Legendarische La Rocca viert 20 jaar

Het forum van La Rocca in Lier
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Legendarische La Rocca viert 20 jaar

Bericht door djginod »

De afgelopen jaren zijn er meer discotheken gesloten dan opengegaan. La Rocca is de uitzondering die de regel bevestigt. De club van eigenaar Wim Van Ouytsel in Lier vierde dit weekend zijn twintigste verjaardag. En daar kwam veel bekend volk op af.

Het was een indrukwekkend feestje dat discotheekbaas Wim Ouytsel gaf in Lier. Zijn danstent La Rocca bestaat 20 jaar en dat vonden bekende gasten als Koen Wauters en Valerie De Booser, Bart Peeters en Walter Grootaers méér dan de moeite om naar de legendarische club af te zakken. 'Mensen verklaarden me voor gek toen ik in 1988 begon', herinnert Wim Van Ouytsel zich. 'Er is geen enkele dancing die langer dan vijf jaar open blijft, zeiden ze. Toen heb ik me voorgenomen om te bewijzen dat ik het tien jaar zou uithouden. En kijk: intussen bestaan we 20 jaar.'

Hoe komt het dat discotheken overal verdwijnen, terwijl jij succesvol blijft?

Wim Van Ouytsel: 'Dat ik er zelf nog elke avond ben, heeft er veel mee te maken, denk ik. Ik ben niet de baas die altijd aan zijn bureautje zit. Ik kom nog onder het volk. In de late uurtjes sta ik soms nog mee te dansen en leg ik weleens een plaatje op. Ik voel dat de mensen dat graag hebben.'

Gaat dat feesten nog even vlot als twintig jaar geleden?

'Vooral na het weekend begint het lastig te worden. Mijn recuperatietijd is langer geworden.'

Koen Wauters, Bart Peeters en Els Tibau stonden op je gastenlijst. Komen die hier vaak?

'Bart Peeters was er twintig jaar geleden al bij, hij en zijn broer zijn vrienden van me geworden. Koen kwam hier in het begin ook veel. Maar door hun veranderde gezinssituaties komen die mannen hier niet meer zo frequent. Al springen ze af en toe nog binnen, hoor.'

Heb je veel vaste BV's op je dansvloer?

'Ze komen allemaal weleens. Maar het is hier geen BV-discotheek. Die mensen hebben op zaterdagavond wel iets anders te doen naar dancings te gaan. En als ze komen, dan pakken we daar niet mee uit. Onze klanten laten ze ook met rust. Het soort publiek dat zich op die mensen focust, dat hebben we hier niet.'

Wie zijn dat eigenlijk, La Roccabezoekers?

'Van tegenwoordig is dat heel uiteenlopend. Ik ben 45, maar ik ben niet altijd de oudste die aanwezig is in de club. Vroeger liep er hier veel extravagant volk, maar dat is de afgelopen jaren heel erg verminderd.'

Je bent twintig jaar bezig. Je hebt generaties zien passeren. Zie je veel verschillen?

'Het rebelse is uit de jeugd, vind ik. En ze hebben minder geld op zak dan pakweg tien jaar geleden. Ze moeten hun budget nu anders beheren. Er gaat ook geld naar hun gsm en hun internetverbinding. Ze drinken anders. Vroeger werd er veel meer bier gedronken. Nu drinken ze vooral cocktails, met Red Bull. We verkopen dat tegenwoordig evenveel als Coca-Cola.'

Wat kost een avondje hier?

'Voor tien euro zijn ze binnen. Een pintje kost 3 euro, een cocktail kost 7 euro. Niet veel vind ik. Onze prijzen gaan minder snel omhoog dan de inflatie. Toen ik twintig jaar geleden begonnen met de club, vroeg ik 80 frank voor een pintje.'

Twintig jaar, elke keer 52 weekends. La Rocca is dus al meer dan 3.000 keer open geweest. Je moét goed geboerd hebben.

'Geld is nooit mijn drijfveer geweest. Als ik écht veel geld had willen verdienen, dan had ik beter iets anders gedaan. De investeringen in onze sector worden alsmaar groter. Je wil bijvoorbeeld niet weten hoeveel een lichteffect kost.'

Hoe lang zie je jezelf dit nog doen?

'Ik wil zeker nog een tijd verder doen. Maar ik maak geen beloften meer van tien jaar. Vanaf nu ga ik elke vijf jaar evalueren. Tot mijn vijftigste ga ik dus zeker door.'
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

idd Wim, wij waren rebels 8) :) en een pintje was idd 80fr, 3euro geef ik er nu niet meer aan hoor, zoooooot :twisted:


Het soort publiek dat zich op die mensen focust, dat hebben we hier niet.
euuuh :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten