emotionslover schreefnee kan nie gezond zijn, al die chemischen brol!!!!
Nu wil ik niks goedpraten ofzo, maar toch ook wel even een ander licht op de zaak werpen. Ik spreek uit eigen ervaring, alsook over dingen die ik met mijn eigen ogen zien gebeuren heb. Synthetische drugs zijn, als je een beetje op je tellen past, mijns inziens minder gevaarlijk dan plantaardige drugs. Ikzelf heb in den tijd zowat alles naar binnen geslagen wat ik kon vastkrijgen, zolang t maar synthetisch was ... Ik deed dit niet om iets te vergeten, of om me beter te voelen, ik was gewoon benieuwd, en deed t voor de fun.
In die zin ben ik nooit psychisch verslaafd geweest, vond ik een week niks, ging ik gewoon zonder weg. Evenveel fun, behalve dan da'k wa vroeger thuis was dan gewoonlijk :mrgreen: Echter, na een tijd kende ik zoveel volk in t milieu, dat ik niet eens meer hoefde te zoeken, er was elke week wel iets om op te flippen. Ben dus een paar jaar serieuze 'gebruiker' geweest, echter altijd synthetisch spul, coke enzo, was niet aan mij besteed. Veel gasten in mijn omgeving maakten dat onderscheid niet, en wat mij vooral is bijgebleven, is dat ik, eens ik een goeie reden had om te stoppen (vriendin, dochtertje van vriendin, samenwonen), ik zonder probs van de ene dag op de andere gestopt ben. Al die andere gasten, die ook aan coke en sommige nog zwaardere plantaardige drugs consumeerden, hadden veel meer moeite om dat wereldje achter zich te laten. Bij de minste tegenslag, ruzie of problemen, grepen ze weer terug naar die drugs. Zij konden ook nooit van de ene dag op de andere stoppen, de ene kloeg van buikpijn, de andere van krampen, nog ene hoofdpijn, enz. Volgens mij duidt dat op t feit dat plantaardige drugs, naast psychische verslaving, ook fysieke verslaving teweegbrengen. Als je van 2 verslavingen tegelijk moet afkicken, moet je al vrij stevig karakter hebben iom dat in 1 beweging te doen. 't Ene verergert t andere, en das een spin waar je niet zonder moeite kan uitgeraken.
Ben je toch verslaafd, is het volgens mij simpeler om af te kicken van synthetisch spul dan van plantaardig spul, om de simpele reden dat je lichaam al van zichzelf dat synthetisch spul gaat afstoten, terwijl het bij plantaardige drugs net andersom is, na een tijd gaat je lichaam dit vervolgens gewennen, en na nog langere tijd zelfs als vanzelfsprekend beschouwen en nodig hebben.
Al is t simpelste van allemaal : sta je ni echt sterk in je schoenen, heb je rare of donkere gedachten, en wil je ergens van wegvluchten, blijf van al dat spul af, synthetisch of plantaardig, want je bent een typische basketcase imo. Been there, done that, en heb er zoveel zien gaan en komen, en vooral zien tenonder gaan, dat de glorie van de roes maar een heel klein lichtpuntje meer is in een erg lange donkere tunnel ...