Prestige

Het forum van de andere legendarische clubs
Club Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 01 aug 2008, 21:00
Locatie: Hamme

Bericht door Aimé le Chevalier »

Cerrone schreef:
StevenR_73 schreef:
bouq schreef:P.S. Wie weet wordt er binnenkort één keer per maand op nen zekeren avond ergens in 't Stad de sfeer van de Prestige teruggebracht ...
Amai ... die sfeer zou ik wel eens willen meemaken ...
In the beginning there was jack ...
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 aug 2008, 18:43
Locatie: down Davy Jones locker

Bericht door Galloper »

Prestige... pff da's lang geleden. Ben er voor d'n eerste keer binnen gegaan in 1987. Heb er zelfs m'n (nu ex-) vrouw leren kennen :roll:

Maar toen was dat een geweldige discotheek. Ben er zelfs nog gaan werken :mrgreen:
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Bericht door Pakrac »

"Count me in" voor die 1 keer per maand terug naar de routes. En ja, ik hoor graag de verhalen van toen. Ik was 15 toen ik in LaRocca stond, en als ik mij goed kan herinneren was op Wonka juist Carrousel uit, en "Nine is a Classic' was de tune waarop de dansvloer vulde in the great old LaRocca. Alles ervoor zijn cassettekes, maar geen echte ervaringen.

En Liaisons Dangereuses, zo een Milestone... Waren zij het niet die op hun fuiven begonnen zijn met dragqueens en topless dansers? (Idee gestolen van op franse parties, maar nu dan op electronische muziek?) (Hadden ze toen niet The Prodigy geboekt maar na hun eerste plaat werden die te duur... wat het dat geweest hadden die toen toch gekomen?!)
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 jan 2006, 02:04
Locatie: sint niklaas

foto's prestige

Bericht door b-fficient »

Jullie hebben geluk ik bezit nog een 10 tal foto's van het interieur. Heb daar zelf nog gespeeld na de sluiting van Barocci prachtige zaak. Als je nu een filmpje gaat kijken in UGC en je komt op de eerste verdieping sta je eigenlijk midden op de dansvloer. ;)
Jammer dat de hele boel moest woreden afgebroken maar Barron Hyelen en eigenaar van het pand had alles verkocht aan UGC wel was er oorspronkelijk in de weder opbouw een nieuwe discotheek voorzien aan de voorkant langs de keyzerlei. jammer want enkele weken voor de sloop werd prestige als nog verkocht en ging kort daarop failliet.
Alian Faber was daar toen ook Dj op zaterdag. Op zondag is daar ook nog Gay preview geweest en dj Fly kwam soms als gast dj.

Toffe tijden beleefd daar maar zoals gewoonlijk in Belgie mooi liedjes....... :cry:

:idea: Wist je dat die Luster speciaal uit Zwitserland werd overgevlogen en om en bij de 3 000 000 Belgische franken koste ( 75 000€kes). Hebben ze die toch wel gewoon gesloopt zeker.
En da de prestige orgineel een danszaal was voor zeer hoog geplaatst volk uit de jaren 30 .
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 aug 2008, 18:43
Locatie: down Davy Jones locker

Re: foto's prestige

Bericht door Galloper »

b-fficient schreef:Jullie hebben geluk ik bezit nog een 10 tal foto's van het interieur. Heb daar zelf nog gespeeld na de sluiting van Barocci prachtige zaak. Als je nu een filmpje gaat kijken in UGC en je komt op de eerste verdieping sta je eigenlijk midden op de dansvloer. ;)
Jammer dat de hele boel moest woreden afgebroken maar Barron Hyelen en eigenaar van het pand had alles verkocht aan UGC wel was er oorspronkelijk in de weder opbouw een nieuwe discotheek voorzien aan de voorkant langs de keyzerlei. jammer want enkele weken voor de sloop werd prestige als nog verkocht en ging kort daarop failliet.
Alian Faber was daar toen ook Dj op zaterdag. Op zondag is daar ook nog Gay preview geweest en dj Fly kwam soms als gast dj.

Toffe tijden beleefd daar maar zoals gewoonlijk in Belgie mooi liedjes....... :cry:

:idea: Wist je dat die Luster speciaal uit Zwitserland werd overgevlogen en om en bij de 3 000 000 Belgische franken koste ( 75 000€kes). Hebben ze die toch wel gewoon gesloopt zeker.
En da de prestige orgineel een danszaal was voor zeer hoog geplaatst volk uit de jaren 30 .
Die filmpjes zou ik graag eens zien... en van die danszaal dat klopt. achter de verstiare van Prestige was nog een orgineel stuk over van die zaal. Zag er toen wel oud uit maar dat moet een schoon zaaltje geweest zijn.
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

ben in Prestige gesukkeld na den eerste sluit van Barocci denk ik ..
men moest ergens heen he ..

kblijf het tot hiertoe de mooiste dancing vinden .. da blauw tapijt, dien gedrapeerde plafond me die lichtjes .. de max gewoon

en de glazen vielen daar letterlijk van de schabben als ze goed doorknalden :)
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 aug 2008, 18:43
Locatie: down Davy Jones locker

Bericht door Galloper »

De broertjes De Paauw hadden trouwens in die tijd ook nog een discotheekje in Boom. Ik heb daar zelfs Sam Gooris nog eens zien optreden :mrgreen:

was wel een discotheekje voor het jongere spul.
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

in da klein straatje ?

waar ook den Baron en den Beer zich bevinden ?
hoe noemde da alweer ? ben daar me Boom jaarmarkt een paar binnen geweest
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 aug 2008, 18:43
Locatie: down Davy Jones locker

Bericht door Galloper »

bouq schreef:in da klein straatje ?

waar ook den Baron en den Beer zich bevinden ?
hoe noemde da alweer ? ben daar me Boom jaarmarkt een paar binnen geweest
Zeg, dat is 18 jaar geleden. Hoe dat dat spel daar noemde weet ik echt niet meer, ben er maar een keer geweest. ;) Laat staan dat ik nog weet in welke straat da was :P
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

Galloper schreef:
bouq schreef:in da klein straatje ?

waar ook den Baron en den Beer zich bevinden ?
hoe noemde da alweer ? ben daar me Boom jaarmarkt een paar binnen geweest
Zeg, dat is 18 jaar geleden. Hoe dat dat spel daar noemde weet ik echt niet meer, ben er maar een keer geweest. ;) Laat staan dat ik nog weet in welke straat da was :P
hehe .. ;)

kon zijn dat ge van de omstreken waart he ..

ik kan ook niet weten waar die locker van Davy Jones staat .. :P
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

bouq schreef: ik kan ook niet weten waar die locker van Davy Jones staat .. :P
LOOOOOOL :mrgreen:
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

ja had daar ook zoiets als Het Badhuis ofzoiets .. maar dacht dat het daar enkel -16 was zelfs .. was rond '87 / '88 .. men draaide daar dan wave-achtige dingen en new beat

maar dat zal het niet geweest zijn ..


ik ga er mijne kop is over breken zie .. :)
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 aug 2008, 18:43
Locatie: down Davy Jones locker

Bericht door Galloper »

bouq schreef:
Galloper schreef:
bouq schreef:in da klein straatje ?

waar ook den Baron en den Beer zich bevinden ?
hoe noemde da alweer ? ben daar me Boom jaarmarkt een paar binnen geweest
Zeg, dat is 18 jaar geleden. Hoe dat dat spel daar noemde weet ik echt niet meer, ben er maar een keer geweest. ;) Laat staan dat ik nog weet in welke straat da was :P
hehe .. ;)

kon zijn dat ge van de omstreken waart he ..

ik kan ook niet weten waar die locker van Davy Jones staat .. :P
Ik zen van 'olland maar da konde nie horen ;) Als je dan eens een "maske" naar huis bracht en ze zag die óllandse platen op mijne òto :eye:

Locker van Davy Jones is de bodem van de zee, ik ben in Zeeland gaan wonen, vandaar maar kom oorspronkelijk uit Putte, bij Stabroek.
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 jan 2006, 02:04
Locatie: sint niklaas

eertse lazer?????

Bericht door b-fficient »

Purbah schreef:Prestige was indertijd super.
Perfect geluid en een geweldig lichtplafond met optische kabel, wat voor die tijd uniek was. Het was trouwens ook de eerst disco in Vlaanderen die een laser had. Na de new-beat takelde het wat af. En ik dacht dat die keet volledig in dat cinemacomplex werd opgenomen.
sorry maar de eerste lazer in Vlaanderen was zeker niet in de prestige.
En de Lazer in Prestige was dan nog een simpel ding.

Lang voor de opening van Prestige had men in Dixies en den Beams, discotheken van Marc Van Wontergem (Carré ), een groene lazer.
De eertse Full Color ( 7 kleuren) was in Bocaccio Gent.
De eertse full color met 21 kleuren was in Extreme Affligem.
De zwaarste en krachtigste lazer- buis was en is nog altyd die van den Dixies. Je mocht die maar op 0.5watt zetten en dan nog ging die beam door alle rook of langs het raam achter de discobar tot in Antwerpen. Later wer die afgeleid naar een spiegel op het dak. En werd gekoeld met water uit de vijver rond het ford waarop Dixies gebouwd is. Er werd ook apparte hoogspanning voor aangelegd. Dacht dat dat ding tot 5watt kon gaan en werd overgesmokkeld vanuit USA in een container gevuld met gadgets voor al de discotheken die hij toen aal bezat, Dixies was toen de 10 de.
Gtjs
Bart Barocci
Resident van Dixies van 87, 88, 89
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 jan 2006, 02:04
Locatie: sint niklaas

discotheek boom

Bericht door b-fficient »

bouq schreef:in da klein straatje ?

waar ook den Baron en den Beer zich bevinden ?
hoe noemde da alweer ? ben daar me Boom jaarmarkt een paar binnen geweest
Alle deze ouwe rot ;) zal je nog maar eens helpen die discotheek was den Appolo met een piep jonge Alain Faber als resident.

Grtjs
Bart Barocci
dj B-fficient
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten