Notabene (leuven 1991-1999)

Het forum van de andere legendarische clubs
stefankarlson

Notabene (leuven 1991-1999)

Bericht door stefankarlson »

Ik ben van mening dat deze er ook bij mag staan & een grote trofee moet krijgen:
de 8) notabene 8) (1991-->zomer 1999)

deze was gelegen op de oude markt in hartje leuven. Het eerste café dat house begon te draaien in het leuvense (1991),lang voordat de rest van de andere cafés op de housekar sprongen..

Verschillende Dj's hebben hier gespeeld: zolex, tofke, henk (broer van renaat), marko (van larocca),...
destijds veel minder bekend dan nu :dave kane & peter (novak) & tomaz met zijn filterheadz, pierre, trish,...
Zelfs felix the housecat is daar een avondje twelf-inchjes komen opleggen (half jaren '90).

de uitbater heeft ook de eerste grote raves in silo & in de lido (eddy declerq-insider met een live-act) georganiseerd in samenwerking met de bollekesman, tofke.

Maar natuurlijk had het succes van de notabene ook een een negatief aspect: jaloezie by de concurrentie.
Na veel weerstand is de notabene toch gesloten (zomer 1999). Op bevel van Louis Tobback werd een razzia gehouden. Omdat er geen drugs gevonden werd heeft men een andere stok gezocht & gevonden.
UIteindelijk heeft de uitbater (marco) de strijd opgegeven en kregen de jaloerse concurrentie & tobback toch hun goesting.

N.B. :P er is nog een video gemaakt van 5 jaar notabene met een setje van dave kane (toen onder een andere naam natuurlijk), je ziet peter (novak), marko van la rocca, tofke 8)
Richman

Bericht door Richman »

Interessant hoor, zo zie je wel! Ik leer bij. :wink:
Club 11 Aka CluBBie

Bericht door Club 11 Aka CluBBie »

Het is dan wel geen echte club, maar toch zeer intersante informatie, bij deze hartelijk dank :lol:
stefankarlson

Bericht door stefankarlson »

bedankt voor de compimentjes :D :D :D :D :D :D
inderdaad je bent nooit te jong/oud (afhankelijk hoe je het beziet) :lol: om nog iets bij te leren in retroclubland of retrocaféland :wink:

ja het was inderdaad geen club wel een café. Daardoor wist Ik niet zo goed waar ik het ergens moest onderbrengen :wink:
stefankarlson

Bericht door stefankarlson »

nog wat relevante :shock: informatie op discogs gevonden over de volgende plaat (Dreamer, The - Daydream EP Vol. 1) [zolexrecords192] met een kleine commentaar van tomaz

"This record was made for a legendary café-turned-miniclub called Nota Bene. A tiny place that could barely hold 100 people, yet every Belgian dj with any fame played there. And some international ones too, like Felix Da Housecat...
On the sleeve there's a sticker with the NotaBene logo."

merciekes tomaz

bron:
http://www.discogs.com/release/73993
heeft iemand deze plaat toevallig & wie = bereid om ze te sharen met andere members of LC (in een mp3-formaatje liefst)? :lol: :wink:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Kan ik je helaas niet mee helpen, met die EP
stefankarlson

Bericht door stefankarlson »

we blijven zoeken :wink:
btw ik heb prob's om op je site te geraken. check PM
varth

Bericht door varth »

Ik zat drie jaar in het Heilige Drievuldigheidscollege op school. Dat is ook op de oude markt. Toen ik daar 's morgens om kwart voor acht toekwam, waren alle cafés dicht. Alleen de nota bene was vaak nog open. Er slingerden hier en daar wat scheve mensen rond (vooral in de goot :lol: ) en ze stonden daar nog tot in het deurgat (groot was het wel ni). De muziek stond dan nog volle bak. Van het moment dat ik mocht uitgaan, ging dat dan dicht :cry:
Flanelleken

Bericht door Flanelleken »

(Dreamer, The - Daydream EP Vol. 1) [zolexrecords192]

ik heb deze plaat nog steken, in perfecte staat ! echt een zweeflieke !!!!

ik doe ze wel ni weg, daarvoor heb ik te goei herinneringen aan da lieke
Alain

Bericht door Alain »

Mja ... in de NB heb 'k ook serieuze scheve momenten meegemaakt ,ik heb er zelf ook 's gedraait (in '98) , ik was er toen Tofke ,en Jan Vervloet kwamen draaien (ik vergeet er wsl nog)
'T was er echt ni groot ,maar ambi dat daar geweest is :shock:
Waar zijn de tijden :cry:
Flanelleken

Bericht door Flanelleken »

haha ! Alain, de max !
kheb ook wel redelijk wa scheeve momenten beleefd, maar naar de NB ben ik helaas nooit geweest.
die plaat is wel machtig....
JJ
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 mar 2005, 16:17
Locatie: Gent

Bericht door JJ »

na 4 jaar studeren in Gent heb ik nog een extra jaar in Leuven gedaan, wat ik eerlijk gezegd een strontvervelende stad vond.. een van de lichtpunten was de Notabene!!
(En Extreme op maandag en Madclub op woensdag: als ik die kleffe studentensfeer maar kon ontvluchten die daar hangt)
Club Owner
Berichten: 781
Lid geworden op: 15 sep 2004, 11:18
Locatie: Beyond The Edge!

Bericht door MIE!! »

J-TEC schreef:(Dreamer, The - Daydream EP Vol. 1) [zolexrecords192]

ik heb deze plaat nog steken, in perfecte staat ! echt een zweeflieke !!!!

ik doe ze wel ni weg, daarvoor heb ik te goei herinneringen aan da lieke
rippen en posten die handel,plzzzzzzz :D
Ibiza Fuckin' Island!
Flanelleken

Bericht door Flanelleken »

MIE!! schreef:
J-TEC schreef:(Dreamer, The - Daydream EP Vol. 1) [zolexrecords192]

ik heb deze plaat nog steken, in perfecte staat ! echt een zweeflieke !!!!

ik doe ze wel ni weg, daarvoor heb ik te goei herinneringen aan da lieke
rippen en posten die handel,plzzzzzzz :D
da zal ni lukken , ik hem enkel internet opt werk ;-)
Club Owner
Berichten: 781
Lid geworden op: 15 sep 2004, 11:18
Locatie: Beyond The Edge!

Bericht door MIE!! »

J-TEC schreef:
MIE!! schreef:
J-TEC schreef:(Dreamer, The - Daydream EP Vol. 1) [zolexrecords192]

ik heb deze plaat nog steken, in perfecte staat ! echt een zweeflieke !!!!

ik doe ze wel ni weg, daarvoor heb ik te goei herinneringen aan da lieke
rippen en posten die handel,plzzzzzzz :D
da zal ni lukken , ik hem enkel internet opt werk ;-)
waar een wil is is een weg :D
Ibiza Fuckin' Island!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten