Xanadu - Wetteren

Het forum van de andere legendarische clubs
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: Xanadu - Wetteren

Bericht door Enterprise »

keimi schreef:Ik heb net 2 tapes van '91 gepost bij de livesets

> Livesets
Ik reed toen met een zeeer oude volvo uit den tijd van den oorlog, was een kadotje van mijn grootvader.

Wa ik daar heb uitgestoken met een welbepaalde rondborstige lang rood haar en ne grote mond daar kan ik een encyclopodie over schrijven...............maar zo tof da expirementeren achter de kerk en al die grieten moesten altijd mij hebben..................tja misschien voor mijne volvo :?:
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: Xanadu - Wetteren

Bericht door keimi »

Enterprise schreef: Ik reed toen met een zeeer oude volvo uit den tijd van den oorlog, was een kadotje van mijn grootvader. Wa ik daar heb uitgestoken met een welbepaalde rondborstige lang rood haar en ne grote mond daar kan ik een encyclopodie over schrijven...............maar zo tof da expirementeren achter de kerk en al die grieten moesten altijd mij hebben..................tja misschien voor mijne volvo :?:
Rood haar en ne grote mond, mmm... Ge hebt toch nadien in de kerk gaan biechten, of hebt ge God gaan bedanken voor de natuur die tegen zijn kerkgevel groeide. jaja, had ik toen ook maar ne maat als U die trok had van miekes met een grote mond, rood haar en ronde borsten.

Ben er onlangs nog enkele foto's gaan nemen en de ingang is nog steeds dezelfde als toen, enkel binnen zou ik het niet meer herkennen, de booth en de plaats waar de games stonden zijn er uiteraard niet meer maar de sfeer die voelt ge wel als ge ervoor staat en ik zie op bepaalde nummers nog steeds mensen tegen de grond zakken of op hun fluitje fluiten... jep fluitjke in de mond steken en erop fluiten... :eye:
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: Xanadu - Wetteren

Bericht door Enterprise »

keimi schreef:
Enterprise schreef: Ik reed toen met een zeeer oude volvo uit den tijd van den oorlog, was een kadotje van mijn grootvader. Wa ik daar heb uitgestoken met een welbepaalde rondborstige lang rood haar en ne grote mond daar kan ik een encyclopodie over schrijven...............maar zo tof da expirementeren achter de kerk en al die grieten moesten altijd mij hebben..................tja misschien voor mijne volvo :?:
Rood haar en ne grote mond, mmm... Ge hebt toch nadien in de kerk gaan biechten, of hebt ge God gaan bedanken voor de natuur die tegen zijn kerkgevel groeide. jaja, had ik toen ook maar ne maat als U die trok had van miekes met een grote mond, rood haar en ronde borsten.

Ben er onlangs nog enkele foto's gaan nemen en de ingang is nog steeds dezelfde als toen, enkel binnen zou ik het niet meer herkennen, de booth en de plaats waar de games stonden zijn er uiteraard niet meer maar de sfeer die voelt ge wel als ge ervoor staat en ik zie op bepaalde nummers nog steeds mensen tegen de grond zakken of op hun fluitje fluiten... jep fluitjke in de mond steken en erop fluiten... :eye:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 dec 2008, 23:21
Locatie: wichelen

Re: Xanadu - Wetteren

Bericht door dj terror »

was loony tune daar ook genen resident
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 jan 2008, 16:31

Re: Xanadu - Wetteren

Bericht door kenzoo »

In die periode was er van DJ Looney Tune nog geen sprake zu....
JJ
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 mar 2005, 16:17
Locatie: Gent

Re: Xanadu - Wetteren

Bericht door JJ »

Ik zie die topic nu pas, was Xanadu aan het googelen en ben hier uitgekomen... Freddy, de eigenaar heeft de boel namelijk verkocht en wordt nu een rusthuis :roll:

Ramses aka Looney Tune was wel degelijk resident in 91-92! Eerst is het een rolschaatspiste geweest (ik geloof dat Xanadu zijn deuren geopend heeft in voorjaar 1990) omdat hij geen vergunning voor een megadancing kreeg. De Kreuners en dergelijke zijn daar nog komen optreden. Maar na een jaar of zo zijn ze overgeschakeld op een gewone club, maar zonder veel succes want er kwam bijna enkel wat krapuul op af (zoals altijd in Wetteren...)
De - korte - glorieperiode van de Xanadu is er gekomen toen de Boccaccio een sluitingsuur kreeg (en de Balmoral de eerste keer toe was geloof ik) en ze hun kans schoon zagen en er een afterclub van gemaakt hebben (najaar 1991 tot voorjaar 1992). Ik fietste daar toen alle zondagnamiddagen met een paar maten naartoe, daar zat inderdaad zeker 2000 man die van overal kwamen! De muziek was niet direct om over naar huis te schrijven want wie herinnert zich nog 'Rode schoentjes'?! (maar dat geldt in mijn ogen voor de ganse periode '90-92 buiten enkele uitzonderingen zoals klassiekers als the Age of Love) maar wel nog gek volk zien rond lopen en huppen en springen. En inderdaad veel sympathieke miekes :afro:
Ze hebben zelfs nog op dinsdagmorgen open gedaan maar dat was nooit een succes

Maar in het paasverlof van 1992 is er een razzia geweest wegens (drugs)overlast, vandalisme en enkele zware vechtpartijen (opnieuw typisch Wetteren), de boel is een tijd verzegeld geweest en ondertussen zijn enkel andere afterclubs op de kar gesprongen en was het gedaan met de Xanadu. Freddy heeft nog geprobeerd met een klein zaaltje maar daar kwam - buiten enkele Wetterse diehards zoals ikzelf ;) geen kat meer op af. Toen werd het dus een bowling... ook nog veel naartoe geweest trouwens, voor we naar de Villa vertrokken of zo.

Tot zover deze nostalgische oprisping :alien: :alien: :alien:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten