55

Het forum van de andere legendarische clubs
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

55

Bericht door lemant »

Is er iemand die me eens duidelijk kan uitleggen wanneer 55 in Gent was, en wanneer in Kuurne, en welke van de twee dan ook het meest "legendarisch" was? 'k Heb thuis nog 2 tapes van 55 (91-92) in Kuurne denk ik.
55 was volgens mij ook de plaats waar Mo & Benoelie zijn beginnen draaien (maar da zal waarschijnlijk in Gent geweest zijn). Andere residents?
Klopt het trouwens dat het management in Kuurne in handen was van Peter Decuypere (fuse, I love techno).
Enfin, veel "van horen zeggen", maar echt concrete info heb ik niet (behalve het feit dat het in Kuurne echt wel de max was naar het schijnt, en er een vrij strak deurbeleid was)
Richman

Bericht door Richman »

Ik kan u helaas niet helpen want :shock: ben er nooit geweet da was nu juist voor mijn tijd ze, tja nog niet oud genoeg zekerst!
Josjie

Bericht door Josjie »

Uit één van mijn gesprekken met Henk (bekendst van Balmoral maar ook resident in BEIDE 55's):

Toen hij in de 55 in Gent draaide is hij ook in de 55 in kuurne beginnen draaien. Daaruit leid ik af dat ze ongeveer hetzelfde ogenblik open waren...

Maar meer weet ik er jammer genoeg nog niet over. Kga mijn notitie's nog eens zoeken en kijken. En anders ga'k nog keer een pintje gaan drinken in zijn bar hier in Gent (Montuno's)
Richman

Bericht door Richman »

Heeft hij daar een bar, Henk is 1 of my all time hero's, als ik voor de eerste maal zijn sound hoorde was ik meteen verkocht aan de Balmoral!
Josjie

Bericht door Josjie »

Ja, alsde van de zuid naar de vooruit gaat en ge komt boven hebt ge aan uw linkerkant de vooruit. Paar huizen langs uw rechterkant hebde zijn bar, Montonu's. Hij is tevens ook de organisator van de Montuno Vibes feestjes...
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

da wist ik ook niet,eens een bezoekje brengen :)
Richman

Bericht door Richman »

Klinkt een leuk idee voor als ik een keer in Gent ben!
Mé-èM

Bericht door Mé-èM »

de 55 in kuurne bestond in kuurne van in de jaren 80 , volgens mijn coifeur die daar veel ging , tschijnt dat de 55 in kuurne 1 van de eerste was

greetz
acidjunkie

Bericht door acidjunkie »

Tja de 55 in Kuurne was vroeger mijn wekelijkse stop de zaterdagnacht... 55 bestond idd al van in de jaren 80... Eigenaar was Peter decuypere...Bijgenaamd toen Peter55...Resident was Jan Vanneste.. Na 55 werkzaam bij News Gent... De club is ontstaan tijdens de new wave periode,nadien geevolueerd naar Elektro,new beat,acid tot house... Eénmaal in de maand op vrijdag ws er nog altijd een new wave avond... De partypeople waren meestal extravagant gekleed en er werd een strenge doorpolicy gevoerd... De club is helaas gelijk zovelen moeten sluiten door de burgemeester begin de jaren negentig... Overlast was de reden, terwijl de club gelegen was aan de leie zonder buren met een ruime parking.... Als ik eens tijd heb rip ik een videotape die ik nog heb van de 55...

Greetz;)
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

zeker doen,jammer da ik da nie meegemaakt heb
puree

Bericht door puree »

ja die tape kunnen zien zou wel heel sjiek zijn !! :shock:
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

in een interview met Mo&Benoelie heb ik gelezen dat de 55 in Gent gelegen was waar nu de Match is :lol:
Josjie

Bericht door Josjie »

da klopt: de kuiperskaai
ge had daar verscheidene clubs ze...
Richman

Bericht door Richman »

Oké er was den wel een 55 in het Gentse maar de echt LG is wel die uit kuurne heb er altijd over horen spreken maar 1 van de weinige clubs die eigenlijk op mijn palmares ontbreken, was wel een decadent kotje hoor!
Josjie

Bericht door Josjie »

ja da hangt af van streek tot streek hé...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast