Vriend: "Alfie is niet de vader, alles is opgezet spel"
Ook de mama van de 13-jarige Alfie bevindt zich in het oog van de storm.
Volgens de vrienden van de 16-jarige Richard Goodsell heeft de baby zijn ogen.
De 14-jarige Tyler Barker hoopt dat hij niet de vader is.
De 13-jarige Alfie Patten is woedend over de speculaties dat hij niet de vader van de baby zou zijn, maar het slachtoffer van een opgezet stukje toneel om zoveel mogelijk geld uit de media te slaan. Patten liet er geen twijfel over bestaan: "I'm the daddy, if not, fuck you all I'll still be there (Ik ben de vader en zelfs als dat niet zo zou zijn, zal ik godverdomme mijn verantwoordelijkheid nemen).
Munt slaan uit media
Volgens Clive Sim, een vriend van de moeder van de 15-jarige mama Chantelle, heeft Chantelle's moeder haar dochter gezegd te verklaren dat Alfie de vader was om zo munt te slaan uit het ongelooflijke verhaal. Chantelle moest volgens haar moeder verzwijgen dat ze nog met andere jongens geslapen had, om iedereen te doen geloven dat de 13-jarige Alfie de vader is.
Straffer verhaal
"Penny zei haar dochter te zwijgen omdat ze anders geen geld zouden krijgen voor hun verhaal. Ze wist dat het een straffer verhaal zou zijn als de 13-jarige Alfie de vader zou zijn. Ik denk dat het allemaal opgezet spel is", aldus Sim in de Britse krant The Mirror.
Weddenschap
De zaak gaat zo ver dat er al weddenschappen zijn afgesloten over wie de vader van baby Masie Roxanne is. Er zouden nog zes andere 'kandidaat'-vaders zijn, maar de meerderheid denkt nog steeds dat Alfie de echte papa is. De 13-jarige jongen is niet te spreken over de speculaties en wil een DNA-test om te bewijzen dat hij effectief de vader van Masie Roxanne is.
Ouders treffen schuld
"Ik vind heel de zaak echt triest. Alfie en Chantelle zijn misschien geen engeltjes, maar uiteindelijk blijven het kinderen en zijn het de ouders die schuld treffen. Zij willen geld slaan uit de hele zaak en namen daardoor verkeerde beslissingen." Volgens Sim betrapte Chantelle's moeder haar dochter al een keer toen ze in bed lag met een jongen."
Andere 'kandidaat'-vaders
Ondertussen zijn er nog twee andere jongens die vrezen dat ze de vader kunnen zijn. De 16-jarige Richard Goodsell en de 14-jarige Tyler Barker sliepen allebei met de 15-jarige Chantelle. Goodsell beweert minstens drie keer met het meisje geslapen te hebben rond het tijdstip dat ze zwanger werd. "Ik weet dat ik de vader kan zijn. Iedereen denkt ook dat ik het ben. Mijn vrienden zeggen dat de baby mijn ogen heeft, zelfs mijn moeder vindt dat!"
Serieuze zaak
"Ik heb ongeveer negen maanden geleden met Chantelle geslapen. Ik vrees dat ik de vader kan zijn, maar ik hoop dat het niet zo is. Mijn vrienden plagen me wel eens, maar het is niet grappig. Dit is een serieuze zaak", aldus de 14-jarige Barker. (adv)
19/02/09 12u46