ThaMan schreefQua sound kan je groeien, het kan nooit van de 1ste keer goed zijn.
Hangt enorm af van zeer veel factoren zoals hoeveel volk er gaat zijn, materiaal, media etc...
Klopt ergens ook wel. Simpele dingen (soms zelf ร l' improviste, bv. doeken bijhangen of vlakke muren vermijden) kunnen al veel doen, ook wat bijsturen betreft. Maar tellen op de hoeveelheid volk dat er staat, zou je als clubeigenaar/ geluidstechnicus van een club in feite nooit mogen doen in mijn ogen.
De muzikale lijn vind ik zelf weloverwogen. In dat opzicht geloof ik wel dat het als geheel nog een kans maakt. Als de eerste maand op dat vlak goed zit, inclusief sfeer en dergelijke, dan zal dit wel via allerhande kanalen verspreid worden onder clubbers en geรฏnteresseerden. In dat opzicht heb ik er geen negatieve gevoelens bij. Ook al omdat velen ondertussen ook wel vertrouwd zijn met de stijl van Soul Phonic (en hun ongebreidelde enthousiasme en initiatief in de scene). In combinatie met de andere residents is het muzikale geluid alvast klaar gedefinieerd en dat missen veel clubs wel - maar dat is natuurlijk net hetgeen waaraan Quincy zich wel eens ergerde he.
En dit uiteraard allemaal los van wat de naam Extreme allemaal oproept. Want ik ben vrij zeker dat er interesse zal zijn van jongere generaties die niet vertrouwd zijn met die club maar ouder volk zal er natuurlijk gegarandeerd ook zijn. Ik deel wel de mening van Backtothe90s en anderen hier: dat oude gevoel krijg je nooit meer terug, maar ten eerste geloof ik niet dat dit Quincy's bedoeling is en ten tweede hoeft dat ook niet, in de zin van dat die lijn die Extreme uitzette en hedendaags vervolg krijgt in een sterk verandere scene.
En wat die ouwezakkerij betreft: tja, je bent tegenwoordig sneller bejaard, simpelweg omdat de maatschappij op zรฉรฉr korte tijd ongelooflijk sterk veranderd is he. Al was 't maar omwille van de technologische vooruitgang die maar doorraast.
Dit wordt, denk ik, gewoon 'Extreme 2.0' of zo!