I Love Techno Algemeen

Het forum van I Love Techno
stefankarlson

I Love Techno Algemeen

Bericht door stefankarlson »

wie weet nog xact wanneer (1995?) de eerste ILT was & locatie & dj's? Kan iemand de flyer online zwieren AUB?

peter decuyper was 1 van de organisatoren
iemand nog meer info'asi :lol:
stanske

Bericht door stanske »

het was ook in gent geloof ma het was een feestje voor 500man ofzo
keskondisco

Bericht door keskondisco »

Wasda nie in die oude fabriek van de Eskimo??
varth

Bericht door varth »

De eerste editie was in de vooruit voor zo'n 700 man en met namen als Daft Punk, Richie Hawtin en Derrick May op de affiche dacht ik.

Momenteel vind ik het event gewoon te groot geworden en vind ik het wel spijtig dat ze de meer progressive getinte namen achterwege laten. Lucien foort, Dany Howells, Anthony Pappa ect speelden daar stuk voor stuk vette sets. Hoewel ik meer een (esperimental) techno, minimal, acid en core fan ben, moet ik zeggen dat die mensen telkens voor de beste sets op ILT zorgden. Allez wat mij betreft toch.
LunatiK

Bericht door LunatiK »

Kheb 4 ILT's gedaan en da was telkens 1 groot feest.Maar ook nie om te zeggen feest vant jaar ze.
De laatste die ik nog deed was die Outdoor edition, ook wel leuk maar de omvang van zo'n festival is me te groot en aangezien ge toch nie alle dj's kunt horen en ge moet kiezen en zo'n plannetje maken van kmoet dan daar zijn om die te horen vind ik nie kunnen.Kben dan ook nie aan die megafestaties en de muziek valt soms wel es tegen.De sfeer die vind ik dan wel weer super.Iedereen komt er om te feesten en da vind ik wel knap want zo'n massa, daar zit vanalles tussen. :twisted:
Mroizo

Yuw

Bericht door Mroizo »

ik ben er nog nooit naartoe geweest ma iedereen zegt dat t er zo goed is dus ik zal dan mij dan ook maar genoodzaakt voelen om ook eens te gaan e :P greetz 8)
Mroizo

Yuw

Bericht door Mroizo »

das goed,ik zal t rememberen m8 8) greetz 8)
ads
Elite Club Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 23 feb 2005, 23:01
Locatie: Lalaland

Bericht door ads »

ILT is goeie party, met top dj's maar toch beetje "te" mega geworden. geef mij maar de intiemere sfeer van weleer.
Afbeelding
in the beginning there was Jack.....
Newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:33
Locatie: BXL

Bericht door Projekt »

Laatste ILT bezocht in 1999... en k vond toen al de muziek allesbehalve.. t was bijna een radio donna dance event :?
Newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:33
Locatie: BXL

Bericht door Projekt »

inderdaad, hedendaagse techno scene kan vergeleken worden met donna: non-origineel en monotoon.

Wat ik aan dit event nu verwijt, is niet zozeer de muziek (alhoewel... blijkbaar worden djs uitgenodigd meer omdat ze een hit gescoord hebben dan om hun effectieve kwaliteiten), maar het publiek. Velen gaan naartoe om te kunnen zeggen "ik was er".
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 dec 2004, 16:43

Bericht door Roelle »

Projekt schreef:inderdaad, hedendaagse techno scene kan vergeleken worden met donna: non-origineel en monotoon.

Wat ik aan dit event nu verwijt, is niet zozeer de muziek (alhoewel... blijkbaar worden djs uitgenodigd meer omdat ze een hit gescoord hebben dan om hun effectieve kwaliteiten), maar het publiek. Velen gaan naartoe om te kunnen zeggen "ik was er".
das ok ni altij waar ze ik ging dit jaar naar i love techno voor de muziek en voor nx anders. :wink:
Josjie

Bericht door Josjie »

Kalm blijven hé Lagoas...
Wij zijn geen ander forum hé...

Hier betonen we respect voor elkaar...
Als ge van mening verschilt met iemand anders
kunt ge da op een rustige en vriendelijke manier
uitleggen hé...
Josjie

Bericht door Josjie »

Op de technofora lachen ze zelf met ILT daar niet van...
Enne het is altijd zo geweest... Hoe denk je dat men vroeger over New Beat deed en al. De mensen die naar house luisteren tegenover die andere soort. Kan er nu nie opkomen of het de new wavers of de hardrockers waren maar da was ook kat en muis die soorten.

Over ILT ga ik mij niet uitspreken. Gewoon het feit alleen al dat het in handen is van Clear Channel is voor mij een reden om er weg te blijven.
Voor de rest wie goeste heeft mag daar gerust naartoe gaan.

Maar kben blij dadde terug een braaf baaske gaat worden :-)
Newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:33
Locatie: BXL

Bericht door Projekt »

Lagoas schreef:1 conclusie : ge moet open-minded zijn int leven

ge kunt tegen R&B en rap en hip-hop zijn
(wie weet kent ge het verschil tussen die 3 stijlen :roll: )
maar ge moet dan wel een goede rap dj kunnen appreciëren
hmmm, blijkbaar ken je niet veel buiten hit muziek (techno rb hip hop rock en andre stubru/donna muziek).
Weet je , er is méér in de electronische muziek dan dit???
Ooit al gehoord van drones, harshnoise, click&cuts, field recordings, power electronics.... ? Waarschijnlijk niet, neen, want dit wordt nooit op de radio/tv gedraaid, noch minder in dance events.
Dus vooraleer je kritiek geeft, bekijk eerst jezelf en denk niet dat je alles kent en van alles op de hoogte bent (er zijn méér winkels dan de dance winkels in gent !!!!)!

Als ik spreek over monotoon en non-origineel, bedoel ik dat de hele dance scene volgens mij weinig geevolueerd is in de laatste 10 jaren. Buiten een korte electro revival (4-5 jaar geleden) is er niks opwindends gebeurd.
Daarom ben ik rond 1995 gestopt met dance muziek te kopen/beluisteren en heb ik me toegespits op moeilijke muziek.
Newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:33
Locatie: BXL

Bericht door Projekt »

Lagoas schreef:no comment zé zot , pfff, geen zin in :cry:
deze keer ben ik akkoord ! :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten