Net een paar games uitgespeeld en heb wat conclusies klaar.
COD : World At War : Single Player : Persoonlijk vind ik hem veel te kort, het switchen tussen de verhaallijn die de Russen volgt in hun campagne tegen de Duitsers en de Amerikanen in Japan is leuk en zorgt voor voldoende afwisseling. Jammer is het feit dat je niet vrij kunt rondlopen en steeds een voorgekauwd parcour moet volgen. Desondanks toch geamuseerd 7/10
Multi player : Ik was er in het begin weeral lyrisch over maar dat enthousiasme is stilaan weeral getemperd. Eigenlijk moet je deze multi player aanzien als een uitbreiding op Modern Warfare. Weeral maar een map of 16, als het er al zoveel zijn, en eigenlijk heeft het net iets teveel weg van zijn voorganger. Je kunt nu met tanks rijden maar daar houdt het dus ook op. Muren kun je niet wegknallen, wat wel het geval is in Battlefield Bad Company, wat het toch wat meer pit had gegeven. In het begin speelde ik dit als een bezetene maar momenteel heb ik de game al in een paar dagen al niet meer aangeraakt. Nieuwe, en liefst gratis te downloade , mappen zouden het voor mij terug wat interessanter kunnen maken. 7,5/10
Farcry 2 : Single Player : Volgens vele is dit oersaai, steeds dezelfde missies en te weinig variatie. Volgens mij komt dit simpelweg door de setting. Je hebt een enorme vrijheid en de omgeving is groot, enorm groot. Het is een jungle met daarrond woestijn en er is weinig te zien. Vandaar dat sommige missies ellenlang blijken te duren. Je bent dikwijls zolang onderweg zonder dat er iets gebeurt zodat het je gaat vervelen. Maar je kunt het ook anders aanpakken, onderweg wat safe houses gaan unlocken, diamanten zoeken. Hoe leuk het spel zelf ineenzit bepaal je zelf. De opdrachten zijn idd vaak hetzelfde : persoon uitschakelen en ontsnappen. Alleen naar het einde toe wordt het iets interessanter. Ondanks de vele negatievere commentaren heeft dit spel me toch enkele uren voor mijn tv gekluisterd en heb ik me hiermee goed geamuseerd. Grafisch een van de meest sterke games van het moment. 8/10
Multiplayer : Vrij standaard met enkele verschillende modes waarvan ik persoonlijk capture the diamond het leukst vind. Het leuke aan Farcry is dat jezelf levels kunt ontwerpen en oneindig veel nieuwe levels van andere gebruikers kunt downloaden. Een enorm pluspunt op bv. de multi player van COD. 8,5/10
Een van de dagen ga ik hier nog Battlefield Bad Company en LittleBigPlanet bespreken.