Illusion is niet meer wat het geweest is.

Het forum van Illusion in Lier
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: ...

Bericht door Dr. Poppers »

Stientje schreef:Miss Bambi
Haha, den Davy! Ook nog 't een en het ander mee meegemaakt! :)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 jul 2008, 17:16
Locatie: Wilrijk

Bericht door Stientje »

vertel :-)
"Music is what feelings sound like"
------------------------------------
http://www.myspace.com/stientje80
Stientje (Op de Beeck) Littlegirl @ Facebook
Littlegirl Events
info@littlegirl-events.com
+32 (0) 489 636 299
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

ahja, welke clubs zijn er nog echt interessant... ik zie het eerder zo: nu beginnen ze met uitgaan in de clubs, met alle foute muziek da ge maar kunt denken, en van daaruit evolueren de echte naar interessantere muziekstijlen die ze dan vinden op de feesten. En de rest krijgt kinders, verkoopt hun bloembak-seat-ibiza voor een monovolume en wordt een burgerklootzakske zoals de 10000 andere grijze muizen. :mrgreen:

Lang leve clubs als Illusion en Versus enz dus: dan lopen de klakskesmannen niet in de weg op de echt goeie feesten. ;)
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: Illusion is niet meer wat het geweest is.

Bericht door StevenR_73 »

Annatraxa schreef:Ik vind dat de Illusion tegenwoordig meer een kinderkot geworden is dat een club met stijl.
Ik weet nog vroeger toen de Illusion net open ging hoe het er toen ging.
Allemaal volwassen ravers die genoten van muziek
.
Maar nu zie je om de 5 voet ne Fafoel van 16jaar die net mag uitgaan en die niets gewoon is !
Jammer, waar is de Sfeer van de Illusion terug ?
:cry:
euh, Illusion was vroeger een "ambi-kot", stijl Copacabana zullen we maar zeggen. Iets derna zijn ze begonnen met 'house'. ;)
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Psytox schreef:En de rest krijgt kinders, verkoopt hun bloembak-seat-ibiza voor een monovolume en wordt een burgerklootzakske zoals de 10000 andere grijze muizen. :mrgreen:
:roll: Waarom altijd die stereotypes beschrijven?
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Waarom altijd naar het volk kijken? Als je ergens gaat puur voor de muziek, wat maakt het dan uit als je tussen een bende debielen staat. Ik ga alleen naar Memories (omdat de muziek me dan zeer erg aanstaat) en ik besef ook dat ik daar ook niet echt tussen hoor qua volk maar dat maakt me bitter weinig uit. Amuseren!

Natuurlijk als je ergens naartoe gaat, al is het maar bv. een café, dan heb ik ook graag dat er wat deftig volk is om mee te praten/flirten/dansen/whatever.

Maar in Illusion, who cares :mrgreen:
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 aug 2006, 17:04
Locatie: Waarloos

Bericht door Christophe »

Psytox schreef:ahja, welke clubs zijn er nog echt interessant... ik zie het eerder zo: nu beginnen ze met uitgaan in de clubs, met alle foute muziek da ge maar kunt denken, en van daaruit evolueren de echte naar interessantere muziekstijlen die ze dan vinden op de feesten. En de rest krijgt kinders, verkoopt hun bloembak-seat-ibiza voor een monovolume en wordt een burgerklootzakske zoals de 10000 andere grijze muizen. :mrgreen:

Lang leve clubs als Illusion en Versus enz dus: dan lopen de klakskesmannen niet in de weg op de echt goeie feesten. ;)
Tox, zet is een andere plaat op vriend, want ze word afgezaagd.
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

Trab schreef:
Psytox schreef:En de rest krijgt kinders, verkoopt hun bloembak-seat-ibiza voor een monovolume en wordt een burgerklootzakske zoals de 10000 andere grijze muizen. :mrgreen:
:roll: Waarom altijd die stereotypes beschrijven?
hoe peinsde dat dat evolueert denkte? Van de mensen waar ik mee uit ging toen ik 18 was zijn 90% ondertussen ook braaf getrouwd en gaan enkel nog uit als Clouseau in Sportpaleis staat eh... da zijn geen stereotypes, da is gewoon zo. 'k heb over de jaren genoeg van de hardste uitgaanders zien veranderen in maatpak-managers/verkopers met 2.4 kindjes. Niet dat da geeft eh, of dat da minder is ofzo, da's gewoon een vaststelling.

En mensen beginnen meestal gewoon uit te gaan in lokale clubs nzo, en dan haken sommigen af, en anderen evolueren naar 'moeilijkere' muziek, enz. Enfin, om maar te zeggen dat het logisch(er) is dat jonger publiek meer naar clubs trekt.

'k Schrijf da wel beetje spottend, maar we've all been there... ik heb bakken vol vreselijk slechte commerciele platen om het te bewijzen ook. Onlangs een tape gevonden da'k heb gedraaid in 1994 en 'k durf het gewoon niet online zwieren dat het zo plat was. Snapte? Sommige muziek neemt nu eenmaal wa tijd om het te apprecieren. Clubs spelen daarin ook een rol. Voila.
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 jul 2008, 17:16
Locatie: Wilrijk

Bericht door Stientje »

tja, psytox, ik moet u gelijk geven hoor, de meeste van de vroegere vrienden waarmee ik vaak uitging en waarvan ik dacht dat ze eeuwig single zouden blijven zijn inmiddels idd getrouwd en hebben al minstens ene kleine en een eigen stek gekocht of gebouwd :p

Zij dachten allemaal dat ik de eerste zou zijn, en ja, ik was wel de eerste die trouwde maar ondertussen terug happy single en letterlijk een nachtmens voor de rest van men dagen, ik kan ni zonder clublife en muziek en op dit moment denk ik zelfs niet aan een nieuwe relatie of huisje, tuintje boompje... enkel beestjes, da wel lol :D

das nu het verschil tussen de echte die hard fans i guess en de tijdelijke fans... ieder mens heeft zen eigen prioriteiten i guess hè ;-)
"Music is what feelings sound like"
------------------------------------
http://www.myspace.com/stientje80
Stientje (Op de Beeck) Littlegirl @ Facebook
Littlegirl Events
info@littlegirl-events.com
+32 (0) 489 636 299
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Dat vind ik het mafste aan de clubs hier en ik weet eigenlijk niet hoe dat komt, maar je ziet hier nauwelijks mensen van pakweg onder de vierentwintig op clubavonden...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Psytox schreef:
Trab schreef:
Psytox schreef:En de rest krijgt kinders, verkoopt hun bloembak-seat-ibiza voor een monovolume en wordt een burgerklootzakske zoals de 10000 andere grijze muizen. :mrgreen:
:roll: Waarom altijd die stereotypes beschrijven?
hoe peinsde dat dat evolueert denkte? Van de mensen waar ik mee uit ging toen ik 18 was zijn 90% ondertussen ook braaf getrouwd en gaan enkel nog uit als Clouseau in Sportpaleis staat eh... da zijn geen stereotypes, da is gewoon zo. 'k heb over de jaren genoeg van de hardste uitgaanders zien veranderen in maatpak-managers/verkopers met 2.4 kindjes. Niet dat da geeft eh, of dat da minder is ofzo, da's gewoon een vaststelling.
Dat de meesten zich settelen spreek ik niet tegen, integendeel. Maar het gaat me vooral om deze uitspraak:
Psytox schreef:Lang leve clubs als Illusion en Versus enz dus: dan lopen de klakskesmannen niet in de weg op de echt goeie feesten
Jij beschrijft illusion als een plaats waar alleen maar foute muziek wordt gedraaid en iedereen met een seat-ibiza rondrijdt en een klakse draagt. Als dat geen stereotype is.... Ok, je zal hier eerder zo'n types tegenkomen dan op de 'techno'feestjes (dat zijn toch de interessantere feesten waar je het over had, niet?), maar dat neemt niet weg dat er geen normaal volk zit of dat de muziek niet interessant kan zijn. Trouwens, er zijn verschillende mensen die zowel naar feesten gaan als naar discotheken. Daar ben ik geen uitzondering in, zeker weten.

Je schrijft ook dat de 'echte' feesters evolueren naar feestjes, en dat de rest kinderen krijgt en een grijze muis wordt. Ik heb nogal de indruk dat jij jezelf als het prototype van de echte feester beschouwt. Niet iedereen bewandelt dezelfde levensweg als jij en de mensen uit je omgeving hoor. Een foute veronderstelling die veel mensen nogal eens durven maken ;-)
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

Trab schreef:Jij beschrijft illusion als een plaats waar alleen maar foute muziek wordt gedraaid en iedereen met een seat-ibiza rondrijdt en een klakse draagt. Als dat geen stereotype is.... Ok, je zal hier eerder zo'n types tegenkomen dan op de 'techno'feestjes (dat zijn toch de interessantere feesten waar je het over had, niet?), maar dat neemt niet weg dat er geen normaal volk zit of dat de muziek niet interessant kan zijn. Trouwens, er zijn verschillende mensen die zowel naar feesten gaan als naar discotheken. Daar ben ik geen uitzondering in, zeker weten.

Je schrijft ook dat de 'echte' feesters evolueren naar feestjes, en dat de rest kinderen krijgt en een grijze muis wordt. Ik heb nogal de indruk dat jij jezelf als het prototype van de echte feester beschouwt. Niet iedereen bewandelt dezelfde levensweg als jij en de mensen uit je omgeving hoor. Een foute veronderstelling die veel mensen nogal eens durven maken ;-)
ik vraag me toch echt af of jij al eens rondom u hebt gekeken in keten a la Illusion of -als 't echt moet erg duidelijk zijn- Kokorico. Maar again, da is geen kwestie van "normaal volk" of zo, gewoon een ander soort volk. net zoals die gasten wsl gaan kijken naar mensen als ik die gewoon in een jeans en t-shirtje gaan als simpelen of boeren of whatever.

Dat geldt voor minimal ook zu, maak u niet druk. In die scene loopt 90% tegenwoordig rond met spannend shirtje, v-nekske zo diep mogelijk en zo'n grote zonnebril en gelverbruik dat het precies per vat wordt gekocht. Elke scene heeft z'n stereotype mensen, daarom wordt het ook een stereotype.

En wat de laatste paragraaf betreft: de meeste (dus niet alle, maar de meeste) ontgroeien de clubs wel. Of beginnen bvb in de Zenith of de Versuz of zelfs de Carré en gaan na verloop van tijd eerder het zoeken in Cafe d'Anvers of Fuse of Decadance of H²O enz. Da bewijzen is simpel eh, ga es twee jaar niet naar je stamdancing en je zal serieus schrikken van't feit dat er geen enkele nog zit die je daar bekend waren. Allez, iedere mens geraakt alles toch ooit eens beu, dus na een jaar of twee of drie wil je toch wel eens iets anders horen en zien? En dat is ook een voordeel van feesten: in tegenstelling tot een club dat altijd dezelfde lichtjes, gebouw, deco, dj's en muziek brengt, kun je op feesten tenminste nog verrast worden omdat dat allemaal constant veranderd. Je eet toch ook niet elke dag spaghetti eh, hoe graag je het ook lust, vroeg of laat komt da uw keel uit en wil je eens frieten eten.

Je hebt er vaneigens altijd die nooit smaak zullen krijgen :twisted: En zelfs dat mag gerust. Zolang iedereen zich amuseert en er genoeg keuze bestaat voor iedereen kan't mij echt geen fluit schelen. I mean, ik erger me dood aan Illusion, maar da is eenvoudig opgelost door er niet naartoe te gaan, en ze hebben dan ook geen last van mij en ik niet van hen. Voila. Live and let live. :)
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Psytox schreef: En dat is ook een voordeel van feesten: in tegenstelling tot een club dat altijd dezelfde lichtjes, gebouw, deco, dj's en muziek brengt, kun je op feesten tenminste nog verrast worden omdat dat allemaal constant veranderd. Je eet toch ook niet elke dag spaghetti eh, hoe graag je het ook lust, vroeg of laat komt da uw keel uit en wil je eens frieten eten
Niet iedereen begint in clubs hoor. Ik ben begonnen met technofeestjes te doen over gans belgie, maar na een tijdje begon dat toch mijn keel uit te hangen. Het mag misschien telkens op een andere locatie zijn, maar het volk op kozzmozz, K-soundsystem, fuse, silo, MIB, vismijnen, enz... was vaak hetzelfde. Op den duur woog dat niet meer op tegen de wekenlijkse urenlange treinritten.
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

ik begrijp psytox wel ergens....alsook Trab.

elk cluppie heb zen volkie :P
Elite Club Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 sep 2007, 17:08
Locatie: Lummen city

Bericht door [terror]Neophyte »

hoe zit het nu eigenlijk met da illusion-feest in de ethias arena?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten