Prestige

Het forum van de andere legendarische clubs
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

StevenR_73 schreef:
bouq schreef:anneessenstraat dachtek ..

dubbel deur, groten trap na boven :)
onder de UGC cinema's nu?

was toen aan de overkant den Jimmy's niet?


Prestige nooit geweest in zen originele periode, wel eens op 1 januari, met een after.

iets meer naar links denk ik; ik zal is zien wat er nu is alsk ik er passeer ..
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 okt 2006, 15:24
Locatie: Wezemaal

Bericht door Dakke1976 »

Volgens mij zit daar nu dinner-show the stage als ik het goed begrijp...
Put the needle on the record !!!!
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

Dakke1976 schreef:Volgens mij zit daar nu dinner-show the stage als ik het goed begrijp...
das waar vroeger die funk disco's waren : hollywood enzo.

kheb het, den jimmy's was beneden aan de red tower building.
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:49
Locatie: Kruibeke (Oost-Vlaanderen)

Bericht door nikki »

Ik denk dat het in de Van Ertbornstraat gelegen was, idd achterkant Aneessenstraat.
Nikki
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Geen flyer, wel de commercial van New Prestige:

http://www.xs4all.nl/~jvriens/Lazer%20C ... estige.mp3
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Bericht door Pakrac »

Delirium... diene heeft nog achter den toog gestaan in de rebel grooves? En was da niet lang den resident in den Biazaar?
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Pakrac schreef:Delirium... diene heeft nog achter den toog gestaan in de rebel grooves? En was da niet lang den resident in den Biazaar?
That's the man !!!!

Ken je hem ?
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

djginod schreef:
Pakrac schreef:Delirium... diene heeft nog achter den toog gestaan in de rebel grooves? En was da niet lang den resident in den Biazaar?
That's the man !!!!

Ken je hem ?
redelijk goed zelfs ;)
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

bouq schreef:
djginod schreef:
Pakrac schreef:Delirium... diene heeft nog achter den toog gestaan in de rebel grooves? En was da niet lang den resident in den Biazaar?
That's the man !!!!

Ken je hem ?
redelijk goed zelfs ;)
Van jouw weet ik dat :) Heb je soms nog contact nu met hem ? Bij mij is het alweer ff geleden !
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

bij mij ook wel eigenlijk .. en sinds ik 2 maand geleden men oude gsm had kapotgekregen, ben ik ook zijn nr. kwijt
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Bericht door Pakrac »

Ik kan wel eens proberen om via via zijn nummer te pakken te krijgen, maar ik kan niet beloven.

In de vroege uren durfde diene tenminste wat oude newwave te draaien in de biazaar. Maar in den rebelgrooves was het een verkopen van kust mijn voeten.
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

Pakrac schreef:In de vroege uren durfde diene tenminste wat oude newwave te draaien in de biazaar. Maar in den rebelgrooves was het een verkopen van kust mijn voeten.
en waarom ?


ik heb daar steeds goeie releaskes gekregen (van onder den toog weliswaar) en ik zat daar meestal 's zaterdags van een uur of 11 tot een uur of 15 .. wat keuvelen over vanalles, wat internetten op die pc
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Bericht door Pakrac »

Tsja... kocht meestal liever van den Jurgen. Ik was wellicht te veel techno-oriented. Maar het is ne goeie gast hoor. Intussen in mijne gsm nog een oude nummer van hem gevonden, maar nog geen antwoord op gekregen. Zal straks nog eens proberen ofdat 'm nog juist is.
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:09

Bericht door Purbah »

Prestige was indertijd super.
Perfect geluid en een geweldig lichtplafond met optische kabel, wat voor die tijd uniek was. Het was trouwens ook de eerst disco in Vlaanderen die een laser had. Na de new-beat takelde het wat af. En ik dacht dat die keet volledig in dat cinemacomplex werd opgenomen.
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 aug 2008, 12:27
Locatie: Antwerpen

Bericht door Cerrone »

StevenR_73 schreef:
bouq schreef:anneessenstraat dachtek ..

dubbel deur, groten trap na boven :)
onder de UGC cinema's nu?

was toen aan de overkant den Jimmy's niet?


Prestige nooit geweest in zen originele periode, wel eens op 1 januari, met een after.
Prestige was langst de kant van den Jimmy's, enkele deuren verder. Prestige zijn gloriejaren speelden zich af ten tijde van het legendarische radioprogramma 'Liaisons Dangereuses' van Sven Vanhees en Paul Ward. Dat moet zo ergens rond 87/88/89 geweest zijn.

Wat er op dit programma werd gespeeld kon je grotendeels ook horen in de Prestige. Marc Grouls heeft er gedraaid, maar ook Sven Vanhees, Steve Cop en ons aller geliefde Koenie (Wally's Groove World - check out his records store)

Naast muziek van Liaisons Dangereuses, werden er ook vele obscure dingen gedraaid (dingen waar Ancienne Belgique groot met geworden was) wat bekendere ElectroWave en Hot Disco, maar Prestige is vooral groot geworden dankzij de NewBeat en het House, Acid en Techno gebeuren van de periode voor 1990.

Het was de periode van de Smiley badgen, van de Millets, van het niet binnenmogen omdat je geen lidkaart had, van de 100 frank voor ne cola maar evengoed 100 frank voor nen Duvel met een rietje, van die fenomenale grote kroonluchter boven den dansvloer, ...

Ik ben er in die periode veel geweest, maar niet dat ik er elk weekend mijn broek kwam verslijten. Er waren in die tijd ook enkele kleinere discotheekskes her en der verspreid over Antwerpen en die waren ook de moeite? Eéntje daarvan was Den Hippo. En daar heb ik verschrikkelijk veel broeken versleten. Ik weet niet of daar reeds nen Topic over is op dit fantastische forum.

Voor diegenen die wat meer willen horen over Prestige, Den Hippo of het uitgangsleven in Antwerpen van rond die periode, geef me gerust een pm-eke.

Cerrone

P.S. Wie weet wordt er binnenkort één keer per maand op nen zekeren avond ergens in 't Stad de sfeer van de Prestige teruggebracht ...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast