Deze week in Humo een -voor mij leerrijke- aanvulling op het artikel ahv een lezersbrief.
Hierin beweert Peter Bonne (componist van Flesh) dat niet de zelfverklaarde uberpapa new beat Marc Grouls begonnen is met Flesh op 33rpm te draaien. Maar een niet met naam genoemde dj uit Rijsel die in oktober 86 (!!) op de dag van release in discotheek 55 te Gent Flesh voor het eerst op33 draaide.
In dezelfde brief krijgen de muziekjournalisten uit Belgie nog een flinke veeg uit de pan, als de muslukte rockmuzikanten die ze zijn (frustratie zit hoog bij A Split Second).
Maar als het palmares zoals hij beschrijft gegrond is, is A Split Second toch wat meer dan de "per ongeluk" succes groep die ik dacht dat het was.
Ik vind het altijd wel vermakelijk te lezen dat bepaalde groepen nummer 1 hits hebben behaald de USA, een land die meer alternatieve charts heeft dan ministers (kan Belgie niet zeggen) en elke school en radio station wel 10 verschillende charts heeft. Mijn favoriet is de Christian Rhythmic Urban Country Top 40 :roll: ...