Eerste keer in Club X/Ervaringen

Het forum van Club X in Wuustwezel
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 apr 2007, 04:00

Eerste keer in Club X/Ervaringen

Bericht door SpAcErR »

Het is nu zo'n twaalf jaar geleden dat ik mijn eerste stappen in Club X gezet heb. 1995, een jaar om nooit meer te vergeten.

Een drietal maanden voor de tweede verjaardag (24 november 1995) regelmatig deze feesthal bezocht. Steeds met hetzelfde ritueel: een fles wodka en fruitsap gekocht, de fles verstopt aan de car-wash en om de zoveel tijd even naar buiten om te sloeberen aan de fles. Steeds maar 20 frank gegeven en nooit last gehad met de Rudi. Een enkele keer wat stoerder: Toen heel stiekem een blikje Black Booster meegesmokkeld (de ouders zagen dit aan als drugs :-o)

Dan op 24 november - 2 jaar Club X - een onbeschijfelijke avond. Nieuwsgierig naar wat xtc juist doet 1tje bij de vrienden besteld, een fakkeltje... Een van de vaders ging ons wegbrengen naar Wuustwezel. Wat me toen bezielde, geen idee, maar tijdens de rit kwam het in me op om de pil gelijk te nemen. Zonder water bleef het tablet uiteraard in mijn keel steken. Koppen trekkend van de bitterheid, tot 2x toe moeten slikken. Het was verbazend dat de chauffeur van dienst niets in zijn achteruitkijkspiegel gezien heeft.

Eens aangekomen moesten we een tiental minuten aanschuiven. Driehonderd frank was toen de inkomprijs. De sfeer binnenin was super. De bassen nodigen je met veel warmte uit om dieper in de buik van de dancing te springen. Het moet rond 23u30 geweest zijn dat het eerste gevoel opkwam. Niet goed beseffend welke tintelingen er vanuit mijn buik doorheen mijn hele lichaam gleden. Wat volgde is de meest intense ervaring: plakken - later zal blijken dat ik meer een plaktype dan een springer ben. In een zeteltje met m'n hoofd tussen m'n handen en de sensatie van het strelen in m'n nek. O-n-b-e-s-c-h-r-i-j-f-e-l-i-j-k! De toevallige aanraking van iemand bleef nazinderen op het ritme van de muziek. De lichtshow deed het besef van snelheid vertragen. De gesprekken die volgden waren een grote liefdeverklaring aan iedereen in de discotheek. Heel de nacht genoten van de deejays, de mensen, het gebouw - de bakstenen en romeinse opstelling (zoals de pilaren, dj achteraan de zaal op een verhoog).

Als je wou afkoelen kon je achteraan de zaal via enkele nooduitgangen naar een open ruimte. Een kleine helling waar je heerlijk op kon liggen en achter je een open zicht op een weide. Het contrast tussen de dancing en de koeien deed je hersenen nog meer genieten van de vele sensaties.

De jaren ( '95-'98 ) die daarop volgden deed ik Club X bijna wekelijks aan. Bijna telkens was xtc de partydrug. De sfeer was steeds heel vriendschappelijk, slecht één maal heb ik problemen geweten - toen er relatief veel volk van Fauna naar Wuustwezel trok, en dan was het nog een chick fight (het slachtoffer mocht haar schoenen beneden gaan zoeken).

Zonder een echte reden volgden een tweetal jaren zonder Club X. Toen tijdelijk vervangen door Club Hardcore en aanverwanten. De drugs bleven latent aanwezig.

Op een bepaald moment begon Radio Atlantis (106.3 FM) met het programma Ravezone, gepresenteerd door Kevin en Kristof. De oude liefde begon opnieuw te roepen, de lokroep van de warme bassen, vriendschappelijke sfeer en diets meer konden niet meer genegeerd worden. Drugs werden - bijna niet meer - geconsumeerd. Opnieuw wodka-orange. Deze keer steeds netjes betaald (4 of 6 jetons). Vijf jaar Club X stond eraan te komen. Via Ravezone werden VIP-kaarten weggeschonken. Met veel geluk de laatste tickets gewonnen. Yep, dj Kristof woog toen 67kg :D

Het slechte karakter deed me de bijhorende VIP drankbonnetjes onder de scanner gooien wat resulteerde in de meest zatte Club X avond ooit. Free cocktails all night long! :evil: The First Rebirth live gebracht door de Bonzaï Allstars klonk nadien nooit meer beter.

Zo is het verder blijven gaan tot de definitieve sluiting. Iemand heeft het reeds op dit forum geschreven. Het leek alsof iemand gestorven was...
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

idd de sfeer was er zeer gemoedelijk, omdat je allemaal voor hetzelfde kwam he ! Relatief gezien had je nooit problemen met de gabbers en ik vond persoonlijk de sfeer ook veel beter op een Hardcore Party dan op een normale House Party. Vooral de NL hardcore gemeenschap was 1 grote familie en waar merkte je dat beter dan op een Mysteryland of een Thunderdome Party... Als je bv een duwtje kreeg etc, was er steeds een welgemeend excuus bij. Zonde dat ze heel die situatie altijd hebben geassocieerd met Hitler, Skinheads en alles wat er bij hoorde.... (er zaten natuurlijk wel zo een kleppers tussen) maar de meeste waren gewoon "Gabrs 4 Live".
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

eerste keer club x was voor mij tijdens 1 jaar club x, eind november 94. Meteen ook de nacht van m'n eerste pil. Direct een volledige ingenomen en ik ging al meteen veel te hard (gelukkig maar tijdelijk probleem :D ). Ben toen in het buskotje gekropen aan de overkant van de straat en daarna in de (illegaal geplaatste) tent voor de ingang. Ik kan me herinneren dat het die avond geweldig druk was. Na sluiting om 4u nog verder gaan feesten in de Qu, nog zo'n legendarisch kot...

De hechte band en vriendschappelijke sfeer die in club x steeds te vinden was heb ik in geen enkele andere discotheek teruggevonden. Iedereen kwam maar voor 1ding: de muziek. Achteraf bekeken had het "one big happy family" gevoel ook veel te maken met de pillen, want toegegeven: 80% was zwaar onder invloed.

onvergetelijk hoe Yves z'n mixen placeerde, precies of het was zo simpel allemaal. hij werd door iedereen aanbeden en we kwamen allemaal voor zijn unieke platenkeuze. Hij kon de avond met gemak alleen draaien.

En in de zomer idd, iedereen op het terras, in de plastieken stoeltjes zitten flashen of in de verte in de wei staan staren

ik zal ook nooit vergeten hoe de gekke bende eruit zag toen om 4u de lichten aangingen, en dan weer uit om nog één keer volledig uit je dak te gaan.
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 apr 2007, 04:00

Bericht door SpAcErR »

Best fijn om te lezen dat ook anderen hetzelfde gevoel bij Club X hebben. Het wc-madammeke bij de mannen was een schat van een mens. Je mocht daar staan bekkentrekken tot en met, nooit zat ze verlegen voor een goeie babbel. Enkel... die haar lekstokken... Eens je die in je mond had :eek: Op een morgend werd ik wakker met een mond die binnenin volledig openlag door het stokje ervan.

Wat me ook bijgebleven is zijn die ongelofelijk smerige danskubussen in het midden en op het einde van de dansvloer. in '95 kwam je daar af en had je vlekken op je kledij die er nooit meer uitgingen.

Het leven was daar één groot feest!

PS: poehaaaaa, heb je mijn PB ontvangen ivm de Club X RAR op je webspace?
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Eerste keer in Club X/Ervaringen

Bericht door Sunreezer »

SpAcErR schreef: Zonder water bleef het tablet uiteraard in mijn keel steken.
Hehehehehe, een mogelijke oplossing is eerst een slijmken trekken :D :D :D
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 apr 2007, 04:00

Bericht door SpAcErR »

Zei me dat 12 jaar geleden maar :D
Club Member
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Locatie: Welle (denderleeuw)

Bericht door Jones »

mooi opstel ;)
___________________________________
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Just let the music take u to your dreams...
grtz
Jones
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 jul 2007, 21:30

Bericht door geezsta »

ik ben er 1maal geweest wat me blijblijft is harde muziek harde muziek harde muziek harde muzieken bijna iedereen aan het jumpen
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

geezsta schreef:jumpen
?? euh dacht het niet :shock:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 aug 2007, 18:18

Bericht door Leroy »

Ik weet nog als de dag van gisteren dat ik voor de eerst keer in clubX kwam. Een stel vrienden van me kwamen al langer in deze misterieuze club. Het is ergens in de zomer van 94 geweest. Er deden wilde verhalen de rondte dus op een gegeven moment hebben we ook de stap gemaakt richting Wuustwezel.
Het was rond Oktober. Vergeet niet dat wij vanuit onze woonplaats ruim een uur en een kwartier onderweg waren. daar aangekomen begon de spanning toch wel te stijgen. Ons werd meegegeven dat we vooral normaal en aardig tegen de portiers moesten doen. dit zouden geen lieverdjes zijn. Omdat er toch het een en ander ;) mee naar binnen moest waren we toch wel braaf aan de deur.

We liepen recht naar de kleine zaal waar een 50 man uit onze regio (Eindhoven/Venlo) zich ophield. Zij kwamen hier al een tijdje en daar kwamen ook de grote verhalen vandaan.
Ik voelde me METEEN (en dit is echt gemeend) op m'n gemak. In die tijd draaide Yves en dit was ook in de kleine zaal te horen.
Het was een groot feest. iedereen danste iedereen was (vrolijk) van de kaart. Als je destijd hard ging had je een grote smile op je gezicht.
Dit was ook voor 80% van de mensen het geval.

Ik heb de eerste avond nog ontzettend staan te ouwehoeren met Peter Confetti. Men zei dat hij veel tripte ik heb dat nooit kunnen ondervinden omdat ik zelf nooit nuchter was.

Als ik tot op de dag van vandaag de plaat: Cherrymoontrax - The HOUSE OF HOUSE hoor denk ik terug aan die aller eerst avond in ClubX.
Ooit ruik ik het zelfs nog (heel vreemd) Ik moet er wel bij vertellen dat ik veeel te hard ging en dat ze ontzettend om me hebben moeten lachen. ik zat toen op een van de lange rode banken (tegen de zijkanten) in de kleine zaal. Ik kan me dat toch nog herinneren.

Ik heb ook wel eens totaal geen rooie cent of bonnen meer gehad bij het naar buiten gaan. je werd dan terug naar binnen gestuurd door de portier om dan toch maar ergens geld vandaan te halen. ik heb een paar keer mazzel gehad dat ik nog iemand kende die binnen was, anders had ik er nog gezeten.. ha ha...

Later ben ik ontelbare keren terug gekomen in X. Het was voor mij een ontzettend mooie tijd die ik voor geen miljoen had willen missen. ik lees verder in het forum dat ze willen proberen ClubX terug te laten komen. Forget it, dit gaat noooit meer goed komen. En dat is ook niet erg. Das was Einmahll zouden de duitsers zeggen.

Ik heb al vaker gezegd dat ik er wel een boek over kan schrijven.

Mischien doe ik dat nog eens.. ;)

Greetz&Respect

Roy..
Let's cherish the past
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

Leroy schreef:Vergeet niet dat wij vanuit onze woonplaats ruim een uur en een kwartier onderweg waren. daar aangekomen begon de spanning toch wel te stijgen.
dat is één van de meest karakteristieke dingen aan het naar discotheken trekken begin jaren 90. lang onderweg zijn naar eéén van de louche plaatsen waar zoveel over verteld werd en waar het mafste volk van overal naartoe trok. Als je tot op enkele kilometers van de disco kwam begon je hartslag sneller te gaan. Naast CLub X denk ik dan vooral aan Montini, CM, Illusion.
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Club Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2007, 11:52
Locatie: Tongeren

Bericht door DJ Fritz »

poehaaaaa schreef:
Leroy schreef:Vergeet niet dat wij vanuit onze woonplaats ruim een uur en een kwartier onderweg waren. daar aangekomen begon de spanning toch wel te stijgen.
dat is één van de meest karakteristieke dingen aan het naar discotheken trekken begin jaren 90. lang onderweg zijn naar eéén van de louche plaatsen waar zoveel over verteld werd en waar het mafste volk van overal naartoe trok. Als je tot op enkele kilometers van de disco kwam begon je hartslag sneller te gaan. Naast CLub X denk ik dan vooral aan Montini, CM, Illusion.
Idd , dit gevoel had ik heel sterk toen ik naar de Boccaccio ging (met de trein Tongeren - Gent en dan nog een stukske met de bus en dan was het te voet of liftend richting de danstempel), als ik die skytracers zag ging mijn (toen 16 jarig) hartje sneller kloppen :D
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 aug 2007, 18:18

Bericht door Leroy »

Wij kwamen altijd vanaf de snelweg Breda, bij hazeldonk de grens over en dan bij Loenhout de snelweg af, door 2 dorpjes waar een aantal cafe's lagen waar je dan wat jeugd binnen zag zitten en waar enkele disco lichten knipperden.
Ik dacht toen altijd bij mezelf: "Ik weet niet hoor, maar hier 2 kilometer verder op is de aller vetste Discotheek die je je maar voor kunt stellen"

Die drollen zaten daar waarschijnlijk tot 1 uur en gingen daarna naar huis.

En inderdaad ook mijn hartslag ging behoorlijk omhoog als we de bredabaan opreden. in het Jambers filmpje kun je mooi zien hoe we destijds binnen kwamen.

ik vind de vehalen leuk van de gasten die naar buiten gingen om aan een fles sterke drank te lurken verstop bij het tankstation ernaast.
Daarintegen ging ik met een kamaraad (ook de eerste avond) naar buiten om in de auto royaal een joint te gaan zitten roken. Lekker achterover leunend in onze stoelen met de muziek aan tot in eens een andere maat (gelukkig) van ons de deur open rukten en ons helemaal voorrot schold. Het was niet gebruikelijk om in Belgie een joint in het openbaar te roken verteld hij. "en maak die joint als de sodemieter uit"

dat deden we dus maar en hebben daarna niet snel meer een joint gerookt op de parking!! Bij ons in Nederland was dat nooit een probleem maar in Wuustwezel schijbaar wel... Oeps.

Ben binnen ook wel eens in de kraag gegrepen door een portier waarna ik mee in zo'n donker hok moest, ik kom daar nog wel op terug... was niet plezant trouwens!!

Greetz...

Roy.
Let's cherish the past
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 apr 2007, 04:00

Bericht door SpAcErR »

Mooi die verhalen. En allemaal zo herkenbaar!

Het is goed zoals het geweest is, Club X komt nooit meer terug en maar goed ook! Leve de mooie herinneringen.

God als ik er op terugdenk. De met wodka klaargemaakte fles bij de carwash. Of zo ver weg zijn dat m'n oogbol wegdraaide. Dat is een van de weingie keren dat ik geen fooi aan de portier hoefde te geven. Hij schrok zich een aap toen hij m'n wegdraaiende oog zag.
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

Leroy schreef:Ben binnen ook wel eens in de kraag gegrepen door een portier waarna ik mee in zo'n donker hok moest, ik kom daar nog wel op terug... was niet plezant trouwens!!

Greetz...

Roy.

me too, 3 keer :mrgreen: , door die grote met z'n lange snor :cheese:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast