Nostalgie90 »

Toch niks van Ramirez?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten