Bwa, 'k zal er maar ook 'ns een anekdote van mezelf tegenaan gooien.
'k Heb ooit 'ns een vakantiejob gedaan en het liefje van de lokale cokedealer alias meest beruchte crapuul uit de streek werkte daar toevallig ook als vakantiejob. Echt een zeer knap ding, 16 jaar en al ongeveer alles naar binnengewerkt gekregen wat er op gebied van dope circuleerde, jongvolwassen. Die gast was 10 jaar ouder dan haar en ze deed die zijn hele huishouden. Die kerel was zeer agressief, voortdurend paranoïde en superjaloers.
Bon, om een of andere reden kon die griet het goed met mij vinden. Iets gaan drinken, op hare vriend zijne nintendo spelen als hij er niet was etc. 'k Had met die kerel in het verleden als 'ns over iets banaal gediscussieerd en we kenden elkaar van ziens en van gemeenschappelijke kennissen.
Hij kwam haar geregeld al 'ns ophalen, op een keer was dat niet het geval en ze vroeg me na heel lang wachten om haar met mijn brommer weg te doen. Geen probleem. Halverwege komen we hem tegen, hij vertrouwt het zaakje niet en we discuteren een beetje over een aantal dingen kwestie dat hij de situatie en mezelf kon inschatten, geen probleem zonder een paar lappen gekregen te hebben daar weggeraakt. Al een prestatie op zich.
Maandagavond, keigoed weer terrasje doen, veel volk verzamelt om naar Extreme te gaan. Supernachtje. 'k Ga naar de toiletten, wie zie ik naast mij staan... 'k vraag: hoe is 't met X. Ik zie hem kijken en weet meteen hoe laat het is... aan de pissijn links van mij stond plots een van zijn copains en achter mij stond er ook eentje. Hij zegt "wie X"... aï aï aï, problemen. Ik doen den uitleg, hij vraagt aan de kerel links aan mij "kende gij X". Nee. nog een beetje zitten keuvelen, het kalmeerde wat maar ik vreesde nog steeds enkele meppen. We stonden daar zeker 10 min. Vraagt hij opeens aan mij "hedde gij soms tripkes?". Op dat moment wist 'k ze zijn hier om te feesten en niet op bagarre te zoeken. "Nee" en heel de zaak keerde finaal om. "Zeg, hedde gij soms 20 fr. voor de toiletmadame." (als de eerste de beste schooier, die had altijd minstens 150.000 fr. cash op zak). Den deze "Nee!" maar op een manier dat de rollen omgekeerd waren en hij droop af.
Later heeft hij altijd steeds zeer vriendelijk goeiedag gezegd en 'k heb hem 'ns een situatie laten oplossen voor een paar schoolkameraden die iets te onnozel waren geweest.