Dr. Poppers schreef
hmm, had 'k best wel willen zien...
Ik heb hier een tijd terug overigens een keitoffe Mexicaanse kerel leren kennen, die euh... ook al wat ervaring had met de meest diverse inheemse en Europese geestesverruimende middelen. Hij sprak eens over narcocorrido, een soort Mexicaanse schlagermuziek (denk aan Bobbejaan Schoepen- of Rocco Granata-achtige volksmuziek op een polkaritme) waarbij de drugssmokkel en de kartels bezongen en verheerlijkt worden.
Daarstraks had ik nog eens met 'm afgesproken en hij heeft me een verzamelcd'tje meegegeven: waanzinnig eigenlijk, van die olijke folkloredeuntjes met teksten die aanleunen bij gangsta rap! Gewoon eens ingeven op YouTube en je vindt er massa's van (soms met heftig beeldmateriaal). Bv:
heb een P-magazine liggen me een artikel daarover
idd, in die muziek verheerlijken ze "dat leven" en bekennen ze in feite verschillende criminele feiten. Maar die gasten zijn werkelijk helden onder de bevolking, omdat ze meestal de band met 'hun arme verleden' in stand houden door financiële steun enzo
m.a.w.: het zijn een soort gangsta rappers, ze staan ook op hun cd's met geweren enzo, enige verschil is dat hetgeen zij zingen wel echt gebeurd is en dat zij hun roots niet vergeten...
indien er interesse is wil ik dat artikel wel eens inscannen?
grtz