Flipkot!

Het forum van Cirao in Waregem
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

nog nie afgebroken????????bewijzen please want ik denk da je mis bent
ads
Elite Club Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 23 feb 2005, 23:01
Locatie: Lalaland

Bericht door ads »

weet niet zeker, maar denk ook nie dat het al afgebroken is. dacht dat ze daar regelmatig uitverkoop van overstocks van kledij e.d. hielden, maar ben daar nie 100% zeker van.

Cirao was trouwens vroeger (nog voor het cirao en nog voor het carioca was) een zwembad dacht ik?
Afbeelding
in the beginning there was Jack.....
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

klopt,het was idd een zwembad
ads
Elite Club Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 23 feb 2005, 23:01
Locatie: Lalaland

Bericht door ads »

swimming in the cirao pool :lol:
Afbeelding
in the beginning there was Jack.....
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:00
Locatie: W-Vl

Bericht door spikee »

Ik denk niet dat het daar is waar ze die kledij verkopen, dat bedrijfje bestaat al van voor Cirao er was. Maar iets verderop staat er nog een rechthoekig gebouw/loods, helemaal in het wit geschilderd nu en niet zo heel groot eigenlijk. Volgens mij moet het daar geweest zijn (in die tijd interesseerde ik mij nog niet echt in clubs). Vlak ernaast loopt er een straatje naar een hotel (Ambassade). Wsh was dat er toen ook al. Dat hotel heeft trouwens huisnummer 15 en Cirao was de 15a. Zal er binnenkort es langsgaan met een fototoestel, dan kunnen jullie zelf oordelen of het er nog staat :wink: .
ads
Elite Club Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 23 feb 2005, 23:01
Locatie: Lalaland

Bericht door ads »

ok. passeer ook dikwijls aan de ambassade, maar dacht niet dat cirao dicht tegen hotel ambassade lag :?: kan mij vergissen ook hoor, want ken cirao maar ben er jammer genoeg nooit geweest :cry: volgens mij was cirao in een zijstraat van de stationsstraat (windelstraat). :wink:
Afbeelding
in the beginning there was Jack.....
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

klopt in de marcel windelsstraat
ik ben eens iets gaan eten in dezelfde straat en ik heb alleszins geen cirao meer teruggevonden
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:00
Locatie: W-Vl

Bericht door spikee »

ads schreef:ok. passeer ook dikwijls aan de ambassade, maar dacht niet dat cirao dicht tegen hotel ambassade lag :?: kan mij vergissen ook hoor, want ken cirao maar ben er jammer genoeg nooit geweest :cry: volgens mij was cirao in een zijstraat van de stationsstraat (windelstraat). :wink:
http://www.hotel-ambassade.be/uk/index.htm

Dat hotel ligt in de Windelstraat en da's idd een zijstraat vd Stationstr (duidelijk te zien op dat kaartje op die website! Jij hebt het wsh over 'Salons Ambassade', da's een feestzaal en ligt idd ergens anders in Waregem.

En Cloud, dat restaurant waar jij bent gaan eten, is wsh 'De Koetsier'. Schuin tgover dat restaurant zou Cirao moeten geweest zijn.
ads
Elite Club Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 23 feb 2005, 23:01
Locatie: Lalaland

Bericht door ads »

klopt spikee, had het over salons ambassade.
Afbeelding
in the beginning there was Jack.....
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:00
Locatie: W-Vl

Bericht door spikee »

Het gebouw waar de originele Cirao gevestigd was, staat er idd nog hoor! Twee mensen die het absoluut zeker kunnen weten, hebben dit bevestigd.

Het ligt zo'n 100m van de straatkant af en is vanaf de straat eigenlijk niet te zien. Je komt er enkel bij via het straatje dat naar dat hotel loopt. 'k Ben er vandaag es langsgelopen en 'k vrees dat er niet veel meer van te zien is, behalve het gebouw zelf dan. Er is nu een textielbedrijfje in gevestigd. Of er van het interieur nog iets origineels overgebleven is, zal ik nog es navragen.
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

het lag inderdaad iets van de straat maar van da hotel weet ik niets meer
blt
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jul 2005, 11:00

Bericht door blt »

Ben ook wel geinteresseerd in wat meer info over Cirao Waregem.

hoeveel man kon daar dan ongeveer binnen want een club in 't centrum kan toch niet zo groot zijn? En hoelang is dat ongeveer open geweest?

grtz
puree

Bericht door puree »

kleine historiek die misschien door de anderen kan aangevuld / verbeterd worden :

Zwembad dat werd omgevormd tot CARIOCA. Volgens een ruwe schatting moet dat ergens in 1992 geweest zijn. Volgens mij draaide men in het begin van Carioca niet de ganse nacht "electronische muziek" (mijn broer kende dat en die was niet echt een boite freak) maar is dat snel veranderd. Tegen 1993 draaide Nicolas er toen al denk ik (cf. Cheops).

Kort voor de brand in At The Villa (1994) was de naam al gewijzigd in Cirao en draaide Fred Nasen er wekelijks met wisselvallige bezoekersaantallen, maar toch een vaste clientèle waardoor de boel toch bleef draaien. Na de brand in ATV waren de meesten op zoek naar een uitvalsbasis in de streek en daarvan heeft de uitbater (Koen Vanhoutte) nuttig gebruik gemaakt (onder impuls van Laurence ??) om een soort ATV-stijl te creëren en zware dj-namen (bv. Phi Phi en serieuze internationale guests).

Volgens mij is Cirao dan het slachtoffer geworden van z'n succes : elke week full house, ambiance gans de nacht, installatie van een soort lounge ruimte en - door de ligging - massa's overlast. Door overmoed ook een aantal flops gekend zoals die party in de Hallen waar geen kat op af is gekomen (door de geruchten van een geplande inval die avond). De rest is history : in 1994 en begin 1995 hebben ze daar de topjaren gekend en daarna is iedereen opnieuw gaan uitzwermen (Palm Beach, La Bush, H2O), zo-ook de dj's. De redelijke fantastische Yves Labarque is dan beginnen draaien (vooral echte zweeflovers kwamen daar op af :eek: ), maar Cirao is nooit meer echt volledig van de grond gekomen.

Volgens mij was de capaciteit rond de 500 man ...
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

mjah, ik denk dat de ondergang van Cirao vooral het feit was dat ze te lang in de "zweverige" sound zijn blijven hangen, terwijl andere clubs iets meer pumpy en groovy stuff begonnen te draaien
puree

Bericht door puree »

dat denk ik niet. Kijk bv. naar de evolutie van La Bush. Pas rond 1996 is George's daar all the way zweefachtig gaan draaien (met uiteraard nog wat varianten). Zie ook de hoge vlucht van Axiome, Museum en vooral : de legendarische maandagen in Extreme. Toch allemaal boiten die niet voor hun pumpy stijl bekend stonden ...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten