ma wie is nu den beste retro dj... :mrgreen:
'tzijn er zoveel é en aangezien er al velen zijn die niet meer actief plaatjes draaien krijgen we (de huidige nightclubbers) soms een verkeerd beeld aangezien we meestel wel dezelfde mensen achter de draaitafel zien staan.
Een Kevin Jee bvb, die gast gaat zo op in zijn muziek wat met momenten werkelijk een genot is om naar te kijken en naar te luisteren, onlangs ook nog Mackenzie in de Montini, dat is ook weer iemand die je niet wekelijks ziet spelen, Zolex ben ik wel fan van betreft het meer duistere werk, steeds prachtig wat die gast neerzet, Deg idem ditto, Dr Jones die legt dan weer platen aan elkaar zoals geen ander, Franky Kloeck kan ons in een zalige 'trance' mood brengen, ieder zijn ding... vergeten we ook niet The Fly, Dave Davis, Stefaan, Olivier Gossries, Erivc B., Raoul, Philliphe Traikos, en tal van andere die ons misschien al vaag in de oren klinken maar wel hun strepen verdiend hebben!!
En nog eens wat is retro??? : Als we in ons land blijven, wat denk ik hier toch de bedoeling is dan bedoelen we met retro de belgian club retro van mid jaren '90, een periode van "we will survive", "house music is not dead", allen het samenhorigheidsgevoel en van de ene club naar de andere rijden waar elke club ook zijn eigen sound had, soms verschillend op vr-za-zo-ma.
Bij de retro van voor '90 was er nog geen sprake van we will survive, toch wel van het samenhorigheidsgevoel, de snece was nog in sterke evolutie, of noem het nu revolutie, ik heb ooit de wijze woorden onthouden 'de clubscene is compleet veranderd door komst van de pillekes enzomeer' denk er maar eens goed over na... 😉
De Retro van die jaren '70 en begin '80 is dan weer compleet anders, meer disco, funk, electro, hip hop, early house,... slecht weinige DJ's van toen zijn nu nog actief, toch zijn dit dan weer hero's en grondleggers voor dj's waarop wij dan staan te jumpen.
Meestal is een retrofeest is 92>97, de Bocca reunie was dan puur alles tot '92 wat erg goed binnen de lijnen bleef deze keer. Bij een Retro Acid heb ik soms het gevoel dat het niet echt overkomt, nochthans is dit een feest met mogelijkheden en goeie line-ups, de sfeer hier zou moeten ontploffen!
Mensen die nog eens willen proeven van early retro tot '92 moeten beslist naar Petrol want daar is nog een een originele retro op komst met dj PIERRE (USA) / SVEN VAN HEES (B)
PIERRE ELITAIR (B) / STEVE COP (B) / X-IAN (B)