De Cobra !

Het forum van de andere legendarische clubs
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

De Cobra !

Bericht door ThaMan »

Wie kent de Cobra nog? Perfect gelegen over Bobbejaan Schoepen. Nu niet echt super legendarisch maar wel een sfeerkeet dat het niet meer schoon was.
Ik ben daar beginnen te gaan toen het nog niet lang open was en dat zal ergens in 1988 geweest zijn denk ik. Ernaast was er toen ook een club die altijd LEEG was maar toch draaide, ben de naam kwijt van die club toen. Met de grote verbouwingswerken heeft de Cobra dat toen mee overgepakt als eet gelegenheid. Maar voor de verbouwing vond ik persoonlijk de Cobra wel stukken beter en mocht er veel meer en werden er toch een 10 bakken bier per avond weggegeven. De vrouw die haar trui het hoogst omhoog trok, bakske gratis... Wie zong "Volare"... een bakske etc... Machtig !

Maar de meeste die er toen kwamen zullen nog zeker het Zondagse New Beat Kwartier herinneren. Dit begon altijd stipt om 18.00u met van te voren meestal een klassiek stukje muziek zodat iedereen zich gereed kon maken. En dat merkte je toen ook.. Veel mensen naar hun auto zich omkleden in van die Nucleare pakken etc.. En dan om 18.00u PATAT, steevast begon Dj Benny met "Reese - Rock To The Beat" en dan was het kot TE KLEIN ! Den beste New Beater won toen ook een Bakske natuurlijk. Een hele tijd later is em ermee gestopt omdat elke discotheek De Cobra ging kopieëren ivm het New Beat kwartier.

Ook was er elke week de "Hit Tip Van De Week", was ook altijd wel nice omdat em dan deze track ne keer of 3 op een avond kon spelen. Ook heb ik er eens een New Beat optreden meegemaakt met Petra & Co, Technotronic etc... Kheb toen nog staan te bekken met Petra btw, maar dat blijft tussen ons he mannen :D

Zonde was wel dat de Cobra de reputatie had van een Vechterskeet te zijn, en dit was soms wel het geval. Als het dan ambras was, dan was het meestal serieus.. Heb er ooit is een zondag binnen gezeten dat er niemand naar buiten mocht. Toen we terug naar buiten mochten stonden er een 3 tal ambulances, inkom lag vol stenen etc... Buitenwipper RIP 'Den Indiaan' had er toen ene nen dubbele beenbraak geklopt met zijn knuppel etc... Ik kan hier nog uren over doorgaan trouwens...

Hou de Priv sectie in de gaten, er zullen 2 Cobra Tapes gepost worden die ik nu aan het omzetten ben. Hierbij ook een oproep aan mensen die cobra tapes zouden hebben en vooral met het NB Kwartier op ! Zou de max zijn !
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 mei 2005, 03:49
Locatie: westerlo

Bericht door hirty »

leuk verhaal . ik ben er zelf rond 94-95-96 verscheidene keren geweest omdat dit niet ver van de deur was en kan me jouw verhaal perfect inbeelden .al heb ik die new beat tijd nooit niet meegemaakt denk ik. maar dat was echt nog eens een plaats waar je mest kon maken . voor de verbouwing dan toch zeker . ne kamerdaad van mij had veel te veel gedronken op ne keer (van de gekende bakken bier ) en moest overgeven . heeft dat daar gewoon binnen gedaan op 2 meter van ne buitenwipper . kerel keek eens en moest gewoon eens lachen . waar maakte je dat nog mee , en zoiets moet je nu eens proberen :? ook heb ik ooit eens gehoord dat er ne boer om 1 of andere reden werd buitengesmeten . en het gerucht deed toen hier in de buurt de ronde dat hij thuis zijne tractor gaan halen is en los door ne gevel van de cobra is gereden toen . al weet ik niet of dit nu effectief waar is of al dan niet . heb me er ooit in ieder geval zeer goed geamuseerd . valt bij mij nu niet direct onder " legendary club" maar toch zeker eens de moeite om te vermelden

enkele cobra klassiekers uit mijn tijd waren

* not real pressence - chiki chika
* dream your dream - souskin
* Grauzone - Eisbär

greetz hirty
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

"Chiki Chika" was trouwens gereleased op "Cobra" Records !
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Oké, als ge dan toch over het échte verleden begint :D
Het New Beat kwartier heb ik er ni geweten, waarschijnlijk vergeten, mor het optreden met Petra (Laat je gaan) heb ik er wel mee gemaakt.
Meestal gingen we zondags en we stonden altijd aan de discobar. Die kon op een keer ineens automatisch verplaatsen. Uniek in België: naargelang de massa werd de discotheek groter. Tegen die dicobar heb ik trouwens is gepist :pig: Kben toen buiten gezet maar met een vermomming 8) terug binnen geraakt. De beachpartys waren ook altijd te zot.
We hebben ook is een bus kunnen vullen met jeugd vanuit ons dorp om daarheen te rijden. Stoer gevoel om met 50 man iedereen onder tafel te gaan drinken :)
Meestal reden we na de Cobra nog langs de Cap3000. Toen dezelfde taferelen daar, zelfs nog erger soms.
Waar is den tijd henne :cry:

Ik heb nu een collega opt werk die geweldig op "den Benny" trekt: dezelfde lange krolharen en een bril.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Berichten: 510
Lid geworden op: 30 mar 2005, 00:53

Bericht door funkadelic groovestar »

is de look van "Snelle Eddy" toevallig niet afgekeken van die Benny de Cobra :P
Groetjes
Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 nov 2006, 13:34
Locatie: @ home

Bericht door sooi1975 »

dien uitstap met die bus herinner ik mij ook nog stanne
als ge 50 man verzamelde kwam die u gratis halen en terug wegdoen.
elks 1000 franken bij mekaar gestoken en heel den avond feest
met de gasten van kessel en nijlen naar de cobra :D
ik weet da nog zo goed omdat ik op de terugreis int slaap viel
en bij de chauffeur thuis voor de deur pas gevonden werd (in lier)
dus tevoet terug naar huis (de vrienden vonden da natuurlijk super grapig) :twisted:

grtz sooi
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

hahaha, nu dat je het zegt... heeft er wel serieus wat van weg (vroeger dan, want nu heeft em een kort koppeke en zelfs geen bril meer opstaan denk ik).

Anyway wij zijn ooit nog met een hoop naar het trouwfeest geweest in Retie van 1 van de garcons (was den broer van den Tony, kan nie meer op zijn naam komen). Hij trouwde toen met die lekker kip van achter de vestiare. Achteraf nog horen zeggen dat hij zijn eigen een paar jaar later had opgehangen. In die periode moestten we ook naar het trouwfeest van "Den Indiaan" en dat was in Olen juist beneden de brug. Hier hetzelfde scenario... zijn eigen zelf dood gereden alsook weer een paar jaar later.
Idem met een graag geziene gast uit Antwerpen "De Pascale" was zowat de chief van de spionkop van den Antwerp in den tijd. Bij deze ook R.I.P. dankzij een ongeval !
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Sooi1975, jij was ni de enige die in de bus int slaap gevallen was denk na zo'n begaaide nacht. Ik ken er zelfs ene die in de binnenzak van zijn vest gekotst had :mrgreen: Ge kent hem ook wel denk, Kwikske.
En dan buiten in de vijver effe afkoeling zoeken enzo
Ik zie het mij nu ni direct nog allemaal doen :D
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Ook dikwijls te voet van Lichtaart naar huis gewandeld zene, tegen dat ge thuis was, was je wel bloed nuchter. Die vijver dat was pure zelfmoord dat je daar in zou springen... doch hebben we een keer een vriendin van die brug naar beneden gesmeten :) achteraf bekeken toch zonder nadenken gedaan zene...
Elite Club Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 sep 2007, 17:08
Locatie: Lummen city

Bericht door [terror]Neophyte »

haha idd :mrgreen:

kga er dadelijk heen, tis namelijk een Club X party daar ;)
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:35

Bericht door benbits »

Den Benny is ne brave huisvader met korte haren...de krullen is hij kwijt. is nog altijd eigenaar van de gebouwen en de terreinen , volgend jaar is er waarschijnlijk een unieke cobra party omdat het dan 20 jaar geleden is dat alles begon...terug met bakken bier en alleen muziek uit dieje tijd...
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Allen daarheen dan :D
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Daar krijg ik waarschijnlijk nog wel een hoop :pig: warm voor als het op tijd geweten is.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:00
Locatie: pulle

Bericht door jorre »

ooit nog het licht en geluid gedaan op de laatste beachparty en tevens de laatste dag als cobra
man man wat was dat voor een afgebeuld spel seg, alles oud , rot. de boxen vielen uiteen,het licht was een en al nicotine.
by the way
achter de cobra was/is er een hoog langwerpig gebouw ook ingericht als discotheek
is hier ooit iemand geweest en/of is dit ooit als dancing opengeweest?
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:35

Bericht door benbits »

jorre schreef: achter de cobra was/is er een hoog langwerpig gebouw ook ingericht als discotheek
is hier ooit iemand geweest en/of is dit ooit als dancing opengeweest?
bijmij weten is dat nooit een discotheek geweesd, vroeger was daar de snackbar, nu is er een soort lasergames gevestigd. gebouw is terug in goede staat, en voldoet wel aan de brandveiligheid.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten