Dat prachtig Nationaal Park, de Plitvice Watervallen (ook wel meren genoemd) http://whc.unesco.org/en/list/98 is opweg tussen Zagreb en Split. Maar het is wel even rijden vanuit Split.
Ik heb er nog nooit een taxi of openbaar vervoer genomen, maar ik weet wel dat vooral het openbaar vervoer er spot goedkoop zou zijn tov de afstanden die je er mee kan afleggen.
Heb ooit uitgedokterd dat je met Ryanair goedkoop tot in Trieste (Italië) kunt vliegen, en van daaruit met de trein verder...
Of nog handiger, eerst naar Dublin, en dan naar Zadar. (Heen aan 20euro, terug aan 90euro, op een woensdag), maar dan moet je nog wel eerst in Dublin geraken.
Met de wegen is het ongeveer een 1400km. Dat is 14uur rijden, dat is ongeveer hetzelfde als naar Barcelona (in Spanje) te rijden. Wat op één dag wel te doen valt. (Ik vertrek savonds zodat ik des nachts rustig kan doorrijden op de Duitse autobanen en overdag bij klaarlichte dag toekom op de bestemming. Dan ben je automatisch wakkerder, en kan je ter plaatse gemakkelijker zoeken naar een goede verblijfslocatie. Een apartementje kan je daar wel vinden voor 40euro per nacht, met alle nodige voorzieningen.