Ik ben professioneel met pc's bezig, alsook laptops, en heb volgende opmerking : het is mss leuk als hobby zelf een pc in mekaar te steken, maar allesbehalve betrouwbaar - t blijft een experiment dat in de verste verte niet kan opwegen tegen de door gerenommeerde merken uitgebreid aan testen onderworpen modellen - al moet ik er ook wel bijzeggen dat er inzake merken niet echt veel keuze voorhanden is, merken zijn er genoeg, maar ze schieten allemaal tekort in kwaliteit imo - enige die er met kop en nek bovenuitsteekt, is Dell.
Wat ik ook vaak vaststel is dat er een enorm gebrek is aan kennis bij de duizenden pc-zaken, die ook zelf hun pc's samenstellen, en onvoldoende softwarekennis hebben om dat toestel ook deftig af te stellen, wat resulteert in verbouwereerde gebruikers die plots een bluescreen krijgen bij hun nieuwe, dure pc ...
Al worden vele bluescreens ook veroorzaakt door het combineren van hardwarecomponenten die niet op elkaar zijn afgesteld. Videokaarten zijn vaak de oorzaak van deze crashes omdat ze een dynamisch geheugen hebben en zodoende wel eens gebruik durven maken van gereserveerde geheugenadressen, met alle catastrofale gevolgen vandien (dus als je een videokaart koopt, koop er 1 die zichzelf van geheugen voorziet - bij voorkeur nvidia)
't Is leuk dat je zelf je pc samenstelt en bewonderenswaardig, maar neem t gerust van mij aan, wil je een deftig, betrouwbaar systeem, koop gewoon een Dell 😉