kabarka

Het forum van de andere legendarische clubs
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Bericht door pooley »

gast...
1ne keer ergens posten is wel genoeg ze.
Met u gespam de gansen tijd
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2007, 03:17

Re: Vermist...

Bericht door Banish »

Elead schreef:herinnert er iemand zich de SEB nog? of den DUNNE? of MAX? of GUNNY (en zijn tekeningen op vestjes)? STEVE DC, STEFAAN, ETC zoals reeds beschreven natuurlijk... NATHALIE V en NATHALIE C, SERGE, CINDY B, BIANCA (uit Buggenhout ergens als ik mij kan herinneren), dan die kerel met zijn tattoo in zijnen nek...naam kwijt... Ben blijkbaar wel meer kwijt dan ik dacht... Hoe zou dat komen?
Max heb ik overt'laats nog in Brussel tegengekomen,is nog altijd zo hilarisch,goe gelachen en een gouden hart hé

Gunny die zijnt ekeningen wrane af,als ge daar nog van hebt,uploaden zou ik zeggen !

Tijd om een reunion te voorzien


Banish
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 dec 2007, 16:40
Locatie: New York / Los Angeles

Kabarka cards

Bericht door Elead »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 dec 2007, 16:40
Locatie: New York / Los Angeles

Kabarka articles

Bericht door Elead »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 dec 2007, 16:40
Locatie: New York / Los Angeles

Post-Kabarka

Bericht door Elead »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2008, 09:58

Re: Nostalgia...

Bericht door Zorro de kantklosser »

Elead schreef:http://rip.partyforum.be/viewtopic.php?p=544175#544175


Kabarka...tja...Iemand die het daar heeft meegemaakt kan er een boek over schrijven. Als het al niet zou zijn over de dingen die men er bewust heeft meegemaakt, dan wel zeker over wat je er onbewust hebt meegemaakt Ikzelf heb het plezier gehad er ook plaatjes te kunnen draaien, voor zij die het zich nog kunnen herinneren (hersenen takelen snel af bij ons 'soort'), onder de naam 'elead', en heb vriend en vijand naar andere, knettergekke oorden kunnen brengen.

Een super tijd, waar een mens, die net als alle anderen een dagje ouder wordt, met veel nostalgie aan terug denkt.

ik hoor je denken, jaja, die nostalgie heeft iedereen wel als hij terug denkt aan de 'zware' periode in zijn leven, maar geloof me...dit is anders, speciaal...geen club, geen disco, maar een familie...een samenraapsel van knap, lelijk, zot, afgeborsteld, geflipt en opgefokt wild dat allemaal kwam voor het zelfde doel: zich thuis voelen...in een donkere, vol rook gevulde, met lichtjes aan de tafelkes, met kooien op de dansvloer, met vriendelijke toiletmadam en dito uitbatern, met lazerlicht gevulde, prettig gestoorden instelling. weg van het buitenlicht, weg van de realiteit.

Zoals eerder in dit forum staat beschreven was vooral de periode 96-98 er één om te onthouden...wat heel moeilijk is, omdat het geheugen in die periode net het meest op de proef is gesteld, maar goed...een mens kan maar proberen...

een familie met zijn wekelijks wederkerende gezichten...man oooh man, heb ik me al honderden keren de vraag gesteld wat er van al dat gespuis geworden is...sommigen hoor je nog wel eens, velen van de aardbol verdwenen...waar zijn al die verloren zusters en broers toch... soms kom je'r één tegen, zoals den Ozzonic hier op dit forum...ook nostalgische zwervers op zoek naar een stuk van hun verleden...maar waar zijn al die andere gekke flippers die kabarka groot en tegelijk ook charmant klein hebben gehouden. Tientallen namen en vooral bijnamen van vriendschappelijke flipvrienden en vriendinnen razen door mijn hoofd...teveel om op te noemen, maar dat is eigenlijk niet nodig...zij die er geweest zijn weten zeker over wie ik het heb...is het niet bij naam, dan is het zeker wel via de manier hoe ze de club kleurrijker maakten... op welke manier dan ook...en ja, kleur kon toen ook nog huidskleur zijn...die periode was onze thuis nog een huis voor iedereen...als je maar kwam met de juiste bedoeling: sex, drugs en alles behalve rock & roll.

je merkt het, ik was niet aan het liegen toen ik zei 'ik zou er een boek over kunnen schrijven' (of je het nu leuk vind of niet) over wat die club met mij heeft gedaan...inclusief planet hardcore, de spirit en alle andere spin-offs die er ooit geweest zijn...maar die periode 96-98...ik ben blij dat ik ze heb meegemaakt...en met veel trots, ook al vraag ik me geregeld af hoe gek ik moet geweest zijn om ze te laten zetten...met veel trots draag ik nog steeds (veel keuze heb ik natuurlijk niet) het logo van kabarka als tattoo op mijn bovenarm...ook al zit ik nu in wat ze noemen 'een verantwoordelijke functie'. het is een herinnering die men me nooit meer kan afnemen en deel uitmaakt van mijn hoofd, hart en kloten...kabarka vergeet je niet. excuseer, nooit.

wie weet komen er wel even nostalgische zielen langs op dit forum, op zoek naar dat gevoel wat hen jaar en dag aantrok als een magneet en wat nu nergens meer te vinden is, niet in de huidige kabarka, die nog steeds open is maar waar wij natuurlijk al lang te oud voor zijn geworden...en niet in andere clubs of dergelijks...neen, het is voorbij. punt uit. passé. dat moeten we toegeven. we hebben het gehad en kunnen maar blij zijn dat we uitverkoren waren, of misschien beter gezegd: zot genoeg waren om het te hebben mogen meemaken.

maar toch hoop ik, al wie dit leest en weer een licht euforisch gevoel krijgt (of het nu is van ergens te blijven hangen of gewoon van nostalgisch enthousiasme), al wie weet wat ik voel, al wie 96-98 heeft meegemaakt...wie weet zat ik wel scheef naast jou ergens op, onder of tussen een zetel, een tuinstoel, in jouw of mijn wagen, of in de box op de dansvloer...als jij zo iemand bent...schrijf dan alvast ook eens neer wat jij je herinnert...oude venten en wijven moeten toch over iets kunnen zeveren, nietwaar?


MEMBER
Damn damn damn...de tranen staan me in de ogen bij het lezen van dit allemaal.Ik ben dus ook een van de "ouwe garde" van Kabarka.
Gingen er elke week tussen 97 en 99...bekend om zijn wekelijkse "fuifjes" en dikwijls aangepaste decoratie :) Elke keer uitkijken wanneer er nog eens een gratis t-shirt weggegeven werd...om er dan trots mee te lopen pronken.
Wanneer men spreekt over een familie,dat gevoel was daar dus ook...de sfeer die daar hing was echt top.
Mijn 2de keer Kabarka was dus met de razzia in januari 97 dacht ik...toen ze met den helft van den toenmallige rijkswacht van Dendermonde de keet binnenbielen.Ik herinner me nog dat ik op dat moment neerzat aan de discobar met men hoofd tussen mijn knieën :)
Sindsdien ben ik er elke week beginnen gaan...tot ik in 99 de hogeschool indook en ik met alle rotzooi besliste te stoppen.
Je kwam er binnen en het enige wat je zag was een donker zwart gat met rook gevuld en die laser die je riching uit kwam...en daarbij de muziek loeihard.
En inderdaad,die gang naar de wc...donker met een paar blacklights in kasten die in de muur ingemaakt waren...de wc-madam die een doos met pakskes lange blaadjes in haar assortissement :)
Ook in den box achteraan regelmatig gelegen...ik herinner me nog ne pé me zo altijd een Kappa trainingsvestje aan me de Danone reclame nog op,indertijd.Diene stond veel in het midden van den dansvloer in die kooi gewoon te stuiken dan't genen naam had...en zo ken ik nog wel een paar van die situaties.Bijzonder grappig ook was da mager ventje die de fleskes coca cola ophaalde...hij stak die fleskes in zo een bakske en droeg da meestal boven zijn hoofd...elke keer die passeerde (met wijd opengesperde ogen) sloegen die nogal tegen elkaar altijd...die gast zat elke week compleet verdoofd.
En om 5u 's morgens iedereen beginnen om die tonnen stampen tot Patrick dan nog een paar knallerkes draaide...zalig gewoon.
En sommige avonden zat er erg ruig volk...Fransen met lange jassen met magnifiek schone grieten bij hun...ik moet nie meer zeggen zeker :)
Mijn membership kaarten heb ik ook nog...die smijt ik nooit weg...jamais.Stel dat ze me er ooit nog eens achter vragen ;)
Ik heb er echt den tijd van mijn leven meegemaakt en wil meteen tekenen voor een reunie avondje eigenlijk.hehe
Maar aangezien zowiezo de inrichting en infrastructuur aan den ingang niemeer hetzelfde zijn gaat het dan bijgevolg ook NOOIT meer zijn zoals het ooit geweest was.


Ik hen nooit echt volk van "uit de zetelkes" :) gekend aangezien we niet echt van Overmere waren (van Lede) en we dus meestal in 't midden en achteraan stonden.
Iemand wie er alle weken bij was,;was de Goofy.Joeri was zijn echte naam :)
En de SEB kon ik ook (van ziens dan weliswaar) :)
Ook al kenden we Patrick niet zo goed,die was altijd vriendelijk (stond meestal aan de deur vóór 12u) en was altijd wel in voor een babbelke.

Ik ben nooit meer in zo een club geweest en zal het hoogstwaarschijnlijk ook nooit meer meemaken.Ik koester mooie herinneren aan deze hardcore tempel met nog nen hoop cassetjes en flyers alse aandenken.
Ben er sindsdien niet meer geweest...en weet niet hoe het nu is...heb wel al een paar foto'kes gezien va de inrichting...is toch wel wat veranderd.Ik zou er me niet meer thuisvoelen gelijk vroeger.

Aangezien hardcore me in het bloed zit ben ik vorig de laatste 2 jaar nog eens naar Thunderdome geweest en onlangs nog naar Masters of hardcore,wat terug wat oude emoties deed opleven.

Voilà,dit was mij verhaal...ik zou hier nog pagina's kunnen typen maar ik ga der mee stoppen...tis genoeg geweest...we weten allemaal wat het geweest is indertijd...iedereen zit op dezelfde lijn...geeft een goed gevoel.

Het ga jullie goed guys...en mss tot op Bassleader in de hardcore zaal? ;-) hehe

Ciao

K.
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2008, 22:51

Re: Vermist...

Bericht door Decaf »

Elead schreef:herinnert er iemand zich de SEB nog? of den DUNNE? of MAX? of GUNNY (en zijn tekeningen op vestjes)? STEVE DC, STEFAAN, ETC zoals reeds beschreven natuurlijk... NATHALIE V en NATHALIE C, SERGE, CINDY B, BIANCA (uit Buggenhout ergens als ik mij kan herinneren), dan die kerel met zijn tattoo in zijnen nek...naam kwijt... Ben blijkbaar wel meer kwijt dan ik dacht... Hoe zou dat komen?
Ik had tranen in men ogen toen ik dit allemaal zag, las en hoorde...
De links van Elead ner zen setjes ware hemels voor mij.
Ik ben dus oek nog iemand van de 'oude' garde...
Ieder weekend daar tijden 96-99.
Same me Fauna, waar we nertoe ginge als Kabarka sloot smorgens :P
Area 51, Spirit, Sirocco, Karbarka , Kozmoz (Kent iemand da nog?)
Ware legendarische tijden.

Kwam er vroeger altijd me den hoop van den Dunne trouwens...
Die woont nu in Stekene? ergens me zen vrouwke en kindje.
Ik spreek die soms nog wel is. Is toch oek nog no zo braaf als het zou moete zijn denk ik... :P
Merjah.. kdenk ni da da er bij veel uit onzen tijd uitga...

Die memberkaartjes die Elead poste hebbik trouwens oek nog ligge uit nostalgie, heb oek nog VEEL flyers... Tweety on Speed! :P

Kben blij dak den tijd meegemaakt heb... zone zotten tijd komt nimer trug.
Me de 'Beachparties' me de schupkes en de emerkes zandkasteelkes bouwe naast de kooi, of wa zitte kaarte op den dansvloer... verdoeme... memories... kippevel...

En ik zie ulle op BassLeader in de Retro OF Hardcore zaal... most probably de Retro toch :P


MEMBER!!
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 nov 2009, 14:06

Re: kabarka

Bericht door nouskes »

Kabarka... the good old times...

Dag Tom :mrgreen: hier ook eentje van de oude garde die daar wekelijks zat ;)

zoals jij het beschrijft... kippevel krijg ik ervan.. 1 grote familie,dat was Kabarka. ;)
In de boxen gaan zitten om te flippen, rare kaskes in de gang naar de wc's, met 4 in ene wc kruipen om een lijntje te snuiven, voor nen babbelkick moest ge bij de WC-madam zijn.. Den dunne vanvoor in de zetelkes onbekenden die iets bijhadden afrippen, Max, Seppe in de kooi.. Ron(RIP) met z'n lichtjes..
Maria die in een franse colere schoot tegen Roland:mrgreen: Tweety on speed :afro:
Patrick die allerlei DJ's op de flyers zette die nooit geboekt waren.. :roll:
Waar is den tijd zeg?? Ik ben ook nog altijd op zoek naar mensen van vroeger, heb er al veel teruggevonden (Sandyke, Kathy...) maar ik mis er toch nog veel zenne :( maar heb daar toch vrienden voor het leven leren kennen!
Ik weet dat er al enkele overleden zijn (Grisja, Kelly, Smetje van willebroek), ja Tom, zelfs van u deed da de ronde, dat ge dood waart :mrgreen:

Nadat het gesloten is geweest, is het nooit meer hetzelfde geweest.. daarna nog Cherry Moon, Area 51, Sirocco, Spirit enz meegemaakt... ook hele leuke tijden beleefd maar toch, een heel groot deel nooit meer teruggezien :x

bij Spirit moet ik direct denken aan den Donny :afro: met zijn lange vest aan, iedereen die die niet kende had er hemelse schrik van :mrgreen:


Nog 1 feestje dat in mijn memorie staat was uwe verjaardag Tom in Lier :oops: :oops:
was wel heel jammer voor u dat er daar toen zo gevochten is geweest, toen nog met Lesley en Woody op de spoed gezeten en daar nog vanalles gezien dat ge beter nie ziet als ge nie nuchter zijt :roll:


groetjes
Annouschka
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 dec 2008, 23:21
Locatie: wichelen

Re: kabarka

Bericht door dj terror »

der zou in juli een reunion party komen van in de jaren 90 van voor dat het gabber en hardcore werd
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten