Verschil tussen dixies en de Qu

Het forum van Qu in Brasschaat
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:57

Verschil tussen dixies en de Qu

Bericht door Bams »

Hoi, zit hier voor het eerst op de site, en eindelijk eens een site die de oude tenten in ere houd!

Maar wel een foutje op de site, alhoewel Dixies en de Qu dicht bij elkaar lagen zijn het twee totaal verschillende tenten.

De dixies is nog steeds open maar heeft een beetje een kwakkelend bestaan, in de jaren 90'tot 97 ongeveer draaide in deze tent Peter Hoogland, en zat de kiet iedere avond stampvol, na zijn vertrek (er deden toen geruchten dat hij overleden zou zijn) kwam de klad er in, nu is het alleen op vrijdag nog echt druk. deze tent is eigendom van de keten die ook achter de Carre zit.

De Qu was voorheen Confetti's en daarvoor de Blaue Donau, al in de jaren '60 was het een danstent.
Na het failliet van de Newbeat (aargh....eeuwig zonde) ging ook de Confetti's er aan, Mister C, van de 12" ging de fout in met medicatie/drugs en is nooit meer de oude geworden. De confetti's heeft toen een tijdje de Qu gehost, deze tent moest concurreren met de barrocci, maar dat lukte dus niet, ook deze tent ging dus dicht, vervolgens moest iets verderop Club X verplicht een paar maanden dicht. Een maat was daar LJ/technicus, en die heeft in een week tijd de hele toko verhuisd, en in die tijd de tent wat verherbouwd, zo is toen het reuzenrad wat er hing verwijderd. Op de zolder van die gozer ligt nog steeds het neonverf bord wat bij confetti's aan de inkom hing, en daarnaast ligt de oude lichttafen (een echte lagotronics die je met een fohn aan de gang moet houden...kan niet tegen vocht, zelfs al is het vochtige lucht). Na het vertrek van CLub X is de tent nooit meer opengegaan...en vanwege de horecavergunning gesloopt en herbouwd tot bowling....
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

Klopt, altijd al geweten dat het 2 verschillende keten waren. Eigenlijk ben ik nochtans nooit in Dixies geweest wegens niet puur genoeg :P . Denk dat het meer een keet als Highstreet en Carré was.

Club X is idd begin 95 verdergegaan in Qu. Toen, in zulke kleine discotheek, werd pas duidelijk wat voor wacko's er in Club X zat elke week :shock: . Ik heb er ooit voor de Qu ene zien aankomen die volledig zijdelings over het fietspad stapte. Hij keek dus met z'n hoofd naar de rijbaan, maar hij volgde het fietspad. Die jongen was in een andere wereld, definitely.

Ik weet nog dat ik zat te flashen op het toilet en d'r stond in de deur gekrast: "Ga hard of ga niet" !! :shock: :D . Right on!!

De eerste keer dat ik in Qu kwam was eind 94, na de sluiting van X om 4u. Er was toen idd weinig volk en tzal toen al wel op z'n laatste benen gelopen hebben waarschijnlijk.

Twaren tijden :wink:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 feb 2005, 18:13
Locatie: Essen

Bericht door gotti1975 »

Bijna goed, maar vergeet niet dat nadat Club-X uit de voormalige Qu weg was er nog een tijdje discotheek "Le Baroc" (hoezo lijkt de naam een beetje op Barocci??) in gezeten heeft!! Is overigens ook nooit echt 'n succes geweest! :lol:
[/quote]
Newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 feb 2005, 18:13
Locatie: Essen

Bericht door gotti1975 »

Le Baroc heeft ook nog een tijdje in de Qu gezeten
Laatst gewijzigd door gotti1975 op 11 okt 2005, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
djginod

Bericht door djginod »

Na de Qu heeft het ook nog een tijd Le Baroc geheten !!!! Hier heeft zelfs C-Dance nog enige tijd live uitgezonden !!!! Snap trouwens niet dat er van deze 2 volledig andere tenten bij elkaar is gegooid... Dan moet je La Rocca en Illusion ook bij elkaar gooien.... maar goed, das een andere discussie.

Van de Qu heb ik nog wel leuke reclames liggen van zowel Lazer als Rave FM !!
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 okt 2005, 12:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door damon »

De Dixie's heb ik altijd gezien als de meest trieste dancing in Belgie. Idioot volk, idioot deubeleid ("u moet uw trui IN de broek doen" Huh, IN de broek???) en top 40 herrie. De Confetti's (sorry, voor mij blijft het gewoon de Confetti's en niet de Qu) was voor mij toch wel een vaste stek in 88/98, en wat mij betreft een van de toffere New Beat paleizen..
Niet rapper dan 120 bpm, manneke!
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

in geen van beide geweest maar uw onderschrift vind ik wel grappig :)
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 okt 2005, 12:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door damon »

Haha, dank u :lol: Je hoeft er niet echt rouwig om te zijn dat je nooit in de Dixie's bent geweest. Maar als je het toch aandurft, het kot is volgens mij nog steeds geopend. De Confetti's daarentegen vond ik persoonlijk één van de tofste tenten in 88/89, soms beter dan de Bocca. Naar mijn mening moet de Topic gesplitst worden in Confetti's / Le Qu en de Dixie's. Of beter, de Dixie's geheel verwijderen aangezien het niet bepaald een legendarische club was.
Niet rapper dan 120 bpm, manneke!
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

allez mannekes,werk aan de winkel :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten