Discotheek Orlando On fridays Presents

Het forum van de andere legendarische clubs
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 apr 2010, 01:45

Re: Discotheek Orlando On fridays Presents

Bericht door AmoriMusica »

de liefste van den hoop zennik nog vergeten tedju!!!!

Glenneke
ge zijt n schatje!

x
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2008, 00:30
Locatie: kempen

Re: Discotheek Orlando On fridays Presents

Bericht door Yihaatje »

kzal mij ook eens komen moeien

ik ben beginnen draaien in 90, een paar jaar in de veranda thuis, met 1 jb-draaitafelke, nog zo een met een elastiekske als pitch, agge snapt wak bedoel, en die ander draaitafel, da was de pick-up van de stereoketen die ge nu geeneens in ne kringloop ziet staan, zo verouderd en boechtig was die. maw, daar zat GENE pitch op, dus het was behelpen met tgeen ik had.

ik kan u zegge, DAS NI SIMPEL EH MANNEKE!!!!!

Maar muziek was en is mijn leven! Dus ge gaat ervoor! Ook al vraagt men u jaren ni om ergens te draaien, TOCH platen blijven kopen, ons ma tot het uiterste drijven als het WEER te luid stond en ze nix van den tv in de living kon horen.
Ewel, die anciens eh, die komen ook van daar, van daar begint het.....
Dus respect is hier meer dan op zijn plaats.

En nen dj die enkel nog draait voor de centjes, wel, da hoort ge, da voelt ge....
Als ge tenminste een ECHT hart voor muziek hebt..... :pig:
Since birth addicted to music. Life without it is hell on earth. Rhythms & melodies spice up my life, give me strength in hard times.
Always shakin' hearing great tracks, even when i'm drivin'! I just can't stand still, always busy, on the move, go with the flow, and sometimes, change the flow in my advantage, haha!
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Discotheek Orlando On fridays Presents

Bericht door ThaMan »

Om even op Dj Bart zijn reply terug te komen, ik versta zijn mening maar dat neemt niet weg dat een beginnende Dj toch ook een kans moet krijgen om er te geraken, ook al is hij met alles in orde en speelt hij bv met Final Scratch... (2010....)
Wat ik dan wel weer zonde vind is dat Bart een hele hoop volgelingen nodig heeft om zijn punt te staven, als volwassen mensen begrepen we het van de 1ste keer al, maar kom.
Zoals reeds gezegd is het hier een forum voor mensen met een eigen mening, ik had hier een eigen mening over en ik had het evengoed in een topic van La Rocca kunnen zetten, dus vind ik het erg dat jullie je hierdoor persoonlijk aangevallen voelen, wat helemaal de bedoeling niet was.
Zelf respecteer ik elke mening wat hier gezegd word, maar ze moeten er ook niet in overdrijven. Het is en blijft een hobby en zet aub die oogkleppen af en kijk eens rond u, want er zijn ergere dingen in de wereld dan te liggen discussiëren over wie, wat en hoe.

Ik hoop hiermede alles gezegd te hebben, en we deze topic kunnen sluiten want verdere discussie's over dit onderwerp hebben echt geen zin.

Nogmaals veel success met Orlando en jullie Retro Concept !
Enige wat telt, is "The Love For The Music"
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2010, 13:13

Re: Discotheek Orlando On fridays Presents

Bericht door DJ - BART »

Maar zeggen dat je een diploma nodig hebt om te mogen draaien vind ik een lachertje!! Geen idee wat de belangen zijn van dj Bart (who?) in de dj-school, maar als ik even onder de gordel mag schieten: correct Nederlands schrijven is blijkbaar niet inbegrepen in de cursus.
Als de drijfveer van dj'en is om er je beroep van te maken, dan zit je ingesteldheid trouwens goed fout.

De dag dat ik een diploma moet hebben om ergens een plaatje te mogen opsmijten dan hang ik mijn headphones wel aan de haak .

Begrijp me niet verkeerd, ik wens jullie alle succes in Orlando met die residents ... maar aub, kom hier niet zo hoog van de toren blazen omdat iemand zijn persoonlijke mening geeft hé.
Dit is namelijk een forum.


Ik zou niet weten waarom een diploma hier ongepast is, zodat clubs, café's en dergelijke misschien is waar krijgen voor hun geld, door mensen die hun job kennen en weten hoe ze het publiek moeten bespelen, en niet te maken krijgen met een dj die enkel zijn SYNQ knop weten staan meer kwaliteit is het enige waar wij naar streven. En daarbij nog hoog van de toren blazen, ik weet niet hé maar wordt het is geen tijd dat DE WAARHEID gezegd wordt, ik draai nu ondertussen 16 jaar en heb de goede tijden nog meegemaakt, de tijden dat een dj moest kunnen draaien om ergens te komen. En waarom zou dj geen beroep kunnen zijn, er zijn er toch genoeg die er hun beroep van hebben gemaakt, hier snap ik je punt echt niet. Maar ja zoals U al zei dit is een OPEN FORUM hé.
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2010, 17:26

Re: Discotheek Orlando On fridays Presents

Bericht door kim33 »

En na dit allemaal gelezen te hebben (goed & slecht), zullen we ons concentreren op de vrijdagen die gaan komen.

Aan al de members: jullie zijn allemaal welkom om eens een kijkje te komen nemen :D.

Greetz
Dj kane :sunny:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Discotheek Orlando On fridays Presents

Bericht door ThaMan »

kim33 schreef:En na dit allemaal gelezen te hebben (goed & slecht), zullen we ons concentreren op de vrijdagen die gaan komen.
Aan al de members: jullie zijn allemaal welkom om eens een kijkje te komen nemen :D.

Greetz
Dj kane :sunny:
Et Voila, dat is gesproken en laten we het hierbij laten...
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2010, 17:52

Re: Discotheek Orlando On fridays Presents

Bericht door dj MiSS DeeeZ »

Aan "thaman" of "the man"???
Man, wat zit gij toch te zagen op ons, als ik me niet vergis ben je zelf reeds 38j, :oops: dus je zit je eigen winkel af te breken! (lees: je eigen leeftijdsgenoten, moest je het niet begrijpen hé ; )
En inderdaad, dit is een forum, reden te meer om ons te verdedigen ! :pirat:

Nu, laat ons ons ding doen en een diploma halen, en onze passie op het dans publiek loslaten, of we nu oud of jong zijn.

grEEEtz aND BeaTZ!
dj MiSS DeeeZ!
Make HouSe! No WaR!!! :bounce:
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Discotheek Orlando On fridays Presents

Bericht door djginod »

In Nederland worden er DJ opleidingen gegeven in Tilburg dacht ik. Zelfs Ben Liebrand gaf er "les" maar daar meer over de valkuilen die je als artiest / DJ in kan vallen. Vooral de wetgeving, allerlei instanties en managers die ineens je "vriend" zijn etc. Wel interessant als ik het zo hoor.

Oh, en @ AmoriMusica: Ik bedoelde het niet negatief hoor. Ik draai die Orlando tapes nog regelmatig. Hier op LC zitten een hoop mensen die wel de goede oude tijden erg waarderen. Maar ook ik vind de huidige muziek / scene nog steeds interessant.

Succes met de vrijdagen !
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Discotheek Orlando On fridays Presents

Bericht door lemant »

AmoriMusica schreef:
lemant schreef:Lol, wat een zalig topic ... een beetje leven in de keet, wat newbies die de boel hier komen kruiden :)


De dag dat ik een diploma moet hebben om ergens een plaatje te mogen opsmijten dan hang ik mijn headphones wel aan de haak ;).

seg, alsge een cafè wilt opendoen, moet ge ook een tapdiploma hebben
dus waarom niet hetzelfde voor een dj?

ne portier moet ook een "diploma" hebben, nu
dus waarom niet hetzelfde voor een dj?

wa werk doet gij? hoe zoude het vinden dat ze gewoon alleman kunnen aanwerven voor datgene waar gij jaren werk en geld hebt ingestoken, waar ge jaren van uw leven aan hebt gegeven, nee, niet met tegenzin, zeker ni! Maar ineens komt uw kennis en jarenlange ervaring in het gedrang, omdat "de markt" open is en iedereen die uw werk wil doen om zo een centje bij te verdienen, dit ook mag doen! En dan nog voor een bedragske waar ge nog gene sloef sigaretten voor koopt!!!!

Stel u DA is voor!

Denkt erover na, en komt dan uw gedacht nog is zeggen

:cat:
Niet dat het er toe doet, maar ik ben vertegenwoordiger. Ik heb handel gevolgd en daarna 1 jaar "verkoop". Allebei technische richting dus (geen hoger onderwijs) ... ik ben begonnen met het aanvullen van rekken en heb me langzaam kunnen opwerken naar de positie die ik nu heb. Mijn diploma heeft hierbij nooit een rol gespeeld. Of ik hierin een uitzondering ben: geen idee.
Wel zie ik genoeg mensen rondom mij die iets totaal anders doen dan hun diploma, of die zonder noemenswaardig diploma toch een goeie functie hebben of doen wat ze graag doen.
Vanuit mijn standpunt is "de markt" dus open voor iedereen, zolang het iemand is die commercieel is en kan verkopen.
Ik ken vertegenwoordigers die vroeger in het onderwijs zaten, een diploma boekhouder hebben, enz... noem maar op.
Mij zegt men altijd dat er voor een goede verkoper altijd werk zal zijn, hetzelfde geldt denk ik voor een goeie bakker, een goeie secretaresse of een goeie dj. (Met dat verschil dat ik dj'en niet als "werk" wil zien).

Waarom jullie dit zo zitten te verdedigen snap ik trouwens niet. Toen dj Bart ermee begon had hij toch ook dat diploma niet. Nee, hij is er geraakt door jarenlang aan de weg te timmeren. Geen enkele ancien heeft dat diploma.
Volgens mij hebben jullie gewoon schrik van de goedkope (en jonge) concurrentie, en zit de vrees erin dat een deel van jullie inkomen wegvalt.

