The Fly

Het forum van legendarische Belgische DJ's
stefankarlson

Bericht door stefankarlson »

the fly zag ze van tyd ook vliegen als hem z'n bollekes of ander snoepgoed binnen had .Of hem de goei richting uitvloog, da laat ik int midden.
Ik heb een tapeke van hem gehoord van in de cherry , da was een superset (teknovillparty2@cherryM kdenk 1995).
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

Fly was een fantastische kerel, z'n sets op vrijdag in de Extreme waren gewoonweg subliem. Iedereen refereert altijd naar de maandagen in extreme maar de Bonzai vrijdagen - toen Cherry, tgv, Bocca, La Rocca enz enz enz allemaal tegelijk werden gesloten - waren echt voor mij veeel en veeel meer bepalend voor m'n muzieksmaak. De sfeer en de muziek waren echt af.
Ik heb em jaren nadien leren kennen toen we samen geboekt waren op een feest van Olivier Pieters en Fly blijf ik vooral onthouden als ne man van z'n woord: nooit of nooit problemen mee gehad, en een kreem van ne vent. Z'n vrouwke mocht er ook wezen.

Godver waarom zie ik al die mensen niet meer :lol: Ik sta soms echt versteld: ik draai nu 15 jaar en van de mensen uit de beginjaren zijn er nog misschien 2-3 over die ik nog zie rondhossen en feesten. Ahja, de premaman moet ook draaien zeker :wink:
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

the fly, g hoort daar echt niets meer van...zeker gestorve aan overdosis coke :wink: kheb ook ht een en ht andr van hem ligge, ma kvind hm echt nie goe! Zowel technisch als qua platenkeuze bakte hij er toch nie altijd vl van! Die dj connexion cd vind ik wel zijn beste set :) Hij heeft wel af en toe zr goeje nrs geproduced!! Op bonzai 4 staat r n nr van hem!! amaai!!
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

zou die eigenlijk nog eigenaar zijn van da ex bonzai label banshee records?
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

hij heeft Bonzai op papier al verkocht lang voor Bonzai en weet ik veel wat overkop ging, da weet ik alleszins. Maar hij is altijd blijven werken voor Bonzai, dus ik veronderstel dat ie nog altijd wel daar ergens tussenzit.
'k Blijf erbij: zalige gast, goeie dj, maar ja, de grote dj's uit die tijd stelden vergeleken met nu technisch niks voor eh. Wij stonden in bewondering voor Tofke en Olivier Pieters enz, terwijl die echt kemels van fouten draaiden. Dj's als Phi-Phi en Yves De Ruyter waren wel technisch en muzikaal gezien perfect en die zie je nu toch nog meedraaien.
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
zzillezz

Bericht door zzillezz »

Wat is dat hier allemaal ...

Fly is nog altijd eigenaar van Bonzaï (naam & trademark), en medeoprichter van Banshee Worx (samen met Yves Deruyter, L-Vee en Marnik). Hij is dus nog altijd daarmee bezig.

http://www.bonzaimusic.com/sites/bonzai ... ompany.htm
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

ah, dan had ik dat verkeerd begrepen, 'k dacht dat Bonzai een subken geworden was van een grote platenfirma indertijd. Vraag me de naam niemeer, 'k zou ne keer moeten kijken op de hoezen van oude bonzais. Enfin, wat er ook van moge zijn, fly rulez :)
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
zzillezz

Bericht door zzillezz »

Ja ze hadden een distributie deal met Lightning Records / Nanada Music dacht ik.
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

zzillezz schreef:Ja ze hadden een distributie deal met Lightning Records / Nanada Music dacht ik.
Lightning Records was gewoon het overkoepelend gedoe van alle Bonzai-labels en aanverwanten, adres van Lightning was te Deurne, waar den befaamde Blitz platenwinkel indertijd was (zijn nadien verhuisd naar een pand aan den overkant (voorheen nen Blokker dachtek))
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
djginod

Bericht door djginod »

Op die eerste dubbel cd van Bonzai (die volgens mij de meeste house-liefhebbers / wel zullen hebben), is de track van DJ The Fly met Roel Butzen toch de beste vind ik:

Mental Planet - Anhinilating Rhythm (met zo'n soort struisvogel geluid, of wat het ook mag zijn...)

Heb The Fly in 2001 nog zien draaien in het Sportpaleis, ten tijde van zoveel jaar Cherrymoon !!! Heeft vroegahhh ook nog samen met Max La Menace samen het programma Visions Of Trance gepresenteerd op Lazer Hot Hits ! En inderdaad, even later werd toen ook de Visions club geopend in Lier !!!!
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

Gino, srr dat ik deze topic er even mee verstoor maar , ik heb je tijdje geleden een mail en een pb gestuurd waar ik tot op heden geen reactie op gezien heb. Kan je dit even nakijken?

Grtzz
Afbeelding
Afbeelding
djginod

Bericht door djginod »

No problem... berichtje verstuurd... er stonder er meer te wachten :o :? :oops:
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Bericht door Pakrac »

Volgens mij is de Fly één van de legendarische dj's die ooit in den AB stonden. AB? => eerste antwerpse newbeattempel ooit.
En ooit begonnen door een platenwinkel over te kopen, welke dan den Blitz is geworden. Een tijdje later aan de overkant een groot gebouw neer gepoot. Maar wellicht had bonzai toen te veel last van grootheidswaanzin? of ineenstorten van de CD markt?
In alle geval was toen die winkel ook een GameMania waar zijn vrouw/vriendin achter den toog stond. Een heeeel toffe madam trouwens.

Spijtig dat Rebelgrooves en dergelijke al lang niet meer zijn.
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Dim
Club Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 aug 2008, 12:24

Bericht door Dim »

stuk "warm-up" van Fly op Extreme celebration weekend hier:

http://www.legendaryclubs.be/viewtopic.php?t=6644
If you pay peanuts, you get monkeys...
All you musicians, visit www.pianoforum.be
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

Pakrac schreef:Volgens mij is de Fly één van de legendarische dj's die ooit in den AB stonden. AB? => eerste antwerpse newbeattempel ooit.
En ooit begonnen door een platenwinkel over te kopen, welke dan den Blitz is geworden. Een tijdje later aan de overkant een groot gebouw neer gepoot. Maar wellicht had bonzai toen te veel last van grootheidswaanzin? of ineenstorten van de CD markt?
In alle geval was toen die winkel ook een GameMania waar zijn vrouw/vriendin achter den toog stond. Een heeeel toffe madam trouwens.

Spijtig dat Rebelgrooves en dergelijke al lang niet meer zijn.
yaaa, Hickey :) Zalige madam indeed. Geen idee wat die tegenwoordig doet.
Idd, als ik de overlevering mag geloven was't idd dat enorme gebouw aan de overkant die financieel te zwaar om dragen werd toen de Bonzai hype wat ging liggen.
Fly heeft trouwens heel wa legendarische momenten bezorgd in den Extreme. En al helemaal toen em op mijn verjaardag is komen spelen destijds, manlief da was een zot feestje :)
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten