Pfff, ik zou zeggen: Live and let live...
't is niet aan u om te zeggen of men al dan niet mag "genieten" van de geneugten des levens, om zo maar uit te drukken 🙂 Als Lestat nu eenmaal plezier had aan dat snoepgoed tijdens 't uitgaan, dan hoop ik dat hij er van genoten heeft. Ging hij slecht, dan hoop ik dat hij er lessen uit getrokken heeft.
Maar de moraalridder of de wereldverbeteraar uithangen in 'n uitgaanscircuit waardat geestverruimende middelen achter elke kruk, pilaar of dj-booth te verkrijgen zijn, dat is 'n onbegonnen zaak...
Ik begrijp u zeker Kingsboy, inzake mensen die slechte ervaringen hebben gehad en zo meer, en dat Lestat dan 'ns vrolijk komt vertellen hoe goed hij 't wel niet vond. Maar als men van zichzelf niet vindt of gaat beseffen dat men al dan niet goed bezig is, zal 't spelleke toch voort blijven duren.
Hier bij ons was 't juist van 'tzelfde. Ik heb al m'n maten één voor één zien toehappen naarmate we meer en meer op stap gingen. En dat terwijl we allemaal hadden gezworen dat we nooit aan de drugs zouden gaan, "want wij hadden dat niet nodig om ons te amuseren". En voor mij was op 't einde verdomd moeilijk om als enige overgebleven nuchtere niet mee op die kar te springen. Want ge rolt er zo mee in, zonder dat ge 't beseft.
En ik heb ook 2 maten slecht zien gaan, en daal... En zelfs tot overnachtens toe in 't ziekenhuis... En na zo'n ervaringen moogt ge zeggen tegen die mannen wat ge wilt, hetgeen wat in hun kopke rondspookt, dat zal gebeuren. Dat is nu zo'n 10 jaar geleden denk ik en de situatie is nu als volgt; één heeft gekozen voor 't gezinsleven, en de andere gaat wekelijks nog uit, heel 't weekend, en niet op Spa Reine, als ge begrijpt wat ik bedoel 🙂
My 2 cents 😛