Franky Kloeck & Kane ontslagen

Het forum van Illusion in Lier
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 dec 2007, 18:08

Bericht door antares »

varth schreef:de beslissing nemen om de club en het muzikale beleid te veranderen is niet slecht. Ik had zelfs nog meer dj's op de keien gezet, er zit daar een half leger residents met imo beperkte kwaliteiten. Maar de sound clips op de site beloven al niet veel beter, tenminste als dat de richting is die de club wil uitgaan.

Ik zou zeggen: 4, max 5 residents voor de 2 zalen (waaronder een paar nieuwe residents), weg met al die concepten, een consistente lijn uitbouwen op vlak van muziek, huisstijl, imago ect. Laat de muzikale invulling aan de dj's over, beatport als referentie gebruiken is belachelijk.

Nu ja, ze doen maar. Illusion is voor mij al 10 jaar niet meer de moeite op muzikaal vlak.
Iedereen z'n smaak natuurlijk. Daar kan ik best mee leven. Maar de tijden veranderen nu eenmaal: hetgeen wij 10 jaar geleden goed vonden, vinden ze nu slecht. Ok, niet iedereen, maar de jeugd en de mensen rond 30 - 40 die het begin van house hebben meegemaakt horen graag andere zaken

De muziek die nu op de site staat, zijn de platen die in Ibiza en zowat overal ter wereld in zijn. Ik vind ze ook niet allemaal even goed, maar als je kijkt naar tomorrowland en wat daar gedraaid werd, dan moet je als club uw conclusies trekken...
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 dec 2007, 18:08

Bericht door antares »

djaxxie schreef:
antares schreef:
Slaapverwekkende trance is voorbij: face it: 't is zo
Amai, als er 1 ding slaapverwekkend is is het wel die elektro groove shit zou ik zo denken zeker...

Voor de rest, hopelijk krijgen jullie het terug wat op de rails want uitgangsland zonder illusion :cry:
De trance die wij draaiden heeft niks meer te maken met de muziek die wij vroeger in illusion draaiden. een mix-in gedeelte van 4 minuten, 30 sec. tot 1 minuut inhoud en dan weer 4 min. mix-out...

Vinden jullie de muziek van tiësto dan zo goed??? Dat is wel de enige soort trance die nog uitkomt
Berichten: 510
Lid geworden op: 30 mar 2005, 00:53

Bericht door funkadelic groovestar »

Onder vind ik de muziek harder geworden dan aantal jaren terug en dit is niet mijn ding.
Boven is de groove en house van welleer zijn ook niet meer aan de orde.
Dit is min of meer vervangen door mnml en elektro-groove.
Het "level-gevoel" is ook helemaal weg terwijl voor de razzia nog iedereen uit de bol ging op bijna elke plaat is het enkele jaren later nog een enkeling wat je ziet bewegen.
Ik weet wel dat het tegenwoordig overal zo is maar toch.
Jean zijn sets zijn nog altijd op eenzame hoogte v rest maar zelfs dan is er geen sfeer meer.
Jullie kunnen zeggen wat jullie willen maar van sfeer is in Illusion jammer genoeg weinig of geen sprake meer.
Ik vind dat heel jammer want het is de enige club waar ik nog eens regelmatig naartoe ga.
Ik denk dat bij jullie het geloof in Illu soms ook wat minder is want een paar jaar terug had je zelden of nooit op zaterdag een guest dj.
Soms was het wel eens een internationale naam maar dan nog heel zelden.
Nu is het elke week weer iemand anders.
Groetjes
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 dec 2007, 18:08

Bericht door antares »

Stanne schreef:Steven, je moet u zo ni aangevallen voelen. Das precies de sport tegenwoordig om u in uw gat gebeten te voelen :D

Slaapverwekkende trance klinkt nogal oneerbiedvol. Illusion is er wel groot mee geworden. Met momenten dé grootste zelfs.

Wat betreft de concepten: op de site vind je gemakkelijk terug Kick da Bass, Grooveyard, Magic Loco, Hype, Birthday Weekend, Summer Joy, Back to the Future,.....
Als je al die flyers naast mekaar ziet hangen in dezelfde horeca zaken.... :? Blijkbaar is dat allemaal dezelfde muziek en stijl maar das toch verwarrend niet ?

En dan wat die referenties betreft, ik wilde maar aantonen dat een DJ op een flyer soms andere referenties staan heeft dan op een flyer die er vlak naast hangt.

Anyway, succes en hopelijk slagen jullie plannen !
Ik voel me niet écht aangevallen eigenlijk, want ik weet dat dit de juiste beslissing is voor illusion en voor de klanten.
Maar ik wil gewoon even duidelijk maken dat hetgeen we bieden niet zo anders is dan wat we vroeger deden... we moeten gewoon meegaan met onze tijd.
En jammer genoeg wordt er geen belgische trance meer gemaakt... onze producers zouden beter eens terug in aktie schieten, want uiteindelijk zijn WIJ het wel in België die trance en house mee groot hebben gemaakt.
Als er morgen een at the villa people, cm, ... uitkomt, zullen we die met plezier spelen.

Trouwens aangaande de muziekkeuze: die komt van 90% van de dj's... We hebben deze beslissing niet in één keer gemaakt, maar praten er al meer dan anderhalf jaar intern over. Ook met personeel en ex-personeel/management en iedereen heeft dit aangeraden.

Zo verschillend gaat het trouwens allemaal niet zijn...
En de dj's bepalen bij ons nog steeds ZELF wat er gedraaid wordt. 80% van de bezoekers komt pas om 4 à 5 uur binnen omdat ze de muziek dan pas goed vinden...
Vanaf Wout en zeker Nico en Jean.
Dan is het toch logisch dat we die muziek de ganse avond gaan programmeren... niet?

Als onze vast klanten van vroeger ons bijna komen smeken om de muziek aan te passen: wat doe je dan?
Gewoon de stijfkop uithangen en verder doen? Ik denk het niet

Uiteraard rekening-houdend met de geschiedenis van illusion: we zullen altijd de échte illusion-muziek blijven draaien.

Ik kan je zeker wel volgen wat de promo betreft. We zullen dit zeker meer in één richting trekken...
Maar als je eerlijk bent, doen ze dit overal: in de real, la rocca, noxx, ... overal werken ze met concepten.
Ik denk dat wij nog de meeste zekerheid bieden qua dj's en muziek, want in andere clubs is de line-up soms elke week totaal anders
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 dec 2007, 18:08

Bericht door antares »

funkadelic groovestar schreef:Onder vind ik de muziek harder geworden dan aantal jaren terug en dit is niet mijn ding.
Boven is de groove en house van welleer zijn ook niet meer aan de orde.
Dit is min of meer vervangen door mnml en elektro-groove.
Het "level-gevoel" is ook helemaal weg terwijl voor de razzia nog iedereen uit de bol ging op bijna elke plaat is het enkele jaren later nog een enkeling wat je ziet bewegen.
Ik weet wel dat het tegenwoordig overal zo is maar toch.
Jean zijn sets zijn nog altijd op eenzame hoogte v rest maar zelfs dan is er geen sfeer meer.
Jullie kunnen zeggen wat jullie willen maar van sfeer is in Illusion jammer genoeg weinig of geen sprake meer.
Ik vind dat heel jammer want het is de enige club waar ik nog eens regelmatig naartoe ga.
Ik denk dat bij jullie het geloof in Illu soms ook wat minder is want een paar jaar terug had je zelden of nooit op zaterdag een guest dj.
Soms was het wel eens een internationale naam maar dan nog heel zelden.
Nu is het elke week weer iemand anders.
Groetjes
Ik snap wat je wil bedoelen qua muziek in the level. Helaas komt er niet veel van zo'n muziek meer uit... Christophe en Seelen vinden dit zeker ook jammer, maar da's gewoon een feit.
We kunnen toch niet in het verleden blijven leven en continu retro draaien?
De muziek en vooral ook het publiek is de laatste jaren sterk veranderd.

De laatste guest in de ground level was in maart en dat was Richard Durant (toch al ff geleden)
In the level is er 1x per maand een guest of guests tijdens "the hype!" dus zeggen dat het elke week andere dj's zijn is niet écht correct
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 dec 2007, 18:08

Bericht door antares »

Maar nogmaals; ik nodig jullie uit om binnenkort nog eens langs te komen... ik ben er zeker van dat de aangepaste muziek u zal bevallen en dat de sfeer zeker zal verbeteren: we hebben deze beslissing niet ZOMAAR gemaakt, maar juist om DIE redenen...
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

antares schreef:
Stanne schreef:Steven, je moet u zo ni aangevallen voelen. Das precies de sport tegenwoordig om u in uw gat gebeten te voelen :D

Slaapverwekkende trance klinkt nogal oneerbiedvol. Illusion is er wel groot mee geworden. Met momenten dé grootste zelfs.

Wat betreft de concepten: op de site vind je gemakkelijk terug Kick da Bass, Grooveyard, Magic Loco, Hype, Birthday Weekend, Summer Joy, Back to the Future,.....
Als je al die flyers naast mekaar ziet hangen in dezelfde horeca zaken.... :? Blijkbaar is dat allemaal dezelfde muziek en stijl maar das toch verwarrend niet ?

En dan wat die referenties betreft, ik wilde maar aantonen dat een DJ op een flyer soms andere referenties staan heeft dan op een flyer die er vlak naast hangt.

Anyway, succes en hopelijk slagen jullie plannen !
Ik voel me niet écht aangevallen eigenlijk, want ik weet dat dit de juiste beslissing is voor illusion en voor de klanten.
Maar ik wil gewoon even duidelijk maken dat hetgeen we bieden niet zo anders is dan wat we vroeger deden... we moeten gewoon meegaan met onze tijd.
En jammer genoeg wordt er geen belgische trance meer gemaakt... onze producers zouden beter eens terug in aktie schieten, want uiteindelijk zijn WIJ het wel in België die trance en house mee groot hebben gemaakt.
Als er morgen een at the villa people, cm, ... uitkomt, zullen we die met plezier spelen.

Trouwens aangaande de muziekkeuze: die komt van 90% van de dj's... We hebben deze beslissing niet in één keer gemaakt, maar praten er al meer dan anderhalf jaar intern over. Ook met personeel en ex-personeel/management en iedereen heeft dit aangeraden.

Zo verschillend gaat het trouwens allemaal niet zijn...
En de dj's bepalen bij ons nog steeds ZELF wat er gedraaid wordt. 80% van de bezoekers komt pas om 4 à 5 uur binnen omdat ze de muziek dan pas goed vinden...
Vanaf Wout en zeker Nico en Jean.
Dan is het toch logisch dat we die muziek de ganse avond gaan programmeren... niet?

Als onze vast klanten van vroeger ons bijna komen smeken om de muziek aan te passen: wat doe je dan?
Gewoon de stijfkop uithangen en verder doen? Ik denk het niet

Uiteraard rekening-houdend met de geschiedenis van illusion: we zullen altijd de échte illusion-muziek blijven draaien.

Ik kan je zeker wel volgen wat de promo betreft. We zullen dit zeker meer in één richting trekken...
Maar als je eerlijk bent, doen ze dit overal: in de real, la rocca, noxx, ... overal werken ze met concepten.
Ik denk dat wij nog de meeste zekerheid bieden qua dj's en muziek, want in andere clubs is de line-up soms elke week totaal anders
Genoteerd.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

antares schreef:
varth schreef:de beslissing nemen om de club en het muzikale beleid te veranderen is niet slecht. Ik had zelfs nog meer dj's op de keien gezet, er zit daar een half leger residents met imo beperkte kwaliteiten. Maar de sound clips op de site beloven al niet veel beter, tenminste als dat de richting is die de club wil uitgaan.

Ik zou zeggen: 4, max 5 residents voor de 2 zalen (waaronder een paar nieuwe residents), weg met al die concepten, een consistente lijn uitbouwen op vlak van muziek, huisstijl, imago ect. Laat de muzikale invulling aan de dj's over, beatport als referentie gebruiken is belachelijk.

Nu ja, ze doen maar. Illusion is voor mij al 10 jaar niet meer de moeite op muzikaal vlak.
Iedereen z'n smaak natuurlijk. Daar kan ik best mee leven. Maar de tijden veranderen nu eenmaal: hetgeen wij 10 jaar geleden goed vonden, vinden ze nu slecht. Ok, niet iedereen, maar de jeugd en de mensen rond 30 - 40 die het begin van house hebben meegemaakt horen graag andere zaken

De muziek die nu op de site staat, zijn de platen die in Ibiza en zowat overal ter wereld in zijn. Ik vind ze ook niet allemaal even goed, maar als je kijkt naar tomorrowland en wat daar
gedraaid werd, dan moet je als club uw conclusies trekken...
Dan zou ik als club zeker niet op de volle kar springen met hetgene wat nu op dit moment hot en populair is in het meer mainstream circuit. Dan loop je achter de feiten aan en breng je meer van hetzelfde. En tegen dat die stijl in uw club goed ingeburgerd is, is die al weer gepasseerd. Pas op, dat is makkelijk gezegd van mij, maar het is wel zo.
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

antares schreef:
rizzo> schreef:Er was maar 1 dj de beste van Illusion en dat was Kevin Jee, ook al draait hij daar al meer dan 12 jaar niet meer. Al de rest komt nog niet tot aan zijn hielen met wat hij daar elk weekend presteerde. Het is geen geheim dat het indertijd volzat met publiek die daar enkel voor hem en alleen hem kwamen. Vergelijken??? Met een dj Jan en al die andere wannabe's zeker? Neen dank je. De enige die daar nog iets neergezet heeft was scheve Philippe met zijn stuiksets in de ochtenden.
Daarom dat er op het einde bij Kevin nog 300 man zat?
Ok, supermuziek: helemaal mee eens, maar niet om als discotheek mee te overleven.
Balmoral en Axiome draaiden daar toch op en het zat daar jaren toch steeds stampvol. Het lag hem gewoon aan het publiek dat gewoon liever platen à la White Line, Cactus Rhythm en al die zic in de zelfde soort wilde horen. In die periode kon ik zó zeggen welke platen Jan zou spelen. Lekker voorspelbaar. Dus akkoord wanneer we zouden stellen dat Kevin daar eigenlijk niet op z'n plaats was ;)
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 jul 2008, 17:16
Locatie: Wilrijk

Bericht door Stientje »

antares schreef:Maar nogmaals; ik nodig jullie uit om binnenkort nog eens langs te komen... ik ben er zeker van dat de aangepaste muziek u zal bevallen en dat de sfeer zeker zal verbeteren: we hebben deze beslissing niet ZOMAAR gemaakt, maar juist om DIE redenen...
Hehe, misschien een goei idee om er een LC-meeting te houden... the LC newbies meet the elite members haha :-)))

da belooft !
"Music is what feelings sound like"
------------------------------------
http://www.myspace.com/stientje80
Stientje (Op de Beeck) Littlegirl @ Facebook
Littlegirl Events
info@littlegirl-events.com
+32 (0) 489 636 299
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Een LC party heeft al een paar keer op stapel gestaan.
Mss nu dat FJ & Zolex back 2 back gaan draaien...... :twisted:
Hint hint :mrgreen:
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

antares schreef:80% van de bezoekers komt pas om 4 à 5 uur binnen omdat ze de muziek dan pas goed vinden...
Vanaf Wout en zeker Nico en Jean.
waarom staan Nico en Jean dan nog steeds geprogrammeerd vanaf 6u 's morgens? Zet er dan tenminste 1 vd 2 om een uur of 2 of zo. Iedereen vind het tegenwoordig fantastisch als ze "de sluit" doen :roll: . Illusion is geen afterclub hé, maar een discotheek. In mijn tijd waren wij om 6u 's morgens al half kapot want we hadden al een hele nacht bangelijke Illusion gehad :twisted:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 dec 2007, 18:08

Bericht door antares »

poehaaaaa schreef:
antares schreef:80% van de bezoekers komt pas om 4 à 5 uur binnen omdat ze de muziek dan pas goed vinden...
Vanaf Wout en zeker Nico en Jean.
waarom staan Nico en Jean dan nog steeds geprogrammeerd vanaf 6u 's morgens? Zet er dan tenminste 1 vd 2 om een uur of 2 of zo. Iedereen vind het tegenwoordig fantastisch als ze "de sluit" doen :roll: . Illusion is geen afterclub hé, maar een discotheek. In mijn tijd waren wij om 6u 's morgens al half kapot want we hadden al een hele nacht bangelijke Illusion gehad :twisted:
Omdat Jean het leuk vindt om de sluit te doen... That's it.
En wij vinden Nico het best om de overgang tussen wout en jean te doen en ook hij vindt dit een goede regeling...

Illusion heeft altijd een sterke reputatie gehad op de zondagochtend, dus waarom zouden we dit veranderen? why change a winning team?
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Laat Channel X nog eens een aantal parties geven in Illusion, Sindsdien zijn ze vertrokken in het housewereldje, en is Illusion groot geworden ;)
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 dec 2007, 18:08

Bericht door antares »

djginod schreef:Laat Channel X nog eens een aantal parties geven in Illusion, Sindsdien zijn ze vertrokken in het housewereldje, en is Illusion groot geworden ;)
Bestaat dat dan nog??? 8)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten