Flipkot!

Het forum van Cirao in Waregem
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2006, 12:58
Locatie: Waregem

Bericht door C-zam »

als waregemnaar maar 1x binnengeweest :oops:
avond voor allerheiligen in 96, met oa yves deruyter, moet zowa het eind van het imperium geweest zijn denk ik, maar tis een avondje da mij altijd bijgebleven is, na afloop rechtstreeks naar het kerkhof geweest :D

de gebouwen bestaan nog altijd, op amper 500m van mijn deur, jammergenoeg wel ingenomen als magazijn van een nabijgelegen textielbedrijf.

jaar of 3 geleden nog bij de 2 broers gezeten in een niet nader vernoemd zuidamerikaans land, allebei nog uitermate fit voor hun leeftijd
puree

Bericht door puree »

die mannen zijn daar toch veroordeeld geweest ?
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2006, 12:58
Locatie: Waregem

Bericht door C-zam »

puree schreef:die mannen zijn daar toch veroordeeld geweest ?
niet dat ik weet, der circuleren massa's geruchten over die gasten, het ene al minder waar dan het andere
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

de laatste keer cirao moet voor mij begin 96 geweest zijn en ik vond er al mijn draai niet echt meer...bob en nog eens bob :lol:
puree

Bericht door puree »

Ex-uitbater van Carioca verdachte in drugssmokkel
Waregemnaar met gebroken nek van ziekenhuisbed gelicht voor uitlevering


Koen Vanhoutte (38jaar), uitbater van de voormalige dancings Cirao en Carioca in Waregem, is door Costa Rica uitgeleverd aan ons land. Vanhoutte wordt ervan beschuldigd samen met zijn broer K. deel te hebben uitgemaakt van een goed georganiseerde internationale drugsbende. De kamer van iiInbeschuldigingstelling van Gent liet de man gisteren vrij. Hij zal zich later moeten verantwoorden voor de correctionele rechtbank in Kortrijk. Vanhoutte pleit onschuldig.


De feiten dateren uit de periode 1992-1995. Na observaties startte de politie van Waregem een gerechtelijk onderzoek naar Frank L. Algauw kwamen ze ook op het spoor van Benny V. uit Beveren-Leie. Dat leidde in augustus 1998 tot de arrestatie van V. in Groot-Brittannië. Hij had 800 kilogram hasj bij. Beiden legden bekentenissen af. Hun verklaringen leidden naar de gebroeders Vanhoutte. V. wees Koen Vanhoutte aan als financier van de grootschalige drugssmokkel.

De drugsbende maakte gebruik van firma's die in financiële ademnood verkeerden om zich een legale dekmantel te verschaffen. De drugs, die verstopt werden tussen onder meer tapijten, waren uit Marokko afkomstig en werden via Spanje, België en Nederland in Groot-Brittanië binnengeloodst. In totaal zouden ettelijke tonnen softdrugs gesmokkeld zijn voor een waarde van naar schatting zeshonderd miljoen frank.

Frank L., Benny V. en K. Vanhoutte zaten alle drie enkele maanden in voorarrest en zijn intussen weer op vrije voeten. Via een internationaal aanhoudingsmandaat werd Koen Vanhoutte eind vorig jaar door Costa Rica uitgeleverd. Hij woont daar sinds hij zijn dancing in Waregem en zijn taverne verkocht.


Paarden
De man runt er een manege met Andalousische paarden en een restaurant. Hij had tijdens het sporten een driedubbele nekbreuk opgelopen en lag in het ziekenhuis. ,,Vlak voor de operatie werd ik opgepakt. De agenten die mij moesten ondervragen, hebben niet anders gedaan dan gepintelierd. Met als resultaat dat het onderzoek nog steeds niet voltooid is. Ik heb toen wél drie maanden in Costa Rica in de cel gezeten. Het waren toestanden zoals in de film. En nu in België in de cel, waar ik niet de minste verzorging heb gehad. Ik begin zelfs al verlammingsverschijnselen te vertonen'', vertelde Vanhoutte gisteren bij zijn vrijlating.

,,Ik heb niets met die hele drugsaffaire te maken en weet nauwelijks waar het over gaat. Ik heb zelfs nog niet de kans gehad mijn dossier in te kijken. Ik weet niet waarom Frank L. en Benny V. -- oude vrienden trouwens -- mij en mijn broer hierbij betrekken. Wellicht omdat we langs de andere kant van de wereld wonen? Bij een confrontatie zullen ze ongetwijfeld terugkrabbelen, net zoals ze bij mijn broer K. hebben gedaan. Ik heb nog steeds vertrouwen in justitie. Het proces zal uitwijzen dat ik onschuldig ben.''

De kamer van inbeschuldigingstelling liet de man gisteren vrij omdat er geen gevaar is dat hij zich aan vervolging onttrekt. ,,Mijn cliënt is onschuldig. De hele aanklacht is geschraagd op tendentieuze aantijgingen. Men kon niet anders dan hem vrijlaten'', aldus zijn advocaat Luc Boxstaele uit Gent. ,,De anderen proberen de schuld in de schoenen van de anderen te steken om hun eigen vel te redden.''
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2006, 12:58
Locatie: Waregem

Bericht door C-zam »

ik denk niet dat hier ooit iets van gekomen is.
dit artikel dateert van februari 2002, ik ben in augustus 2003 in costa rica geweest en daar was toen geen vuiltje aan de lucht.

de info in dat artikel is trouwens niet 100% correct, koen had in die tijd een hotel nabij de grens met nicaragua.
er circuleren heel wat onwaarheden ook, zo zouden ze daar bv ondergedoken zitten, wat totaal uit de lucht gegrepen is, want zoals je leest, levert costa rica wel degelijk uit aan belgië. een jaar of 5 terug waren ze wel degelijk aanwezig op de reunie in de red path in waregem, iemand hiernaartoe geweest?

btw: vorig jaar hebben ze in liberia (na san josé een van de grotere steden in CR) een nieuwe discotheek opengedaan, 'carioca' genaamd. behalve de naam en mascotte 'broerie' nagenoeg niets met hun oude discotheek te maken. salsa en merengue avonden, pocket bike demo's, ... weet niet of de keet tegenwoordig nog open is.
puree

Bericht door puree »

JA ! Ik wist dat ik eens naar een Cirao-reunie was geweest, maar kon me totaal niet meer herinneren waar dat was (en wanneer). Inderdaad, de Red Path !! Het was daar een echte overrompeling, want veel van de oude gardegasten zaten daar. Toch had ik teveel het gevoel op een TD te zitten ipv in een discotheek. Bon het was ook maar gewoon een zaal. Ik stond achter de dj-booth en heb Phi Phi zien verbroederen met Micky (of was het Mousse ?). Echt blij zag Phi Phi er wel niet uit ...
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2006, 12:58
Locatie: Waregem

Bericht door C-zam »

puree schreef:JA ! Ik wist dat ik eens naar een Cirao-reunie was geweest, maar kon me totaal niet meer herinneren waar dat was (en wanneer). Inderdaad, de Red Path !! Het was daar een echte overrompeling, want veel van de oude gardegasten zaten daar. Toch had ik teveel het gevoel op een TD te zitten ipv in een discotheek. Bon het was ook maar gewoon een zaal. Ik stond achter de dj-booth en heb Phi Phi zien verbroederen met Micky (of was het Mousse ?). Echt blij zag Phi Phi er wel niet uit ...
het was inderdaad een overrompeling, ik sta daar geregeld achter de toog op allerhande fuiven en heb meer dan 10 vaten afgetapt, nog nooit meegemaakt!
Club Owner
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 dec 2005, 11:57
Locatie: N 50

Bericht door BOUNCER »

Echt blij zag Phi Phi er wel niet uit ...
Heb je hem al anders gezien?
Afbeelding
puree

Bericht door puree »

bah ik vond dat em voor de cirao en mousse toch wel een efforke kon doen, maar dus niet ...
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

ja phiphi...hij heeft ook rap koud
hij zou staan draaien met trui en sjaal en een uur later staat kevin daar in zijn marcelleke :D
maar het is ne steen goeie dj he
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Club 11 Aka CluBBie schreef:
BOUNCER schreef:
cloud schreef:der zijn daar verschillende buitenlandse guest geinviteerd geweest door mickey
blake baxter
paul van dyck
marcello
100%isis
...
100%isis heb ik daar gezien in de Nova ook trouwens.
binnenkort komt ze nog eens naar Gent af :P

22 april :P
Ik ben toen geweest, was Montuno Vibes.
Raad eens wie haar chauffeur was? ... Mickey :)



Sebiet es een tapeke online zetten van Yves LBQ!
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast