La Rocca 20-09-2008 Papaya underground

Het forum van La Rocca in Lier
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 sep 2008, 14:37

La Rocca 20-09-2008 Papaya underground

Bericht door Krozfader »

Verslagje over de Papaya avond, ik vond het een teleurstelling want had er veel van verwacht, vroeger heel vaak in La rocca gezeten tot 2003 regelmatig daarna enkele keren per jaar... Maar het wordt daar steeds minder wat het ooit was... Had echt van Papaya veel verwacht vooral het achtervoegsel underground maar het raakte kant nog wal... redelijk vroeg gearriveerd, dus was het nog kalmpjes rond 00h30 maar het kwam maar echt op gang tegen 2h00... de eerste dj van dienst had toen al echt zijn best gedaan om ons in slaap te wiegen met monotone deuntjes die echt niets voorstelden, hoorde ik daar een electro remix van rythm of the night van corrona passeren ai ai ai.... foute party ? gelukkig bracht de 2de terug wat leven in de zaak maar het kon mij nog steeds niet bekoren, geen lijn in te vinden , maanden oude clubhits er doorheen draaien pfffff bij momenten dacht ik datem enkel de solid sounds cds meehad.... :scratch:

Het aanwezig volkje had er nochtans zin in maar La rocca was echt niet gevuld zoals het hoort, de dansvloer en errond wel, maar eenmaal de trapjes op was het een lege bedoening , je kon daar echt rustig chillen als je wou er zat geen kat... Dan heb je nog de backstage maar ook daar zijn ze het noorden kwijt , wat nut heeft een 2 de ruimte te hebben als de dj daar dezelfde stijl draait als in de grote zaal... en het volume veel de te luid zet zodoende je er ook nie echt van kan genieten daar de bassen de sound kompleet vervormden, waar is de tijd da Olivier Abbeloos er nog de zon liet schijnen met funky house en deep house.... :sunny: Heb het dan maar opgegeven en het voor bekeken gehouden, :crybaby: nee ik mis het oude La Rocca, het clubby volkje, de sound die er voor zorgde da je niet naar huis wou....

Is er ook een pluspunt te melden, welja toch wel, toch een mooie glazen set 20 jaar la Rocca meegekregen van de dames in de backstage, die staan hier nu in de bar te pronken en doen me denken aan de goede tijd die ik er vroeger had.... :bounce:

greetz

Peter :flower:
"The second most popular game that we played as children is House"
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: La Rocca 20-09-2008 Papaya underground

Bericht door djginod »

Let op, ik ga niets verdedigen hier, ik heb uiteindelijk niets met La Roca, maar ik heb het gevoel dat voor sommigen hier de tijd te snel vooruit is gegaan / anders is geworden.

"monotone deuntjes die echt niets voorstelden"
Je klinkt als me ouders 15 jaar geleden.
"maanden oude clubhits er doorheen draaien pfffff bij momenten dacht ik datem enkel de solid sounds cds meehad.... "
Dus, als er iets op cd is uitgebracht, is het ineens niet goed, en elke plaat moet gloedjenieuw zijn, want ja, een clubplaat van 3 maanden oud is zooooooo boring ????? Heeeeel misschien staan er op solid sounds dan toch echte club platen.... of moet er op die cd's alleen maar de net niet clubplaten opstaan, zodat ie eigenlijk neits waard is...

Ik was blij dat de DJ vorige keer op zondag (paar weken geleden) zelfs nog oudere clubplaten draaide, die LET OP, zelfs wel 9 maanden oud waren.... en iedereen danste..... echt slecht van die dj, ik ging er gelijk naartoe, om te vragen waar tie mee bezig was....

Olivier Abbeloos draait er zoiezo ook nog steeds hoor, kies dan wel je feestjes uit !
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Re: La Rocca 20-09-2008 Papaya underground

Bericht door Trab »

Ik vind La Rocca ook niet meer zo sterk de laatste tijd. Ze spelen vaak saaie en soms harde electro, lijkt meer op die tek-tonik toestanden. Dj philip vind ik ook heel wat minder als vroeger. Te donker voor mij...
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 sep 2008, 14:37

Re: La Rocca 20-09-2008 Papaya underground

Bericht door Krozfader »

"Je klinkt als me ouders 15 jaar geleden"
"Dus, als er iets op cd is uitgebracht, is het ineens niet goed, en elke plaat moet gloedjenieuw zijn, want ja, een clubplaat van 3 maanden oud is zooooooo boring ????? Heeeeel misschien staan er op solid sounds dan toch echte club platen.... of moet er op die cd's alleen maar de net niet clubplaten opstaan, zodat ie eigenlijk neits waard is... "
Wat mijn ouders betreft valt da reuze mee ze, maar ik mag toch wel kwaliteit verwachten, niet omdat ik nie zoveel meer uitga da ik de trends nie blijf volgen, besef heel goed da minimal en elektro de plak zwaaien deze dagen en er is heel veel goeds uit, helaas heb ik van die platen weinig teruggehoord en hoorde ik nogal veel stuff van op solid sounds, nu kan da geen kwaad er staan op solid sounds ook goeie nummers en idd het publiek amuseert zich, voor veel maakt het niet uit wat er gedraaid wordt, smaken verschillen, persoonlijk vind ik de sound op zondag nog steeds vele beter, zeker als Marko aan het stuur staat.... Maar als je een avond Papaya underground organiseert dan mag ik toch underground stuff verwachten en nie alle hitjes... mijn smaak was het zeker niet die avond en ik zal er de zaterdag nie snel terugkomen, ik ga het eerder terug eens op een zondag proberen, La Rocca is zeker nog nie afgeschreven....

Was gewoon benieuwd of er nog zo zijn die het vroegere La Rocca aanbeden en nu nie echt hun ding daar meer vinden.... ik persoonlijk zou graag terug wa meer house in de backstage zien en een La Rocca zien die trendsetter is.... of dat nog kan deze dagen is een andere vraag natuurlijk....
"The second most popular game that we played as children is House"
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: La Rocca 20-09-2008 Papaya underground

Bericht door djginod »

Tsjah, wat ik weet van Papaya, is dat het altijd wel wat luchtiger was in hun stijl, dus iets commercieler dan andere concepten. Die underground is dan inderdaad een slecht gekozen term, als je aan de muziek niet veel aanpast.

Ikzelf ben ook niet zo weg van de Just Like IT parties. Maar de sound op zondagen vind ik weer wel fantastisch !

Ik vond het juist in 2001-2003 soms TE rustig, TE groovy, en TE slijmerige house, zeker in de mainstage. Ik had zoiets van, nou, wanneer gaan we los ???
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: La Rocca 20-09-2008 Papaya underground

Bericht door StevenR_73 »

la rocca tss 1991-1995, enkel zondag vanaf 1992/1993 of zoiets :afro: :)
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: La Rocca 20-09-2008 Papaya underground

Bericht door Dr. Poppers »

Ik vind dat de internationale gasten dit jaar over het algemeen toch ook goed meevallen... Ik ben geen expert in 't genre, maar bijvoorbeeld die Jimmy Van M blijft toch een van mijn persoonlijke ontdekkingen van 't jaar.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Re: La Rocca 20-09-2008 Papaya underground

Bericht door jim-bar »

bijvoorbeeld die Jimmy Van M blijft toch een van mijn persoonlijke ontdekkingen van 't jaar
dien is al even bezig hoor - ik ken hem van zijn bedrock releases en mixCD
en ook, diejen Balance10 van hem is echt meesterlijk

on topic - slijmerigen house en saaie muziek, ja, da's om van te blèten

Ik denk niet dat ik ooit nog es naar La Rocca ga geraken eigenlijk
als er zo'n klepper als Jimmy Van M komt, is dat toch aanschuiven als zotten.


ach ja, wie weet - op een gekke zondag, of maandag :)
... this is Elmer Davis again ...
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: La Rocca 20-09-2008 Papaya underground

Bericht door djginod »

Vorige week zondag was het toch weer genieten hoor, VOORAL op muzikaal gebied dan weer. Vette schijven komen er toch steeds voorbij.... Alleen jammer dat To The Speaker niet werd gedraaid, toen ik er was....
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Re: La Rocca 20-09-2008 Papaya underground

Bericht door Dj Sven Larsson »

La Rocca is zeker niet slecht, maar muzikaal stellen ze me tegenwoordig ook een beetje teleur. Een beetje teveel de sound zoals in de meeste clubs hier. Mss moeten ze wel om volk te lokken, want de mensen zijn blijkbaar nog maar moeilijk te entertainen.
La Rocca had vroeger zowat zijn eigen identiteit en sound, zoals vele clubs vroeger. Maar blijkbaar is alles tegenwoordig een pot nat geworden.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: La Rocca 20-09-2008 Papaya underground

Bericht door djginod »

zou het niet zo zijn, dat de andere clubs La Rocca willen nadoen qua stijl ?
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Re: La Rocca 20-09-2008 Papaya underground

Bericht door Dj Sven Larsson »

djginod schreef:zou het niet zo zijn, dat de andere clubs La Rocca willen nadoen qua stijl ?
Bwa zou kunnen. Alhoewel ze hun housy sound al een tijdje kwijt zijn. De sound van La Rocca, niet dat die slecht is, vind je terug in zowat alle clubs.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: La Rocca 20-09-2008 Papaya underground

Bericht door djginod »

Ben blij toe.... Sorry, maar die "housey' stijl, vond ik allemaal net niet... ik had zoiets van, en wanneer gaan we los ??? Kijk, dat ze dat in de backstage draaien, prima, dat vind ik ook meer daar passen, lekker groovy. Maar de stijl van nu is gewoon genieten ! Op een uur, van de 10 platen, zijn er minimaal 6 geweldige schijven tussen !

Maar smaak is nu eenmaal persoonlijk natuurlijk ! IK vermaak me er muzikaal gezien in ieder wel :D
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Re: La Rocca 20-09-2008 Papaya underground

Bericht door Dj Sven Larsson »

Ik ben er de laatste 5 keer steeds geweest met andere concepten. En het is allemaal hetzelfde qua sound. Veel plaatjes die je week na week terughoort, zelfs sommige schijven 4 keer op een avond. Het is niet zo speciaal meer, zoals het vroeger wel was daar. Vind het jammer want het ligt vlak bij mijn deur en ik ging er vroeger graag heen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast