Moeilijke vraag zeg... wat maakt een Dj Goed ?
Er zijn Dj's die hun hart in hun werk leggen, maar daarom zijn het nog geen goeie technische Dj's.
Een Dj moet zijn muziek kennen, techniek beheersen, volume controle hebben, kunnen mixen.
Een goeie Dj moet alle soorten muziek aan kunnen. Ik ga voorbeelden geven en misschien rij ik nu verschillende mensen tegen hun kar.
"Darkraver" gekend voor de oldskool beats, goeie techniek... ok, maar je kan je klok gelijk zetten op wat hij gaat spelen en zo is dat al 15 jaar hetzelfde liedje, dus neen !
Dan zijn er nog de "Safe Dj's" die spelen enkel wat aanslaagt, zoals "White Line", "Cactus Rhythm", maar ook de gekende 2009 hitjes... voor mij een dikke neen, maar het publiek hoort de hits, en dus zeggen zij ja.
Let op ik vind dat ook wel eens niet slecht, maar niet 7 keer hetzelfde op 1 avond aub.
Dan is er nog de smaak zoals eerder aangehaald.
Als jij niets anders dan graag Techno hoort, dan ga je je staan te vervelen bij een set van "Phi Phi", en dan moet je al eerder richting "Jeff Mills" en co gaan. Dus wat voor de andere goed is, kan voor de andere slecht zijn, ook al zijn het super Dj's.
Mijn bescheiden mening... Een goeie Dj moet het publiek kunnen bespelen, al is dat nu met Drum N Bass of met Top 40 muziek. Maar vooral en dat vind ik het ALLER belangrijkste, dat hij met zijn 2 voeten op de grond blijft staan !