Verwijt ons hier trouwens aub geen gebrek aan respect voor de anciens, dit is Legendary Clubs ... DE referentie voor de Belgische clubgeschiedenis :cheers:
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Discotheek Orlando On fridays Presents

Bericht door Nostalgie90 »

Kom zeg welke jonge dj kan nog een hoop vinyl betalen laat staan op tijd aan zijn gerief komen, anno 2010 speelt bijna iedereen met zelfgebrande cd's ik zie niet de meerwaarde in dat een concept daarmee kan vallen of staan.

Ik hoop voor jullie dat jullie concept lukt, maar ik zie dat jullie de pijlen richten op het meer sjiekere volk ik weet niet echt dat dit gaat lukken + pand dat al dikwijls andere uitbaters heeft gehad.

Tsjah er klinkt toch een hoop frustratie ...

Zoals ik al aanhaalde, een diploma of vinyl het maakt anno 2010 geen zak uit maar de tijd zal het wel leren.

Ha nu weet ik wie U bent . . . :silent:
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2010, 21:13

Re: Discotheek Orlando On fridays Presents

Bericht door jimmy_goldschmitz »

Ben ook 33 maar waarom zou ik stoppen met iets wat ik graag doe en zolang ik gevraagd word ;)
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2008, 00:30
Locatie: kempen

Re: Discotheek Orlando On fridays Presents

Bericht door Yihaatje »

Nostalgie90 schreef:Kom zeg welke jonge dj kan nog een hoop vinyl betalen laat staan op tijd aan zijn gerief komen, anno 2010 speelt bijna iedereen met zelfgebrande cd's ik zie niet de meerwaarde in dat een concept daarmee kan vallen of staan.

Ik hoop voor jullie dat jullie concept lukt, maar ik zie dat jullie de pijlen richten op het meer sjiekere volk ik weet niet echt dat dit gaat lukken + pand dat al dikwijls andere uitbaters heeft gehad.

Tsjah er klinkt toch een hoop frustratie ...

Zoals ik al aanhaalde, een diploma of vinyl het maakt anno 2010 geen zak uit maar de tijd zal het wel leren.

Ha nu weet ik wie U bent . . . :silent:
kheb vroeger elke frank in twee moeten bijten, moeten selecteren, omdak ni alles kon kopen wat ik goe vond. En toen kostten de 12" ook al veel, der waren r bij van 400fr. Dus kom ni aandraven met hoe tjong vollek da nu moet betalen, ik heb r ook voor moeten werken, en ni als dj, maar bijwerken in den horeca, na mijn gewoon werk, gewoon om die platen te KUNNEN kopen......

Ik laat het hierbij, excuses zullen er altijd zijn. En tis tijd om naar bed te gaan, kheb mijne rust nodig, ben r geen 20 meer eh, al ne sjans.....
Since birth addicted to music. Life without it is hell on earth. Rhythms & melodies spice up my life, give me strength in hard times.
Always shakin' hearing great tracks, even when i'm drivin'! I just can't stand still, always busy, on the move, go with the flow, and sometimes, change the flow in my advantage, haha!
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2010, 17:26

Re: Discotheek Orlando On fridays Presents

Bericht door kim33 »

Het eerste bericht dat ik geplaatst had is aangepast en dus veel beter :)
Kijk ma eens :)
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Discotheek Orlando On fridays Presents

Bericht door Nostalgie90 »

Yihaatje schreef:
kheb vroeger elke frank in twee moeten bijten, moeten selecteren, omdak ni alles kon kopen wat ik goe vond. En toen kostten de 12" ook al veel, der waren r bij van 400fr. Dus kom ni aandraven met hoe tjong vollek da nu moet betalen, ik heb r ook voor moeten werken, en ni als dj, maar bijwerken in den horeca, na mijn gewoon werk, gewoon om die platen te KUNNEN kopen......

Ik laat het hierbij, excuses zullen er altijd zijn. En tis tijd om naar bed te gaan, kheb mijne rust nodig, ben r geen 20 meer eh, al ne sjans.....

Ik heb geen 20 bakken platen maar wel wat cd's, maar als ik die prijs schat wat ik daar ooit ingestoken heb dan ga ik er inderdaad ook wel slecht van.
Vroeger was een SL1200 liefst me Rodec de standaard, dat ging dan ook nog eens niet kapot en op de occasiemarkt gingen deze nog goed, maar als je ziet wat er zich nu allemaal speelt wat is de standaard en wie gaat dat allemaal nog volgen laat staan afdokken.
Volgens mij is de graad van investering hetzelfde, wie met mp3's speelt die bedenkelijk zijn van kwiliteit valt volgens mij zo door de mand.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Discotheek Orlando On fridays Presents

Bericht door ThaMan »

Nostalgie90 schreef:Volgens mij is de graad van investering hetzelfde, wie met mp3's speelt die bedenkelijk zijn van kwiliteit valt volgens mij zo door de mand.
Meermaals bewezen op Yoko-Ono ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten