55

Het forum van de andere legendarische clubs
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:37

Bericht door acid_alien »

hello belgian friends,

i'm looking for mixtapes from 55 (Kuurne) mixed by Jan V (very good Dj)to trade
because the music it was so good... (good memories)
i can exchange them with tapes from boccaccio life (destelbergen)

please, please, help me to find these tapes
i have got only 2 tapes from this legendary club :cry:

Thank you very much it's very important for me
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

het valt toch op da 55 toch voor velen hier van voor hun tijd was :cry: ik had nochtans grrag wa verhalen gelezen
waar zitten die verdomde 35plussers :lol:
Club 11 Aka CluBBie

Bericht door Club 11 Aka CluBBie »

cloud schreef:het valt toch op da 55 toch voor velen hier van voor hun tijd was :cry: ik had nochtans grrag wa verhalen gelezen
waar zitten die verdomde 35plussers :lol:
in rusthuis precies, ja is ook niet van mijne tijd :twisted:
Club Owner
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 dec 2005, 11:57
Locatie: N 50

Bericht door BOUNCER »

Heb twee tapes van de 55 hier ergens liggen 1tje van 90 en 1 van 91 maar de kwaliteit is niet zo goed meer.
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

wilt het lukken dan zijn het dezelfde van ik...moeilijk te vinden ze van 55
Club Owner
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 dec 2005, 11:57
Locatie: N 50

Bericht door BOUNCER »

cloud schreef:wilt het lukken dan zijn het dezelfde van ik...moeilijk te vinden ze van 55
Heb ze gekregen van een gast van Antwerpen een aantal jaren geleden.
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jun 2006, 16:24

Bericht door raave »

flashback typisch week-end probeersel
---------------------------------------------

aaaaah week-end....

zaterdagavond rond een uur of 23-24 en op weg naar de fifty... de 55 was speciaal hé.. coiffeurs, fransmannen, fotomodellen,... zotste volk eerst en een strenge deurcontrole.. Gelijk goe, ze kennen mijne kop daar en ik naar binnen in mijn zilveren spacevestje met korte broek voorbij al de wachtende.. Wuuuhuuu, ne schuimparty, heel het kot staat onder een halve meter schuim Wink... Naar den bar, ne keer wuiven en voila bedankt voor den bacardi cola... Dan via den dansvloer en den trap naar boven en weg van dat schuim ne keer gaan kijken welke nieuwe platen Jan heeft meegebracht van England.. Een beetje aan de lichtschow knopkes zitten prutsen, in den tweede koptelefoon luisterend wat de volgende plaat is... "Baby, let me love you, baby let me love you, baby let me love you for the niiiiiiiiight...." Rookmachine aan (klein rood knopke), intro weg, bass kickt in en BANG strobo vollen bak... Vlam naar beneden op den dansvloer en gaan boogyen met de vlammende schoone mokken..
(jan moet maar die strobo afleggen).. Nog een gratis drankse voor madam?.. Tja, en dan een acht-tien uur later prikt de zon in uw ogen als het spel sluit en je plots op de parking uw auto aan het zoeken bent...

Geen probleem, ´t is zondagmorgen en even naar Hotel den Broel een ontbijtje gaan eten.. Beetje rusten en tegen dat het twaalf uur ´s avonds zitten we op de autostrade naar Gent... Ah ja, ´t is zondag dus ´t is BOCCA Smile
Ok, we gaan hier niet moeilijk doen hé, 500fr in de pollen van die parkingwachter en hopla den auto voor de deur..

Den Bocca was groot hé, immens veel volk, moest daar dikwijls wachten.. Maar wat zakgeld in de pollen van die buitensmijters en we waren binnen in no time... Achter de kassa, trap naar boven links, vestiaire rechts... de jas en de boekentas (moest om 08 uur in school zijn, ´t zesde aan het dubbelen) in de vestiaire en naar den bar voor ne bacardi-cola.. Pintjes moest je daar niet drinken want die waren in smurfen glaasekes.. Qua music had den Pieters met zijn brilleke en zijn nerd smiekelke altijd het nieuwste via den Music Man, jammer dat het em nie kon mixen Razz, dat was altijd schuifer naar beneden en den andere schuifer direct naar boven.. Of in een heel goeie vibe kon ie wel es een intro'tje door een ander track mixen... "Darling come here, fuck me at the..." ..... "There was a time that Rock and Roll was easy but now it's clean and heavy..." Rookmachine blaast den dansevloer vol met rook en BAAAAAAAAAAAAANG !!! Al de neons achter den DJ floepen aan, de laser begint in een prachtig driehoekig groen gordijn op en neer te gaan, de strobo komt op gang en heel den Bocca komt zot... Zwetend, kussend movend op den dansvloer, vlug ne keer naar buiten met dat schoon kind, gaan kijken naar de ouden bocca "restaurant" Wink.. Makkelijk met die kleedkotjes en die grasvelden voor een "romantisch" momentje... Oho, tijd om naar school te gaan... Geen school dan naar den Balmoral, maar die was er toch nog niet in het begin.. en niet vergeten wat papiergeld in aan de gorillas te geven, nen salut zeggen en vriendelijk zijn..

Dan plots op een avond rond een uur of vijf... Al de lichten aan, Olivierken zijn volume schuiferken naar beneden, flikken vliegen binnen en iedereen begint "Boccaccio, Boccaccio,..." te roepen en met zijn glas rhytmisch op de rails te kloppen.. Niemand wil naar huis... En plots vliegt die schuiver omhoog naar tien en de muziek knalt terug, ik schreeuw van contentement en voor een moment dacht ik dat we gewoon verder gingen... Maar het was mis, dat was het einde van den Bocca... Het einde van de liefdepillen, de neussnoepjes, de mooiste meiskes, de beste muziek en de onschuldigheid van het uitgaan... Vanaf dan was niets meer hetzelfde...
Den 55 was gesloten en den Bocca was gedaan...


Snowy Red - Euroshima


p.s. als iemand mij kan zeggen welke plaat er 30 seconden op den laatsten boca avond nog es speelde voor het allemaal gedaan was, dan zou ik wreed content zijn.. allez, en avant la musique..
Club Owner
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 dec 2005, 11:57
Locatie: N 50

Bericht door BOUNCER »

heb hem gelezen bij de bocca maar blijft leuk lezen.
Afbeelding
Club 11 Aka CluBBie

Bericht door Club 11 Aka CluBBie »

inderdaad nice post :P welkom on board :D
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jun 2006, 16:24

Bericht door raave »

als iemand zijn 55 tapekes eens mp3'ed, contact me maar via forum pm..

ben al mijn vinyl en k7 in nen prachtigen brand kwijtgespeeld.. Tis nie iederen dag dat er ne villa afbrand..
Sirocco

Bericht door Sirocco »

raave schreef:
ben al mijn vinyl en k7 in nen prachtigen brand kwijtgespeeld.. Tis nie iederen dag dat er ne villa afbrand..
Ai, dat moet echt een verschrikkelijk moment zijn geweest voor je. Natuurlijk wel über poetisch dat met het eind van een periode ook alles in vlammen opgaat.
Josjie

Bericht door Josjie »

Heb er beelden van van uw laatste moment, Dirk deed muziek uit, Olivier pieters duwt den boel weer open en Dirk duwt olivier pieters: STAMP
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Josjie schreef:Heb er beelden van van uw laatste moment, Dirk deed muziek uit, Olivier pieters duwt den boel weer open en Dirk duwt olivier pieters: STAMP
da zou een schoon stuk zijn om op google video te zetten :idea:
Josjie

Bericht door Josjie »

jammer genoeg heb ik er problemen mee om dat te digitaliseren
maar 89 neon is er bijna mee klaar

heb em vandeweek gehoord (beelden van razzia boccaccio op vtm nieuws eergisteren) en hij zei dat hij er ver klaar mee was , just nog wa storing laten wegwerken ofzo
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Josjie schreef:jammer genoeg heb ik er problemen mee om dat te digitaliseren
maar 89 neon is er bijna mee klaar

heb em vandeweek gehoord (beelden van razzia boccaccio op vtm nieuws eergisteren) en hij zei dat hij er ver klaar mee was , just nog wa storing laten wegwerken ofzo
Amai tijdrovend professioneel werk blijkbaar!

Tegenwoordig hebt ge goede progjes voor de scanlines, de flickers en de rgb kleuren te normaliseren, vroeger koste dat bakken geld voor ne recording interfacee enkel al zonder de uitgebreide software en plugins zoals overgangen etc ...

Als ik bijvoorbeeld op google video docu's en party's zie van begin jaren negentig van vooral hollandse bodem vind ik het spijtig dat wij (Belgen of whatever ...) ons misschien te bescheten voelen om zoiets te posten!

(ff off topic :wink: )
Laatst gewijzigd door Nostalgie90 op 01 jul 2006, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten