Hoi foolish, die verhalen interesseren mij alleszins heel erg! Niet da ik CJBolland heel goed vond, buiten z'n RavesignalIII maybe, maar het kan wel zijn dat ik een of ander project van 'm vergeet nu. En radio en de verhalen daarrond heeft mij altijd enorm gefascineerd omdat ik geluk had en later ook kon meepraten over de muziek die niemand anders kende, dankzij de verdwenen vrije radio's.
Ik begon in Gent naar de radio te luisteren (Superstar/SIS) in 1985, de pre-newbeatperiode was in dat jaar echt wel voorbij aan het gaan dacht ik. Vanaf 1986 kwamen er van die "vreemde" plaatjes die heel erg repititief waren en niet schreeuwerig en eigenlijk heel melodieus en vrij stupide ook! Ik herinner mij zo nog de eerste keer dat ik de confetti's sound of C hoorde, en neon/waves, en dr_phibes the story... Ach man dat werd aangevraagd die laatste plaat, was niet te doen!
Ik ben nog altijd gek op alle authentieke 1986 - 1988 new beat muziek omdat het gemaakt werd door artiesten die vaak veel beter onderlegd waren qua muziekopleidingen ed. dan al hun nakomelingen. Veel meer harmonieën, veel langere loops en ook ontzettend experimenteel en bevreemdend.
Steven73, ik zou anders de mix gewoon zo houden als het is en old boccaccio mixtape noemen, het is leuk en de meeste mensen die vroeger cassetjes opnamen weten wel hoe dat ging met die stukjes overnemen (en per ongeluk op de record knop drukken tijdens het beste stuk van de beste tape die je had...) Anyway .. heb er van genoten en ben nu al compleet in m'n new beat revival periode. Have a good weekend!