La Rocca

Het forum van La Rocca in Lier
Timo

La Rocca

Bericht door Timo »

Wie weet er iets over de beginjaren van LaRocca, of van enkele jaren geleden?
Ik kom hier heel sporadisch op zondag om Marko nog eens bezig te horen ofwel wanneer een maat of Philip ofzo moet draaien.
De club heeft wel een geweldige stijl en inrichting enzo en het volk is heeeeel schoon :lol: :lol: 8)
er heerst een speciale sfeer daarbinnen, sommige vinden dikkenekke sfeer anderen voelen zich er direct thuis

Iemand nog ervaringen daar?
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

In m'n eerste uitgangsjaar (1992) ben ik daar reeds een paar keer binnengevallen.

In die tijd was het nog allemaal H O U S E, zonder enige trance invloed whatsoever, met als gevolg dat er vrij speciaal en exclusief volk op af kwam (homo's, travestieten, hippe dertigers,...). Zelf was ik 16 :roll:

Het strafste vond ik toch wel dat er op een keer zo'n extravagant koppel was dat zeer wild danste (de vrouwhelft was bijzonder knap dus ik had er niet zo'n probleem mee), het werd erger en erger en na een tijd eisten ze de halve dansvloer op en uiteindelijk kregen ze de hele keet op stelten. Ze gaven een show van jewelste.

In die beginperiode vond ik de dansers magnifiek, negers en negerinnen die met z'n 5 of 6 hetzelfde dansten, naast elkaar op het podium. Die konden nog eens goed dansen, bijzonder energiek.

En de kers op de taart que straffe ervaring: waarschijnlijk is er niemand die het gelooft maar in de vroege uurtjes op een zondagnacht was er een koppel in een hoekje dat bijzonder in de stemming aan het geraken was. Om een lang verhaal kort te maken, ze schoven op naar een box aan de dansvloer en eigenlijk vrij onopgemerkt begonnen de "paringsdans" zal ik maar zeggen. Tja, er was al ni veel volk meer en het duurde ook niet zolang. Maar goed, tijden zijn veranderd en hoewel La Rocca nog wel iets exclusiever en extravagant is dan de doorsnee discotheek, zal het wel duidelijk zijn dat zoiets niet meer gebeurt.

Hoewel La Rocca vrij lang heeft kunnen vasthouden aan die speciale en specifieke echte house music, zijn de tijden toch wel wat veranderd, vooral de laatste 2-3 jaar. Jaja, La Rocca lijkt stilaan meer op vergane glorie.

Vraagje voor de anderen: Als ik de setjes in La Rocca Main Room van tegenwoordig hoor, lijkt het wel dat er uitsluitend trance en progressive gedraaid wordt? Hoor je in de Main Room dan geen echte house meer? Of is deze stijl verschoven naar de Backstage?

Thx
UNDERGROUND WILL SURVIVE
007

Bericht door 007 »

daar zat ik ook elke zondag gedurende twee jaar 92' 93 en ja het was er de max gewoon, heel goed volk als je er op je gemak voelde :wink:
voor de rest waren de uren heel goed want na sluiting gingen we naar carat :lol: 8) :shock: :wink:
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

007 schreef:daar zat ik ook elke zondag gedurende twee jaar 92' 93 en ja het was er de max gewoon, heel goed volk als je er op je gemak voelde :wink:
voor de rest waren de uren heel goed want na sluiting gingen we naar carat :lol: 8) :shock: :wink:
carat in 1993 :?: :?:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
ANDROID13

Bericht door ANDROID13 »

poehaaaaa schreef: In die tijd was het nog allemaal H O U S E, zonder enige trance invloed whatsoever, met als gevolg dat er vrij speciaal en exclusief volk op af kwam (homo's, travestieten, hippe dertigers,...). Zelf was ik 16 :roll:

In die beginperiode vond ik de dansers magnifiek, negers en negerinnen die met z'n 5 of 6 hetzelfde dansten, naast elkaar op het podium. Die konden nog eens goed dansen, bijzonder energiek.

Maar goed, tijden zijn veranderd en hoewel La Rocca nog wel iets exclusiever en extravagant is dan de doorsnee discotheek, zal het wel duidelijk zijn dat zoiets niet meer gebeurt.

Hoewel La Rocca vrij lang heeft kunnen vasthouden aan die speciale en specifieke echte house music, zijn de tijden toch wel wat veranderd, vooral de laatste 2-3 jaar. Jaja, La Rocca lijkt stilaan meer op vergane glorie.

Vraagje voor de anderen: Als ik de setjes in La Rocca Main Room van tegenwoordig hoor, lijkt het wel dat er uitsluitend trance en progressive gedraaid wordt? Hoor je in de Main Room dan geen echte house meer? Of is deze stijl verschoven naar de Backstage?

Thx
Negers, negerinnen en veel Oost-blok, 30-ers, 40-ers, en wie herinnert zich nog zotte Dré van op Telefacts paar jaar terug, 50-er die nog constant op Ibiza zat. Diene treft ge daar ook, om nog maar niks te zeggen van Rasti Rostelli.

Zaterdags is het maar een doorsnee discotheek, met de Philip vollop in Ballroom, maar voor groove & house schijfkes van vroeger en nu moete in de backstage zijn waar ge Steven op z'n best treft.

Zondags is natuurlijk echt speciaal, in gans mijn uitgaanshistorie nog nooit zo'n club tegengekomen in België. Iedereen wilt u daar ne knuffel geven, allemaal even fel en scheef.

Voor degenen die dé echte La Rocca willen proeven, I say this, come to SUNDA SUNDA. Dan is't pas echt extravagant. Alhoewel ge op zondag ook veel extravagant volk aantreft, vooral in de backstage. En Marko is vooral dream-, psycho- en gewone trance & progressive met af een toe nog een dikke nostalgische patat ertussen, Lena Lena, Beats of Love, etc. En dan de afsluiters op maandagvoormiddags, echt een aanrader.

Nu, ik kan niet spreken over dé La Rocca van vroeger want dat is mijn periode niet geweest.

Grtzzzz
007

Bericht door 007 »

poehaaaaa schreef:
007 schreef:daar zat ik ook elke zondag gedurende twee jaar 92' 93 en ja het was er de max gewoon, heel goed volk als je er op je gemak voelde :wink:
voor de rest waren de uren heel goed want na sluiting gingen we naar carat :lol: 8) :shock: :wink:
carat in 1993 :?: :?:
oeps sorry :oops: :oops: moest 95'96 zijn

exuseer me :shock:
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

007 schreef:
poehaaaaa schreef:
007 schreef:daar zat ik ook elke zondag gedurende twee jaar 92' 93 en ja het was er de max gewoon, heel goed volk als je er op je gemak voelde :wink:
voor de rest waren de uren heel goed want na sluiting gingen we naar carat :lol: 8) :shock: :wink:
carat in 1993 :?: :?:
oeps sorry :oops: :oops: moest 95'96 zijn

exuseer me :shock:
dacht ik ook al :mrgreen:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Timo

Bericht door Timo »

ANDROID13 schreef:
poehaaaaa schreef: In die tijd was het nog allemaal H O U S E, zonder enige trance invloed whatsoever, met als gevolg dat er vrij speciaal en exclusief volk op af kwam (homo's, travestieten, hippe dertigers,...). Zelf was ik 16 :roll:

In die beginperiode vond ik de dansers magnifiek, negers en negerinnen die met z'n 5 of 6 hetzelfde dansten, naast elkaar op het podium. Die konden nog eens goed dansen, bijzonder energiek.

Maar goed, tijden zijn veranderd en hoewel La Rocca nog wel iets exclusiever en extravagant is dan de doorsnee discotheek, zal het wel duidelijk zijn dat zoiets niet meer gebeurt.

Hoewel La Rocca vrij lang heeft kunnen vasthouden aan die speciale en specifieke echte house music, zijn de tijden toch wel wat veranderd, vooral de laatste 2-3 jaar. Jaja, La Rocca lijkt stilaan meer op vergane glorie.

Vraagje voor de anderen: Als ik de setjes in La Rocca Main Room van tegenwoordig hoor, lijkt het wel dat er uitsluitend trance en progressive gedraaid wordt? Hoor je in de Main Room dan geen echte house meer? Of is deze stijl verschoven naar de Backstage?

Thx
Negers, negerinnen en veel Oost-blok, 30-ers, 40-ers, en wie herinnert zich nog zotte Dré van op Telefacts paar jaar terug, 50-er die nog constant op Ibiza zat. Diene treft ge daar ook, om nog maar niks te zeggen van Rasti Rostelli.

Zaterdags is het maar een doorsnee discotheek, met de Philip vollop in Ballroom, maar voor groove & house schijfkes van vroeger en nu moete in de backstage zijn waar ge Steven op z'n best treft.

Zondags is natuurlijk echt speciaal, in gans mijn uitgaanshistorie nog nooit zo'n club tegengekomen in België. Iedereen wilt u daar ne knuffel geven, allemaal even fel en scheef.

Voor degenen die dé echte La Rocca willen proeven, I say this, come to SUNDA SUNDA. Dan is't pas echt extravagant. Alhoewel ge op zondag ook veel extravagant volk aantreft, vooral in de backstage. En Marko is vooral dream-, psycho- en gewone trance & progressive met af een toe nog een dikke nostalgische patat ertussen, Lena Lena, Beats of Love, etc. En dan de afsluiters op maandagvoormiddags, echt een aanrader.

Nu, ik kan niet spreken over dé La Rocca van vroeger want dat is mijn periode niet geweest.

Grtzzzz
idd, de zondagen zijn daar magnifiek!!!
en van de vrouwen daar sla ik nie snel ne knuffel af zalle, amai wa steekt daar allemaal bijeen :shock: :lol:
Marko is gewoon een monument daar, alhoewel dat hij soms ook last heeft van zijn goede en slechte dagen, mja wie nie eh!!
Steven, ken ik ook en man wa kan dieje ket draaien seg, da komt nog dik in orde met hem.

Kheb ook wel gehoord dat LaRocca vroeger meer exclusiever, excentrieker, extravaganter was dan nu, maar ik denk toch dat dit een van de weinige clubs is die zo'n aparte stijl kan blijven behouden en geen meeloper is van de rest.
ANDROID13

Bericht door ANDROID13 »

Inderdaad, en bij de sluiting zondags hoor je maar 1 ding, MARKO MARKO MARKO !!!!!!!! Was't maar al zondag. Cya all there 8)
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

De eerste keer dat ik in La Rocca kwam (ergens kort na de opening in '88 ) werd er nog allerhande muziek gespeeld. "A forest" van The Cure en dergelijke.
Steve Cop is daar ooit begonnen als light jockey en is daarna dj geworden.
Ik vind Marko nog steeds één van de beter Belgische dj's. Het feit dat hij de zondagen nog altijd zo goed las op zijn ééntje 'draagt' zegt genoeg.
Zeker in deze tijden van line-ups met tien dj's per avond of clubs met vier residents.
Laatst gewijzigd door tomaz op 07 dec 2004, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ignace

Bericht door Ignace »

ANDROID13 schreef:
poehaaaaa schreef:
Zaterdags is het maar een doorsnee discotheek, met de Philip vollop in Ballroom, maar voor groove & house schijfkes van vroeger en nu moete in de backstage zijn waar ge Steven op z'n best treft.


Grtzzzz
Welk ne Steven is da dan?
caratmans

Bericht door caratmans »

Larocca op zaterdag zou ik toch nie echt een doorsnee discotheek noemen hoor: philip heeft er nu op iets meer dan 1 jaar tijd echt iets van gemaakt. Gister nog daar geweest en rocca was echt stampvol! Velen hebben het de voorbije 5_6 jaren zonder succes geprobeerd.

REsPecT!
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Bericht door Dj Devyd »

Ignace schreef:
ANDROID13 schreef:
poehaaaaa schreef:
Zaterdags is het maar een doorsnee discotheek, met de Philip vollop in Ballroom, maar voor groove & house schijfkes van vroeger en nu moete in de backstage zijn waar ge Steven op z'n best treft.


Grtzzzz
Welk ne Steven is da dan?
die gast wat in Music galery in Leuven werkt, de winkel van Jan en Philip :wink:
Afbeelding
caratmans

Bericht door caratmans »

Die steven is toch die garcon wa daar jarenlang heeft gewerkt, of zit ik mis?
stefankarlson

Bericht door stefankarlson »

je zit 100% goed 8)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast