ThaMan schreeftot mijn 18j naar school gegaan, waar zou ik met zo een diploma toch naar toe moeten ?
Thaman, ik snap nie goe waarom ge da zegt. Ik sta in dezelfde schoenen als gij maar imo betekent een diploma "niks". Ik ben ook al zo lang aant werk als gij en daarmee zeg ik: 20% is studie of diploma, 40% ervaring en 40% karakter. Da gaat mss de jonge mensen tegen de borst stoten en da wil ni zeggen da ge geen diploma moet halen maar een diploma is geen vrijgeleide voor succes. Ik heb 2 collega's met redelijk hoge technische en wetenschappelijke studies, alleen het gezond boerenverstand zijn ze er vergeten in te steken :mrgreen: Slim en kennis met geweld maar stressbestendigheid, verantwoordelijkheidsgevoel, organisatie,.......een dikke 0. Zoiets leren ze natuurlijk ni op school.
Als ge 20j dezelfde job doet kunde ook ni anticiperen op verandering. Ik lees da ge onderhuids toch bang zijt om er afgedankt te worden. Dan zalt idd moeilijker worden.
Het gaat er ook ni over om onmisbaar te zijn. Het gaat over u goed voelen met hetgeen ge doe.
Daarbij waar vind ge nog een 9 tot 5 job ? Iedereen moet flexibel zijn tegenwoordig. Ook degene die "voor een schermpje" zitten. Ni meer dan normaal allemaal vind ik als we tegen de rest van de wereld willen blijven opboksen.
Ik hoor ook wel is mensen klagen da ze weinig verdienen. Ik spiegel mij bvb nooit aan iemand anders zijn loon. Alleen mijn brief telt en die van een ander maakt alleen uw kop maar zot.