Silo, Leuven

Het forum van de andere legendarische clubs
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Silo, Leuven

Bericht door tomaz »

Heel raar dat deze hier nog geen vermelding heeft gekregen. Zou voor mijn part zijn eigen subforum mogen hebben zoals de andere grote clubs.

Ik heb de Silo leren kennen als café-resto-club, waar toen allerhande feestjes doorgingen. Nadien zijn eerst het restaurant en daarna ook het café verdwenen om te fungeren als extra zalen.

In het pré-FOOD/LOOP tijdperk werden daar superfeestjes gedaan door o.a. Marco van Nota Bene, Ronny & Co van Baadass productions, Nic met z'n tribal vibes, ...
Dan zijn Frank en Ronny met Food begonnen (Raoul & Geoffroy als residents) , nadien gevolgd door de vrijdagse techno parties onder de naam Loop (Pierre en Steve Cop residents). Op Loop heb ik zelf de eer gehad regelmatig te mogen draaien als Pierre of Steve er niet konden zijn.

Na de verhuis van Food nog ettelijke straffe parties meegemaakt, waarondern een aantal techno nation/ chrome avonden.

tegenwoordig is Silo met succes een nieuw leven begonnen dankzij, nieuwe uitbaters. Parties als Sheer en Sunny Side Up hebben zich op korte tijd genesteld in 't Belgisch clubleven. Bovendien werd de Silo helemaal van nieuw audio- en lichtmateriaal voorzien.


www.silo.be


als extraatje een paar setjes

De eerste één van mezelf. Een stuk van een warmup set. Exacte datum ontbreekt maar moet ergens 1995 zijn.

a kant
b kant
Had de file al geupload toen ik zag dat ik ze allebei b kant had benoemd. 1995B is dus de a kant, 1995Bkant is euh.. de b kant :lol:



Deze is van Luke Slater. Zijn set op een Food Techno Take Away van 12 dec. 1997.


Luke Slater pt.1

Luke Slater pt.2
Elite Club Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 dec 2004, 19:40

Bericht door Bass »

1x geweest met de opening op donderdag.. Niet mijn ding.
Weet niet hoe het is tijdens de weekends, dus daar ga k mij ni over uitspreken
Club Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 28 jul 2007, 17:03
Locatie: Sint-truiden

Bericht door dewitte »

Bij extreem reunion wel eens daar geweest..
bom avond toen 8)

Dan ook is met acid én op zaterdagen..
Vind persoonlijk dat het zijn momenten
heeft.. maar zeker niet slecht !

Cheers
Montini '
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Re: Silo, Leuven

Bericht door Trab »

tomaz schreef:Heel raar dat deze hier nog geen vermelding heeft gekregen. Zou voor mijn part zijn eigen subforum mogen hebben zoals de andere grote clubs.
De silo is inderdaad legendarisch, maar blijkbaar niet voor iedereen. De meesten kennen deze club niet, waarschijnlijk omdat het geen 'tranceclub' is geweest. Het fuse topic heeft hier dan weer wel gestaan, maar is blijkbaar weer uit het 'vaste' lijstje verdwenen.

Food@silo was voor mij een van de eerste aanrakingen met het uitgaan. Die warehouselook was toen indrukwekkend vond ik. Ik ben blij dat er nieuw eigenaars zijn, want de silo was serieus ah achteruitgaan.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Fuse topic is hier te vinden hoor:
http://www.legendaryclubs.be/viewtopic.php?t=4055
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

De donderdag met de opening was dan ook echt op studenten gericht. Discobar Galaxie... need I say more?

Je mag de Silo niet onderschatten. Zeker niet de beginjaren en de daaropvolgende Food-periode.
De jaren tussen Food en de huidige nieuwe uitbaters was het eigenlijk meer een zaal die verhuurd werd zodat er geen echt eigen identiteit kon ontstaan. Maar toch zijn er ook in die periode goeie dingen gebeurd.

Ik herinner mij de Mellowtown parties met dj's als Nic, Gaetan, Sandy, Tofke, Dave Davis, Yves E-Zone...
En een pak grote namen uit de techno scene zijn er gepasseerd: Kenny Larkin, Derrick May, Blake Baxter, Laurent Garnier, Sven Väth, Jeff Mills, Carl Cox, The End Sound System, Robert Leiner, ....
Silo was echt een welkome afwisseling. Voordien was 't altijd Corso, Lido of Rumba voor de Leuvense parties. Dat waren niet echt de beste zalen. Silo gaf een echt clubgevoel. En met de huidige nieuwe impulsen en investeringen is dat goeie gevoel weer terug !
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ja maar aangezien er maar 1 topic was en er verder weinig activiteit te doen was heb ik er gewoon een topic van gemaakt.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

de club moet eerst dood en begraven zijn eer er hier activiteit is ;-)
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Vroeger ging er zo'n verhaal de ronde dat green velvet er ooit eens een videoclip heeft opgenomen. Silo zou ook naar het schijnt hoog op lijst van favorite clubs staan bij vele technodj's. Is daar iets van aan?
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Dat klopt idd..

Ik moet altijd STRONTBEZOPEN zijn om het daar een nacht uit te houden :mrgreen:
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Dat is zo. Silo werd in de tijd dat zo'n mannen regelmatig passeerden veel genoemd in de rubriek fave's clubs in Muzik Magazine, toen het toonaangevende magazine uit de UK. Derrick Carter bvb heeft er wodka-red bull leren drinken en alleen al daarvoor vond hij het de max :lol:

Van die Green Velvet video weet ik niet. De La La Land-clip werd in ieder geval in België opgenomen, maar ik dacht in het Gentse.
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

tomaz schreef:Dat is zo. Silo werd in de tijd dat zo'n mannen regelmatig passeerden veel genoemd in de rubriek fave's clubs in Muzik Magazine, toen het toonaangevende magazine uit de UK. Derrick Carter bvb heeft er wodka-red bull leren drinken en alleen al daarvoor vond hij het de max :lol:
Schitterend!

tomaz schreef:Van die Green Velvet video weet ik niet. De La La Land-clip werd in ieder geval in België opgenomen, maar ik dacht in het Gentse.
Het zou een oudere clip moeten zijn, want ik heb het verhaal eind jaren negentig gehoord.
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

By the way, ik kan me nog herinneren dat er vroeger een klein zaaltje was boven. Het was eigenlijk een redelijk lange tunnel met een muur vol glazen tegels. Die zaal wordt nooit meer gebruikt zeker?
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Neen, mag niet meer. Dat is beslist o.a. na de Fast Forward party met Carl Cox. Toen was er abnormaal veel volk en buiten een incident (iemand aangereden). Er is toen controle geweest ivm veiligheid en van toen is die gang niet meer gebruikt. Was niet in orde qua brandveiligheid, nooduitgang etc. En al die raampjes waren in enkel glas. Dat daverde daar langs alle kanten en was ook niet echt bevorderlijk voor de nachtrust van de omwonenden. Dus is dat stuk afgesloten met een valse muur. Nu wordt enkel het stukje vooraan van tijd tot tijd nog gebruikt als chill out met zeteltjes.

Ik herinner mij de NYE-party van 96 op 97 met Space Djz. Dat was daar nog boven. Super ambiance toen. Heel compact.
Je moet weten dat er zo nog één of twee verdiepen hoger zijn. Ze zouden daar echt veel meer kunnen doen. Maar dat kost natuurlijk pakken geld om alles in orde te brengen met de Vlarem wetgeving.
Club Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 aug 2006, 21:07
Locatie: Overijse

Bericht door Flasheur »

1 van men vaste uitgaansstekjes, probeer er toch 1maal per maand na aftezakken en meestal lukt het ook wel om nen goede line up te vinden.
Vroeger, 2001-2002-2003 had ge daar marco bailey die daar zen label nights organiseerde. nen pokkevolle silo, met vooral veel walen dan. uitzinnig prubliek..
en uiteraard herrinert iedereen hier zich nog den extreme reunion die ook in de silo werd gehouden :-).
tegenwoordig kies ik per maand meestal uit nen forbidden fruit of sunnyside up. wat mij betreft de 2 beste concepten uit heel leuven :D
* raise your hands in the spirit of house music *
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast